۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

نامه حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي به شيخ الازهر درباره سوريه







بسمه تعالي



شيخ احمد الطيب شيخ الازهر شريف سلام عليکم و رحمة‌الله



بيانيه اخير شما در ارتباط با اوضاع سوريه که در برخي از خبرگزاري‌هاي عربي پخش شد ، خوانديم و ضروري ديديم که از مضامين والاي آن که تاکيد بر وحدت اسلامي داشت و با روش ما که فتوا به حرمت هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت داديم ، هماهنگي کامل دارد ، تشکر کنيم.



همچنين از سخنان شما که تاکيد بر برنينگيختن دشمني و کينه بين مذاهب مختلف اسلامي بود ، تشکر مي‌کنيم.



اما در بيانيه اخير شما نکاتي وجود دارد که ضروري ديديم به آنها اشاره شود تا کامل‌ شود و حقيقت اوضاع موجود سوريه ، بر همگان روشن شود.



فرموديد: سوريه صحنه يک نمايش بيهوده براي جنگي است که عده‌اي مي‌خواهند جنگي سني شيعه باشد.



مي‌گوييم آري؛ ولي گروهي که اين هدف را دارد بايد مشخص شود آيا شيعه و سني مي‌خواهند با يکديگر بجنگند يا اين که طرف ديگري قصد شعله‌ور کردن اين را فتنه دارد ؟



آنچه ما و شما مي‌دانيم اين است که تفکري وجود دارد که همه مسلمانان را غير از خود کافر مي‌پندارد اين فرقه ديرزماني است که با استفاده از سخنان و سيره زشت خود ، سعي فراوان براي ايجاد تفرقه بين مسلمانان و برانگيختن فرياد‌هاي فرقه‌گرايانه دارد و آن‌ها زشت‌ترين چهره را از دين اسلام ترويج کردند و آن را به صورت دين خشونت ، ترور و کشتار و سربريدن ترسيم مي‌کنند‍! و با اين که همه مقدمات نشر اسلام در عالم و قبول آن از طرف بسياري از مردم جهان مهيا است ، ولي به خاطر آنها است که چهره اسلام به چهره‌اي زشت و ترسناک در عالم تبديل شده است دوري مي‌کنند!



و لذا علماي الازهر شريف و ساير علماي اهل سنت به مقابله به آنها پرداخته و آنها را خوارج آخر‌الزمان ناميدند ؛ همان‌هايي که پيامبر (ص) درباره آنها فرموده‌ است... «يرمقون من الدين کما يمرق السهم من الرمية». مانند تيري که از کمان بيرون مي‌رود از دين خارج مي‌شوند».



از زشت‌ترين کارها و فتاواي آنان ، تکفير تمامي مخالفين خويش است بعضي از علمايشان فتوا داده‌ که تقليد مذاهب اربعه شرک است! و همچنين حکم به کفر اشاعره ، ماتريديه ، معتزله و همه اهل سنت جز طرفداران خود داده‌اند‍!



و مدت زماني است که رسانه‌هاي جمعي و همه ابزار‌هاي ممکن و از جمله شبکه‌هاي ماهواره‌اي را به کار گرفته‌اند تا به مراکز تبليغاتي فکر سلفي و تريبوني براي نشر دشمني ، کينه و زشت‌سازي چهره اسلام تبديل شود!



و اطلاع داريم که شما نيز در مقابل اين فرقه ضاله ايستاده‌ايد و فتوا داده‌ايد که آنها جزو مجسمه هستند و از دين بيرون رفته و سگ‌هاي اهل دوزخند.



علماي ديگري نيز مانند شيخ بوطي و شيخ احمد بدرالدين حسون و ديگران نيز در مقابل آنها ايستادند همان طور که شيعيان سوريه وقتي ديدند اين گروه از تکفير و قتل دست برنمي‌دارند با آنها مقابله کردند.



و فقط کساني که توهم سني بودن آنها را دارند از آنان دفاع مي‌کنند!



با اين که کارهاي زشت آنها نشانگر آن است که اينان از اهل سنت نيستند؛ کسي که قبور مردم و صحابه را نبش کند و پوست مردم را بکند و قلب آنها را بيرون آورد و سر آنها را جدا کرده و به اين کار افتخار کند و از آن خشنود باشد ، انسان نيست ؛ چه رسد به اينکه مسلمان باشد‍!



و چقدر دردناک است که ببينيم عالمي بزرگ از علماي مشهور اسلام، مانند شيخ بوطي به دست اين جانيان کشته شود و تنها بهانه کشتن وي اين باشد که با نظام حاکم در سوريه مقابله نکرده است! همچنين به راحتي به قتل و ترور پرداخته و حتي فرزند شيخ احمد بدرالدين حسون از دست آنها در امان نماند! همچنين بسياري از اهل سنت را که مدافع دولت سوريه بودند به اتهام ارتداد کشتند!



آنان فتوا به وجوب کشتن شيعيان دادند ‌ و جنايت دردآوري که اين سلفيان در حق «شيخ حسن شحاته» و گروهي از شيعيان بي گناه در استان جيزه مصر صورت دادند در همين راستا بود خانه‌هاي آنان را آتش زدند و آنها را کشتند و پيکرشان را مثله کرده و در خيابان روي زمين کشيدند! کاري که در کشوري مانند مصر که مشهور به همزيستي و سعه صدر است سابقه نداشت!



اين حقيقت کساني است که در پشت پرده اين فتنه هستند و تعجبي ندارد که امريکا و همه کشورهاي اروپايي و حتي صهونيست‌ها بعد از اينکه دانستند وهابيون تلاش در تضعيف اسلام و مسلمانان دارند ، جانبدار آنها باشند! کمک‌هاي مادي و معنوي و پشتيباني براي آنها انجام دهند هواپيماهاي صهيونيست‌ها مناطقي را که دست اين جانيان بدانجا نمي‌رسد ، بمباران مي‌کنند!



راستي چه توافق و وحدت‌نظري بين اينان و اسراييل وجود دارد و اين توافق به سود چه کسي است؟!



ما يقين داريم که اين گونه افراد در ادعاي آرزوي آزادي و پيروزي مسلمانان صادق نيستند بلکه از طريق ايجاد فتنه‌اي که به نفع اسراييل غاصب و طرفدارانش است ، مي‌خواهند خون مسلمانان را بريزند.



حال مي‌پرسيم که راه حل فعلي سوريه چيست؟



آيا راه حل اساسي ، مقابله با اين تندروان و بازداشتن آنها از سرکشي است ، يا اينکه آنها را رها کرده که هر کاري خواستند انجام دهند شيعه ، سني ، علوي ، مسيحي و همه مخالفان خود را بکشند؟ و بگذاريم که به آرزوي خويش رسيد و يک حکومت به اصطلاح اسلامي در شام درست کنند که اينان در آن حاکم و قاضي باشند؟ گمان نداريم که اين راه حل منطقي باشد!



و زماني که نيروهاي غربي و صهيونيستي تصريح مي‌کنند که هدف آنها بعد از سوريه نابودي شيعيان لبنان و نابود کردن حکومت شيعي در عراق و سپس حکومت اسلامي در ايران است در اين هنگام مداخله حزب‌الله و ايران در سوريه اگر واقعيت هم داشته باشد ، کاري منطقي بوده و در واقع دفاعي مشروع از نفس ، بلاد و مقدسات در مقابل اين طرح غربي - اسراييلي است.



و در چنين صورت آيا شايسته نيست که شما نيز در کنار مظلوم بايستيد و فتوا به دفاع از اسلام و مسلمين دهيد؟



به يقين درگيري در سوريه در واقع درگيري مذهبي بين شيعه و سني نيست ؛ بلکه درگيري است که هدف از آن سياسي بود و بين فرقه‌اي گمراه و تاييد شده توسط غرب و اسراييل از يک سو و مسلمانان اعم از سني و شيعه از سوي ديگر است که کوتاه آمدن در مقابل حقوق غصب شده خويش را جايز نمي‌شمرند.



ولي در هر حال ، نظر شيعه اين بوده و هست که بهترين راه‌کار حل مشکلات در سوريه راه حل منطقي بدون خشونت و همراه با حفظ جان مسلمانان است.



در پايان بار ديگر از ادب و علاقه وافر شما به حفظ وحدت مسلمانان تشکر مي‌کنيم و از شما مي‌خواهيم که به همراه گروهي از الازهر شريف براي برطرف کردن موانع موجود بين ما و شما به ايران سفر کنيد.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum55/thread52273.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: