۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

حدیثی از پیامبر(ص) درباره لحظه های الهی


حدیثی از پیامبر(ص) درباره لحظه های الهی















انسان با توجه عمر محدود خود باید سعي كند بهترين چيزي باشد كه برايش ميسر است و با كوشش و تلاش آنقدر خوب زندگی کند كه در پایان، عمر خود را خدايي بداند.




يك منبع بسيار ارزشمند حقيقي است كه هرگز قابل برگشت نيست و توليد نمي شود. نمي توان آن را به كسي داد و يا از كسي قرض گرفت. تنها ماشيني كه دنده عقب ندارد زمان است. پس فقط مي توان از آن به نحو احسن استفاده كرد. زمان تنها دارايي مشترك بين انسانهاست كه برخي درست از آن بهره مي برند، حتي ثانيه ها برايشان ارزشمند است و در ثانيه ها موفقيت خود را مشاهده مي كنند. ولي براي برخي روزها و ماهها و سال ها ارزشي ندارد.


ما فقط يك بار حق زيستن داريم و ديگر فرصت دومي برايمان نخواهد بود. هر چه صحيح تر از اين وقت استفاده كنيم، برنده ترهستيم. به قول امام صادق (ع) انسان عاقل موظف است زمان خودش را بشناسد و متوجه وظايف خودش باشد. كسي عالم به مقتضيات زمان خود باشد، مورد هجوم اشتباهات قرار نمي گيرد.

پامبراسلام (ص)مي فرمايند در ايام زندگي، لحظه هاي الهي وجود دارد. در كمين آن فرصت ها باشيم و از آن استفاده كنيم، زيرا عمر محدود است و بيشتر از حد نخواهد بود.

زمان مي گذرد و بايد با ديدي وسيع و تفكري مثبت در پي كارهاي مثبت باشيم. پرونده آدم هاي مثبت را ببينيم،تمام عشق، خدمت، ايثار، پيروزي و شهامت؛ ولي پرونده هاي انسان هاي منفي شكست، بخل، حسادت، بدبيني و مال مردم خوري است ولي زمان براي هر دو يكسان است وزمان مانند چاقويي است كه مي شود هر استفاده يي از آن نمود. يا اتوبوسي كه همه در آن نشسته اند. يكي در خواب، يكي در حال مطالعه، يكي در حال حرف زدن و... بالاخره اتوبوس مي رود. اما خوش به حال كسي كه اين زمان را به زيبايي سپري مي كند و كارنامه بسيار درخشاني دارد.

بهتر است زمان را چنين تعبير كنيم: دانش آموزاني كه در يك كلاس نشسته اند، استاد و معلم با توجه به زمان به آنها درس داده، سالها پي در پي سپري شده و الان كارنامه در دست همه قرار گرفته است. يكي همه نمراتش عالي و يكي با تمام نمرات پايين، وكساني كه تلاش مستمر داشته موفق وپيروز به درجات علمي مي رسند و فردايش نيز لذت از زندگي و لذت از اين زمان خواهد بود ويكي هم با آينده اي تاريك و با افسوس. زمان براي آنها يكسان بوده است. زمان براي هيچ كس برتري ندارد ثانيه ها براي همه يك جور مي گذرد، ولي طريقه استفاده از آن خيلي مهم است.

باید با ديدي مثبت و تفكري مثبت با زمان پيش برويم. هرگز از روزگار ناراحت نباشيم.اگر مي خواهيم در زندگي به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنيم بايد از هر لحظه زندگي مان بدرستي استفاده و بهره ببريم. هر فرد در زندگي بايد مديريت زمان داشته باشد و زمان را به كنترل خود در آورد و آن كس كه مي خواهد درجات رشد وتعالي را طي كند بايد زمان را از آن خود كند.

از جمله كساني كه در زندگي خود دچار نگراني وترس از آينده خود مي شوند افرادي هستند كه برنامه ريزي اصولي برای استفاده از زمان ندارند و اين خود مي تواند آسيب زا باشد. بايد بر زمان تمركز داشته باشيم و براي حال وآينده خود برنامه ريزي كنيم وهدفمند پيش برويم. بايد احساس تمركز و جهت گيري نسبت به زندگي خود داشته باشيم و با مديريت زمان اين حس به ما جهت گيري مي بخشد. در اين لحظه از زندگي كمتر چيزي است كه كنترل آنرا به دست نداشته باشيم و بدون حسرت گذشته و هراس از آينده در زمان حال زندگي كنيم و درصددجبران زمان هاي از دست رفته برآييم بدانيم كه اگر بخواهيم مي توانيم عملكرد معني داري از زمان داشته باشيم.



منبع:مهر

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum169/thread52233.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: