۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

قاری کنیایی: سه سال است که شیعه شده ام


قاری کنیایی: سه سال است که شیعه شده ام











نماینده کشور کنیا در رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اتحاد و برادری مسلمانان از علاقه خود به رهبر انقلاب گفت و افزود: سه سال است که به واسطه یکی از اساتیدش شیعه شده است.










«عبدالله عبدالرحمن کنود» نماینده کشور کنیا در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسابقات قرآنی شوری خاص در بین علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در کشورهای مختلفی مسابقات قرآنی برگزار می‌شود اما به نظر من مسابقات بین‌المللی ایران از نظر کمیت و کیفیت در رتبه نخست قرار دارد.

این قاری 34 ساله کنیایی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در ایران با نظم برگزار می‌شوند به همین جهت تربیت نخبگان قرآنی در این کشور به طور حتم اصولی‌تر از سایر کشورها است، ادامه داد: مسابقات قرآن و اجتماع مسلمانان جهان نشان دهنده اتحاد آنها و حرکت در راستای مضامین قرآنی است؛ بنابراین مقامات سایر کشورهای جهان باید این اجتماع را ببینند و بدانند که اگر کسی بخواهد با مسلمانان دشمنی ورزد با شکست مواجه می‎شود.

وی که نخستین‌بار است به ایران سفر می‌کند، درباره فضای قرآنی حاکم بر ایران گفت: یکی از اساتید قرآن ایرانی چند سال پیش به کنیا سفر کرده بود و با برگزاری کلاس‌هایی مفاهیم و اصول تلاوت قرآن را به ما آموزش داد که این کلاس‌ها نقش مهمی در گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور ما داشت به طوری که پس از آن بسیاری از نوجوانان کنیا علاقه‌مند به ورود در عرصه فعالیت‌های قرآنی داشتند.

وجود امام خامنه‌ای مهم‌ترین دلیل موفقیت ایرانیان در عرصه‌های قرآنی است

عبدالرحمن کنود با اشاره به اهمیت اعزام فعالان قرآنی به کشورهای مختلف، تصریح کرد: از زمانی که با فعالیت‌های قرآنی ایرانیان آشنا شدم دوست داشتم هم خودم از نزدیک ایران را ببینم و هم شاگردانم را با فعالیت‌های قرآنی ایرانیان و اسلام واقعی آشنا کنم که به لطف خدا امسال توانستم در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کنم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری موفق در زمینه تربیت فعالان قرآنی است، گفت: من امام خامنه‌ای را از تلویزیون صراط دیده‌ام و سخنان و پندهای دلنشین ایشان را دنبال می‌کنم. ایشان شخصیتی فرهیخته است که تمامی مسلمانان جهان ایشان را می‌شناسند و فکر می‌کنم یکی از دلایل موفقیت ایرانیان در عرصه‌های قرآنی وجود امام خامنه‌ای و ارتباط ایشان با جهان اسلام است.

عبدالرحمن کنود که سه سال پیش به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده است، افزود: زمانی که 31 ساله بودم یکی از اساتیدم که شیعه بود مرا با مذهب تشیع و اهل بیت‌(ع) آشنا کرد و این آشنایی زمینه‌ای برای گرایش من به تشیع شد.

اتحاد مسلمانان مهم‌ترین توصیه قرآن است

وی با بیان اینکه همه مسلمانان برادران یکدیگر هستند و نباید اجازه دهند که دشمنان اسلام به ویژه تکفیری‌ها باعث ایجاد اختلاف در بین آنها شوند، اظهار داشت: برخی افراد سودجو که مسلمان نیستند خود را مسلمان معرفی می‌کنند تا بتوانند در بین برادران ما اختلاف ایجاد کنند و باعث سوء تفاهم فکری شوند که توصیه می‌کنم مسلمانان در تمامی شرایط برای ایجاد اتحاد بیشتر تلاش کنند و نگذارند که دشمنان اسلام از اختلاف‌ها به نفع خود استفاده کنند.

قاری کنیایی که از هشت سالگی فعالیت در عرصه تلاوت قرآن را آغاز کرده است با اشاره به اینکه باید برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی کودکان را به قرآن جذب کرد، ادامه داد: من در یکی از مدارس کنیا قرآن تدریس می‌کنم و برای جذابیت بیشتر در کلاس‌ها همیشه سعی می‌کنم با روی خوش با آنها رفتار کنم تا آنها نیز یاد بگیرند که بر اساس قرآن عمل کنند.

عبدالرحمن کنود درخصوص نحوه آموزش قرآن در کنیا، خاطر نشان کرد: ما برای تعلیم قرآن از حروف ابجد آغاز می‌کنیم و سپس قرآن آموزان را با اصول و مقامات قرآنی آشنا می‌کنیم و اجازه می‌دهیم هر کسی خود تصمیم بگیرد که به چه سبکی تلاوت کند.





منبع:فارس





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1wFj4nx



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: