۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

من بين دو جاهليت مبعوث شدم

مالى شجرى از حصين بن مخارق از موسى بن جعفر از پدرش از پدرانش از على(عليه السلام) آورده است كه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود : « بين دو جاهليت مبعوث شدم كه دومى بدتر از اوّلى است » .



در پنجمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی

آیت‌الله ری‌شهری: جاهلیت امروز خطرناک‌تر از جاهلیت اولی است



آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی جامعه با قرآن امکان‌پذیر است، گفت: ما هم جاهلیت اولی داریم که در عصر بعثت پیامبر(ص) بود و هم جاهلیت نوین، که امروز بشر به آن مبتلا شده است. جاهلیت امروز خطرناک‌تر از جاهلیت عصر نبوت است و مبارزه با جاهلیت نوین به ویژه عرفان‌های نوظهور بسیار ضروری است.



به گزارش مهر، همزمان با دومین روز از سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی صبح چهارشنبه 7 خرداد در سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی در این مراسم گفت: یکی از مهمترین اهداف بعثت پیامبر (ص) گسترش فرهنگ قرآن در جامعه بود. به همین جهت برپایی محافل و مجالس این‌چنینی یکی از بهترین اقدامات در راستای اهداف بعثت رسول گرامی اسلام(ص) می‌باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی مهمترین و اصیل‌ترین عرصه فعالیت بانوان مسلمان است؛ تأکید کرد: قرآن همه معارف مورد نیاز جامعه در همه دوران‌ها و زمان‌ها را داراست. پیامبر(ص) فرمود: هرکس علم اولین و آخرین را می‌خواهد در قرآن تحقیق کند. مهمترین مسئله‌ای که امروز باید مورد توجه قرار گیرد ضرورت‌های قرآن‌پژوهی به ویژه در عصر حاضر است و محورهایی را که در این زمینه می‌توان بدان اشاره کرد شامل چهار محور است. رئیس مؤسسه علمی- پژوهی دارالحدیث افزود: نخستین نکته‌ای که باید مورد توجه اندیشمندان قرآنی قرار گیرد، بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) در تبیین و تفسیر قرآن است. نبی مکرم اسلام(ص) اولین کسی بود که از طرف خداوند مأموریت تبیین مقاصد قرآنی در جامعه را برعهده داشت. باید دانست که دسترسی به معارف عمیق و لایه‌های پنهان قرآن بدون بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) امکان‌پذیر نیست و برای فهم قرآن باید از طریق معصوم وارد شد. وی مبارزه با خرافات را از دیگر ضرورت‌های کار قرآن‌پژوه برشمرد و گفت: بخش عمده‌ای از آیات قرآن در جهت مبارزه با خرافات می‌باشد. ما هم جاهلیت اولی داریم که در عصر بعثت پیامبر (ص) جریان داشت و هم جاهلیت نوین، که امروز بشر به آن مبتلا شده است. جاهلیت امروز خطرناک‌تر از جاهلیت عصر نبوت است و مبارزه با جاهلیت نوین به ویژه عرفان‌های نوظهور بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از دیگر مسائل مهم این است که قرآن‌پژوه با قرآن سنخیت پیدا کند. قرآن‌پژوه اگر خود با قرآن سنخیت نداشته باشد اعمال و فعالیت‌هایش به جایی نمی‌رسد. سنخیت داشتن یعنی جاری و ساری بودن معارف قرآن در زندگی فرد. در پایان این مراسم از 14 بانوی فعال قرآن با اعطای هدایایی تجلیل به عمل آمد.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1k4xZ6u



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: