۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

الگوهای مدیریتی نهج‌البلاغه احیا می‌شود


مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل:



الگوهای مدیریتی نهج‌البلاغه احیا می‌شود











مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: با رجوع به کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه شیوه‌ها و الگوهای مدیریتی شایسته ترویج یافته و نشر پیدا می‌کند.













رحیم انوری دیروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: تفاوت این نشست با نشست‌های دیگر در آن است که اصحاب رسانه امروز پیام‌رسانان امیر متقیان علی(ع) در جامعه هستند و باید به قداست کارشان ببالند.

وی با بیان اینکه مسئولیت تبلیغ و ترویج این معارف بسیار سنگین و در عین حال پر از دستاوردهای ارزشمند معنوی و اخلاقی است، تصریح کرد:‌ از بعد تعهد علوی بودن و شیعی بودن باید قلم رسا و شیوای خود را در قالب جملاتی زیبا به کار گیریم تا نهج‌البلاغه از مظلومیت و غربت بیرون آید.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل ترویج اندیشه حضرت علی(ع) و تفکر ناب این امام را ارزشمند و تاثیر‌گذار توصیف کرد و یادآور شد: این نشست صرف اطلاع‌رسانی و خبر‌دهی و پر کردن صفحات روزنامه‌ها و مجلات نیست، بلکه تک تک ما باید پیام‌رسانان اندیشه و سیره علی (ع) باشیم تا نهج‌البلاغه را در جامعه معرفی کنیم.

انوری ادامه داد: در همین راستا بنیاد نهج‌البلاغه از دهه فجر سال 90 فعالیتش را به تبع دفتر مرکزی بنیاد آغاز کرد و ما با رویکرد علمی – پژوهشی سعی داریم، فعالیت‌هایمان را انسجام ببخشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنیاد نهج‌البلاغه مرکزی نیز از سال 53 و با عضویت هیئت امنایی و موسسانی همچون علامه مطهری، شهید بهشتی، علامه محمد تقی جعفری و آیت‌الله دین‌‍پرور به عنوان رئیس فعلی بنیاد فعالیتش را آغاز کرد و سعی و اهتمام این بنیاد با رویکرد علمی – پژوهشی بر این مبنا بود تا از کارهای انجام شده در این حوزه حمایت شود.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل به معارف دلنشین علوی و ضرورت ترویج این اندیشه ناب اشاره کرد و گفت: امروز درد جانکاه شیعیان و محبان علی(ع) این است که نهج‌البلاغه آنگونه که جایگاه آن است در جامعه عزت و عظمت واقعی و عملی پیدا نکرده است.

انوری ابراز داشت: نهج‌البلاغه به مانند خالق معصوم آن در غربت و گمنامی واقع شده و در نهایت تاسف باید گفت وارد خانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس نشده و دانش‌آموزان و دانشجویان ما با این کتاب غریبه هستند.

وی عنوان کرد: برای جامعه شیعه زشت است که با کلام مولای خود و امام و ولی‌شان غریبه باشند و بهتر است با رویکرد علمی – پژوهشی الگو‌سازی‌هایمان را درست و دقیق انجام دهیم تا همه افراد جامعه از آن الهام بگیرند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل افزود: در جامعه اسلامی باید روی میز مدیران ما یک نهج‌البلاغه باشد تا شیوه‌ها و الگوهای مدیریتی را شایسته و مناسب یاد بگیرند و از منشور حکومتی و کتاب گران‌سنگ حضرت علی (ع) استفاده کنند.

انوری یادآور شد: در مسائل آموزشی و تربیتی توجه به این کتاب مورد غفلت واقع شده و سیاسیون ما که باید علاج درد جامعه را از قرآن و نهج‌البلاغه بجویند نسبت به این امر بی‌تفاوت شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: بنیاد با همین رویکرد و در نظر گرفتن شیوه‌های علمی – کاربردی ضرورت دارد به فعالیت‌های خود ادامه دهد تا بتوانیم از شایستگی‌های نهج‌البلاغه در امور زندگی به صورت عملی بهره بگیریم چرا که جای تاسف است غربی‌ها از این کتاب الهام گرفته و نظریه‌پردازی کنند، در حالی که مباحث نهج‌البلاغه در دیدگاه ما مغفول مانده باشد.

منبع: فارس

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum80/thread55418.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: