۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

آيت الله حسيني قزويني:ترس از فرهنگ غني تشيع مانع مناظره وهابيون با مراجع تقليد می شود





به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت الله سيدمحمد حسيني قزويني، استاد حوزه علميه در نشست امام‌مهدي‌(عج)باوري که دوشنبه عصر در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ابن‌تيمه بدون دليل در توسل ترديد ايجاد کرده است و وهابيت معمولا به غير از دروغ، بهتان و افترا موضوع ديگري براي عرضه کردن ندارند.

وي با بيان اين‌که مراجع بارها اعلام کرده‌اند که حاضر هستند با مفتيان وهابي مناظره کنند، خاطرنشان کرد: مناظره نکردن آنان به اين دليل است که آنان حرفي براي گفتن ندارند، آنان از فرهنگ غني و فرهنگ برخاسته از شيعه مي‌ترسند.

استاد حوزه علميه با بيان اين‌که شيعه در طول 1400 سال امکانات نداشت و به اين دليل نمي‌توانست جواب‌گو باشد، اما امروز به برکت خون شهدا و نفس پاک امام(ره) امروز شيعه سايت‌ها و ماهواره‌هاي مختلفي دارد و از قدرت رسانه‌اي لازم برخوردار است.

وي گفت: اکنون عصر، عصر منطق و خرد است، فرقه وهابيت با دروغ و افترا و تهمت زنده است، اگر تهمت‌ها و دروغ‌ها را برداريد،‌ آنان چيزي براي عرضه ندارند، و 99 درصد شبهاتي که در حوزه مهدويت مطرح مي‌کنند از افتراها و روايات ضعيف و مرسلي است که از ديدگاه شيعه اعتباري ندارد.

آيت الله حسيني قزويني ادامه داد: هنگامي که از صحاح اهل سنت که در نزد آنان منزله قرآن است، مطالبي آورده مي‌شود، آنان صحاح خود را انکار مي‌کنند، اما هنگامي که به روايات غيرقابل‌اعتبار از شيعه استناد مي‌کنند و ما آن را رد مي‌کنيم، شروع به تکفير مي‌کنند.

وي اظهار کرد: حداقل 75 درصد از ادعاهاي ابن‌تيمه دروغ است، اين با ديدگاه حداقلي است و اگر بخواهيم بهتر بنگريم و صحيح بکاويم بايد گفت 99 درصد يا صد در صد ادعاهاي ابن‌تيميه دروغ است.

آيت الله حسيني قزويني خاطرنشان کرد: اصل مهدويت يک بحث فرامذهبي است و حتي وهابيت و سلفي‌ها هم عقيده مهدويت را از عقايد ضروري اسلامي مي‌دانند ولي تفاوت ما با آنان در مهدويت شخصي و نوعي است.

استاد حوزه علميه با بيان اين‌که شيعه و ساير مذاهب درباره مصداق مهدويت اختلاف دارند، ابراز کرد: عمده اهل‌سنت و وهابيت بر اين عقيده هستند که ظهور حضرت مهدي(عج) يکي از نشانه‌هاي قيامت است، نام وي را مهدي و نام پدر ايشان را عبدالله مي‌دانند.

وي خاطرنشان کرد: قاضي عبدالجبار معتزلي درباره مهدويت کتابي نوشت و شبهاتي را مطرح کرد که سيد مرتضي در اين زمينه کتابي به نام الشافي را نوشت که شيخ طوسي اين کتاب را تلخيص کرده است.

آيت الله حسيني قزويني با بيان اين‌که کتاب احقاق‌الحق، عبقات الانوار و مانند آن کتاب‌هايي در پاسخ به شبهات است، اظهار کرد: امروز وهابيت در تمام حوزه‌ها مشغول به کار هستند و بيش از 40 هزار سايت آنان شبانه روز کار مي‌کند.

وي ابراز کرد: در خاورميانه سيصد شبکه ماهواره‌اي در اختيار وهابيت است، و از دهم تا هيجدهم شعبان نيز شبکه‌هاي وهابي مانند نور، وصال و وصال حق برنامه‌هاي متعددي درباره مهدويت داشتند و ما نيز در شبکه جهاني ولايت عمده شبهات آنان را پاسخ گفتيم.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum55/thread52272.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: