۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

نجات ياران از خطر دشمن ( حکايت خوبان )

نجات ياران از خطر دشمن ( حکايت خوبان )

«علي بن يقطين» که در دربار هارون عباسي کار مي‌کرد، در نامه‌اي به امام موسي بن جعفر(ع) نوشت که: در مسح پا در وضو بين فقها اختلاف است (که آيا مسح واجب است يا شستن)، دوست دارم نظر شما را بدانم تا مطابق آن عمل کنم. حضرت در پاسخ نوشت: براي وضو، ابتدا سه بار مضمضه مي‌کني، سه بار هم استنشاق، و بعد از آن سه بار صورت خود را مي‌شويي و موي صورت را نيز تخلل مي‌کني، سپس دو دست خود را شست وشو مي‌دهي، بعد ظاهر و باطن گوشها را مسح مي‌کني و در پايان پاهايت را مي‌شويي، مراقب باش! مبادا مخالفت کني! علي‌بن يقطين نيز مدتي به همين روش (که وضوي اهل سنت است) عمل کرد.

روزي رشيد گفت؛ مي‌گويند: علي‌بن يقطين رافضي است، دوست دارم او را آزمايش کنم، براي همين منظور به «علي بن يقطين» ماموريتي داد و او را در جاي مخصوص به کار واداشت، هنگام نماز از روزنه‌اي او را زير نظر گرفت تا کيفيت وضويش را ببيند، مشاهده کرد که مانند اهل سنت وضو مي‌گيرد، خوشحال شد و گفت: دروغ مي‌گويند کساني که تو را رافضي مي‌دانند. بعد از برطرف شدن خطر، از جانب امام موسي کاظم(ع) نامه‌اي به وي رسيد که در آن آمده بود؛ از اين به بعد همان‌طور که خدا و رسول دستور داده‌اند وضو بگير، خطري که از آن بر تو بيمناک بودم برطرف شد.(1)

1- بحارالانوار، ج 48، ص 136





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum78/thread52144.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: