۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

کاربرد دستگاه‌های تصفیه هوا در باشگاه‌های ورزشی

در رابطه با تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی ورزشکاران می توان نتیجه تحقیقات پژوهشگران را در این باره مرور کرد. هوای آلوده هم بر بدن ورزشکاران تاثیر منفی می گذارد و هم درصد کارآیی آنان و احتمال پیروزی آنها در مسابقات ورزشی را کاهش می دهد. یکی از نتایج جالب توجه این تحقیق نشان می دهد که ورزشکاران نسبت به مردم عادی خیلی بیشتر در معرض بیماری های مرتبط هستند. علت این امر این گونه بیان شده است که هنگام تمرین بر خلاف مردم عادی ،ورزشکاران هم از طریق بینی و هم از طریق دهان تنفس می کنند و همین مساله باعث وارد شدن مقدار بیشتری از ذرات شیمیایی موجود در هوا به بدن می شود.



به عنوان مثال میزان جذب دی اُکسید گوگرد هنگام تنفس همزمان با دهان و بینی بسیار بیشتر است و به همین دلیل مقدار بیشتری از این ماده شیمیایی روی دیواره نای می نشیند که تکرار این مساله می تواند خطرات بسیار زیادی را برای ورزشکاران در طولانی مدت به همراه داشته باشد.علاوه بر مورد ذکر شده ،دو عامل دیگر وجود دارند که از دلایل اصلی آسیب پذیری بیشتر ورزشکاران از هوای آلوده نسبت به سایر مردم هستند:



الف) هنگام تمرینات ورزشی حجم بیشتری از هوا وارد ریه ها می شود که در نتیجه میزان ذرات شیمیایی که از *****های دستگاه تنفسی عبور می کنند بیشتر خواهد بود.



ب) سرعت تنفس در زمان های تمرین بالاتر از سرعت تنفس در زمان ها یدیگر است و همین مساله باعث می شود ذرات آلوده موجود در هوا تا عمق بیشتری در دستگاه تنفسی فرو بروند و تاثیرات منفی پایدار تری بر سلامتی ورزشکار بگذارند.در اصل در یک فرد عادی بسیاری از ذرات موجود در هوا در مجاری هوایی فوقانی (بینی و نای)رسوب می کنند و بنابراین با حرکت مژک های این مجاری در نهایت از بدن به بیرون انداخته می شوند اما زمانی که فرد ورزش می کند این ذرات را با فشار زیاد به اعماق ریه های خود می کشد و دیگر امکان دفع آنها به خارج از بدن به راحتی وجود ندارد.



استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در فضاهای سرپوشیده ورزشی، می تواند تأثیر بسزایی در سلامت ورزشکاران و افزایش بازده آنها داشته باشد. شرکت بهین میتراک طیف گسترده ای از دستگاه های تصفیه هوا ی مناسب برای استفاده در باشگاه ها و سالن های ورزشی را عرضه می کند.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1rwMGmR



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: