۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

تربيت صحيح اولاد و رعايت صحيح اصول خانوادگي ذكر است


حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه مجمع تربیتی بانوان بیان فرمودند:
تربيت صحيح اولاد و رعايت صحيح اصول خانوادگي ذكر خداست



به گزارش پايگاه اطلاع رسانی اسراء: جمعی از بانوان قرآن پژوه محصل در مجمع تربيتی بانوان تهران با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی در بیاناتی همگان را به ا
نس و فراگیری هرچه بیشتر قرآن کریم توصیه کرده و فرمودند:

ظاهر برخی کارها دشوار است اما باطنش آسان و مقدور همه هست، تنها مشكل اين است كه برخي‌ها فقط آن ظاهر مشکل را مي‌بينند و آن طرفي كه آسان است را نمي‌بينند، اگر كسي اين ظاهر را ببيند كه دشوار است و به این دلیل خودش را محروم كند از آن آساني هم بي‌بهره خواهد بود.



ایشان ادامه دادند:

بر اساس اصول قرآني ما اگر خواستيم قرآن‌پژوه باشيم نبايد بگوييم اين كار مشكل است زيرا مشكلات قرآني با آساني‌هاي مضاعف همراه است و حرف‌هاي قرآني هم حرف‌هاي دلپذير است چراکه حرف‌هاي آشناست و حرف‌هاي بيگانه با فطرت ما نيست.


معظم له در فراز دیگری از فرمایشات خود با بیان این مطلب که تربيت صحيح اولاد و رعايت صحيح اصول خانوادگي ذكر خداست فرمودند:
خانم‌ها چون بخش عظيمي از كارهاي آنها تدبير و درايت و ترتيب امور خانوادگي و فرزندان است اين مطلب در نظر شريفشان باشد كه رعایت اصول خانوادگي, ذكر خداست.



معظم له اذعان داشتند:

زيرا ذات مقدس پيغمبر(عليه و علي آله آلاف التحيّة والثناء) فرمود نكاح, سنّت من است؛ نكاح آن است كه مرد مسكن فراهم مي‌كند و زن سكينت، سكينتِ منزل به عهده خانم‌هاست، مسكن را مرد تهيه مي‌كند كه اين كار آساني است، درست است تهيه خانه سخت است اما نسبت به سكينت, آسان است، سكينت كه مشكل‌تر و مهم‌تر و ارزشمندتر از مسكن است به عهده خانم‌هاست اين مي‌شود سنّت پيامبر. اگر جوان‌هاي ما در سايه تربيت اين‌گونه از مادران اين‌گونه از قرآن‌پژوهان طوري بشوند كه شوهر, مسكن تهيه كند و همسرِ محترمه‌اش سكينت را تأمين كند ديگر ما نام تلخ طلاق را نخواهيم شنيد فرمود من نكاح آوردم اين سنّت من است.


حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز پایانی فرمایشات خود با اشاره به کلام حضرت علی علیه السلام بیان داشتند:
اميرالمؤمنين(سلام الله عليه) فرمود: هر مظروفي وقتي در ظرف جا گرفت آن ظرفيت را اشغال مي‌كند، اما وقتي معارف الهي در قلبي وارد شد اين ظرف را توسعه مي‌دهد، اين‌طور نيست كه جا را تنگ كند، در خصوص معارف الهی، مظروف, ظرف را توسعه مي‌دهد.







ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum137/thread50835.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: