۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

اجابت هر دعايي از سوي خداوند حتمي است


استادعالی:





اجابت هر دعايي از سوي خداوند حتمي است













استاد عالي با اشاره اينكه هر دعايي از سوي خداوند اجابت مي‌شود، گفت: خداوند نه بخل و نه كينه دارد؛بنابراين هر دعايي را استجابت مي كند.






حجت الاسلام و المسلمين مسعود عالي در مراسم دعاي كميل مكه مكرمه با اشاره به روايتي از معصوم(ع) كه خداوند اگر به انسان سه چيز بدهد سه چيز ديگر هم مي دهد، گفت: آن سه مورد به اين ترتيب است كه اگر خداوند به او توفيق دعا بدهد، اجابت را هم مي دهد، همچنين اگر توفيق شكر بدهد، زيادي نعمت مي دهد و اگر توفيق توبه بدهد، مغفرت را هم مي دهد.



استاد عالي با استناد به روايت افزود: يكي از نكات مهمي كه از اين روايت مي توان دريافت آنست كه توفيق دعا، شكر و توبه هم سوي خداست و به عبارت ديگر اوست كه در ما انگيزه توبه، را فراهم مي كند و ما را به سوي خود مي خواند و ما هم دلمان به سوي او متوجه مي شود و باز اوست كه اين توبه را مي پذيرد به همين دليل است كه يكي از صفات خداوند تواب است.



وي حال دعا را هم از جانب خداوند عنوان كرد و گفت: اجابت دعايي كه انجام مي شود، حتمي است اما ممكن است به مصلحت فرد دعا كننده يا به تاخير بيافتد و يا به او داده نشود و جايگزيني براي فرد در نظر گرفته شود.



استاد عالي با اشاره داستاني كه در دفتر سوم مثنوي معنوي مولانا در مورد عابدي كه دعا مي كرد و شيطان او را وسوسه كرد كه پاسخ اين دعا ها را كي دريافت مي كني، گفت: همانطور كه در اين داستان هم آمده است همان اجازه تكويني كه خداوند به انسان براي راز و نياز با خداي متعال دارد به نوعي لبيك پروردگار به بنده است.



وي در مورد شكر نعمت هم گفت: بسياري از نعمت ها هست كه ما آنها را نمي بينيم و به آنها توجه نداريم و اگر كمي فكر كنيم مي بينيم كه اگر تمام عمر هم شكر داشته هايمان را انجام دهيم باز هم در مقابل اين نعمت ها ناچيز است.



استاد عالي دعاي الهي ان مغفرت ارجي من عملي كه از تعقيبات مشتركه نماز در مفاتيح الجنان است را يكي از بهترين دعاها دانست و گفت: در اين سرزمين مي توان با اين دعا بازگشتي به خود داشت و از اين سرزمين با دست پر به وطن بازگشت.


منبع:حج

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum81/thread52234.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: