حاشیههای ویژهبرنامههای تحویل سال تلویزیون؛
تلویزیون هرسال برای آغاز سال جدید، ویژه برنامههای مختص به تحویل سال دارد که با افزایش شبکههای تلویزیونی، این برنامهها در شبکههای مختلف تنوع و تعدد بیشتری پیدا کرده است؛ چنانچه هر شبکهای سعی دارد تا در رقابت با سایر شبکهها با رنگ و لعاب بیشتری مخاطبان را جذب کند. برای همین منظور از چند ساعت قبل از تحویل سال، این برنامهها کلید میخورد و تا پاسی از شب هم ادامه دارد. و اما امسال، برنامههای تحویل سال حاشیههای زیادی داشت.
به گزارش پایگاه خبری گرمه به نقل از صاحب نیوز تلویزیون هرسال برای آغاز سال جدید، ویژه برنامههای مختص به تحویل سال دارد که با افزایش شبکههای تلویزیونی، این برنامهها در شبکههای مختلف تنوع و تعدد بیشتری پیدا کرده است؛ چنانچه هر شبکهای سعی دارد تا در رقابت با سایر شبکهها با رنگ و لعاب بیشتری مخاطبان را جذب کند. برای همین منظور از چند ساعت قبل از تحویل سال، این برنامهها کلید میخورد و تا پاسی از شب هم ادامه دارد. و اما امسال، برنامههای تحویل سال حاشیههای زیادی داشت.
**برنامه «هفت ترانه» که با حضور هر سه مجری خود اجرای سال تحول را برگزارکرد. مجریان زن، مانتوهای عجیب و غریبی به تن کرده بودند که شکل وشمایل نامناسبی برای این برنامه تلویزیونی داشت.
**در برنامههای تحویل سال امسال اغلب مجریان مرد از پوشش نامناسبی برخوردار بودند و کت و شلوارهای تنگ و چسبانی به تن داشتند. پوششی که مهمانان مدعو اعم از بازیگر و خواننده هم انگار در اقدامی هماهنگ با آنان در برنامه ها ظاهر شدند. انگار نه انگار این رسانه ملی و عمومی است!
**نرگس محمدی یا همان بازیگر ستایش که تازه وارد عرصه بازیگری شده و به مدد همین سریال و تبلیغات تلویزیون مشهور شده است؛ بهعنوان مهمان، لباس بسیار زشت و زنندهای به تن داشت. گویا در ایام تعطیلات نوروزی حراست صداوسیما هم تعطیل میشود! و کسی کاری به این نوع پوششهای نامتعارف بااصطلاح هنرمندان! در رسانه ملی ندارد.
**در مقابل نرگس محمدی، ستایش ساختگی تلویزیون، لباس شیلاخداداد بازیگرسینما؛ متین و قابل ستایش بود.
**برخی از مهمانان و مجریان برنامههای سال تحویل، تعمدا پوششهای هنجارشکنانه و ناجوری برای حضوردر تلویزیون و شب سال نو انتخاب کرده بودند. پوششی که سبب قبحشکنی درفضای رسانه ملی شده بود.
**اکثر کلیپهای تحویل سال حالت ماهوارهای داشت!
**شبکه چهار در ابتکاری جدید از بازیگران بهعنوان مجری استفاده کرده بود. در دو دکور مجزا؛ پژمان بازغی بههمراه بهنوش بختیاری و کامبیز دیرباز به همراه سحر زکریا! این برنامه از چند لحاظ قابل تأمل بود؛ در حالی که میشد خانمها و آقایان به صورت جداگانه اجرا داشته باشند، دو نامحرم با هم مجری برنامه بودند!که البته مسئولان شبکه برای تنوع کار میتوانستند از زوجهای واقعی استفاده کنند؛ نه زوجهای نامحرم! خصوصا آنکه هیچ کدام از مجریان، سابقه اجرا نداشتند و توانایی اداره برنامه برایشان مشکل بود، این را در تپقهای مداوم آنها میشد بهخوبی دریافت.
**کامبیز دیرباز باکلاه شاپو به اجرای برنامه سال تحویل پرداخت! تا نماد کاملی از سبک زندگی مورد نظر صداوسیما باشد!
**مهران مدیری بعد از ۶ سال دوری از تلویزیون به برنامه علیخانی آمد و وعده حضورش در تلویزیون در سال ۹۳ را داد. مدیری گفت: ۲میلیون مخاطب شبکه خانگی را با ۷۰میلیون مخاطب رسانه ملی عوض نمی کنم.
** رضا عطاران در گفتگوی غیر زنده ای به توجیه صحبتهای خود در جشنواره فجر که با واکنش شدید جمشید مشایخی روبه رو شده بود، پرداخت.
**در شبکه سوم با اجرای احسان علیخانی بسیار تلاش شده بود تا شکل و شمایل برنامهها ماهوارهای باشد! بهخصوص در تیتراژ پایانی برنامه این مسئله، ملموس بود.
**برنامههای سال تحویل و شب عید نوروز شبکههای رسانه ملی، قبل از هرچیز انسان را به یاد برنامههای لوسآنجلس نشینها میانداخت؛ بهویژه اینکه برخی خوانندههای مهمان به قول تقیزاده غربزده مشهور، از فرق سر تا نوک پایشان را شبیه خوانندههای ضدانقلاب کرده بودند.
**یکی از تبلیغات تلویزیون حضور دو مجری حاشیهساز و ممنوعالتصویر سابق که حالا ازدواج کردهاند؛ یعنی فرزاد حسنی و آزاده نامداری بود، دو مجری جوزده که برنامه سال تحویل را با مجلس خصوصی و جشن خانوادگیشان اشتباه گرفته بودند! بهطوری که هنگام آمدن روی سن، نامداری گفت: به افتخار آقای حسنی دست بزنید. ولی چون با استقبال مواجه نشد، حسنی به او گفت: اینجا تلویزیون است و با دیگر مجالس فرق دارد.
**حسنی و نامداری در نیمه برنامه تیپ و ظاهر خود را کاملا عوض کردند تا ظاهری جدید داشته باشند! و البته به مسئله تجملگرایی و اسراف مهر تایید زدند؛ بهصورتی که نامداری در تیپ دوم خود با ست رنگ قرمزش، مجبند قرمز هم به دست زده بود.
**اما اجرای سال تحویل این دو به شکلی بود که بهنظر میرسد این دو در پایان روز کاری، یک شب سخت و جنجالی خانوادگی در پیش خواهند داشت، زیرا تمامیتخواهی فرزاد حسنی در رفتار و گفتار همچنین اشاره به جزییات زندگی شخصیشان در طول اجرای برنامه باعث ناراحتی همسر وی شده بود؛ در واقع حسنی به همسرش اجازه بروز و ظهور روی سن را نمیداد که هیچ، بلکه بهقدری جو زده شده بود که مسایل خانوادگی را در تریبون عمومی بهعنوان خاطرات جالب بیان میکرد، بهطوریکه بارها با اعتراض نامداری روبرو شد و این اعتراضات برای حسنی جویای نام ظاهرا چندان مهم نبود!
**حضور تنها خواننده ارزشی و انقلابی یعنی حامد زمانی در «شبکه قرآن» نیز حرکت جالبی بود تا آنجا که حضور وی مجری را هم سرشوق آورد و او هم شروع به آواز خواندن کرد.
** تعجب برانگیزتر از همه اینها برگزاری ویژهبرنامه سال تحویل در شبکه خبر بود! شبکهای که وظیفه اصلیاش اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن اخبار است. این شبکه مدتی است بهقدری درگیر حاشیهها شده که خود را در حال رقابت با شبکههای سرگرم کننده میبیند!
**درشبکه خبر هم مانندعرف هنجارشکنانه سایر شبکهها، دو مجری زن و مرد نامحرم، اجرای برنامه را بر عهده داشتند! در حالیکه نهایتامی شد ازهمسر مجری زن، که اجرای برنامه «پارازیت» را در این شبکه بر عهده دارد به عنوان یک زوج خبری برای این ویژه برنامه استفاده کرد! اما گویا مسئولان این شبکه ترجیح دادند وی بدون همسرش اجرای برنامه داشته باشد.
**ظاهرا احسان علیخانی همانطور که خودش نیز چندین بار در برنامه اذعان کرد، نسبت به قبل پختهتر و عاقلتر شده بود؛ چه آنکه قیاس اجرای او در برابر اجرای خودنمایانه فرازاد حسنی این نکته را بیشتر نشان میداد.
** در زمان پایانی برنامه فرزاد حسنی و همسرش، حسام نواب حسنی به نواختن پیانو پرداخت و فضای صحنه در این زمان کاملا غربی شد!
** همسر و خانواده جوانترین امیر کشور و رئیس قرارگاه پدافندی کشور هم برای اولین بار در برنامه سال تحویل حضور داشتند، اما ظاهرا ضعف شدید عقیدتی ارتش، تهاجم فرهنگی را به خانه امیر نیز کشانده بود!
**در کل به نظرمیرسد برای بحث الگوسازی، سبک زندگی و فرهنگسازی اول باید مدیران شبکههای تلویزیونی را توجیه کرد تا بتوانند در امر برنامهسازی خود این مورد مهم را لحاظ کنند. چراکه مجری، بازیگر و کیفیت برنامهها همه به نگاه و برنامههای مدیران که در رأس هستند، برمیگردد.
در یک نقد خوشبینانه آموزش سبک زندگی اسلامی به مدیران تلویزیون؛ قدم مهمی است که باید در جهت آن گام برداشت .
تلویزیون هرسال برای آغاز سال جدید، ویژه برنامههای مختص به تحویل سال دارد که با افزایش شبکههای تلویزیونی، این برنامهها در شبکههای مختلف تنوع و تعدد بیشتری پیدا کرده است؛ چنانچه هر شبکهای سعی دارد تا در رقابت با سایر شبکهها با رنگ و لعاب بیشتری مخاطبان را جذب کند. برای همین منظور از چند ساعت قبل از تحویل سال، این برنامهها کلید میخورد و تا پاسی از شب هم ادامه دارد. و اما امسال، برنامههای تحویل سال حاشیههای زیادی داشت.
به گزارش پایگاه خبری گرمه به نقل از صاحب نیوز تلویزیون هرسال برای آغاز سال جدید، ویژه برنامههای مختص به تحویل سال دارد که با افزایش شبکههای تلویزیونی، این برنامهها در شبکههای مختلف تنوع و تعدد بیشتری پیدا کرده است؛ چنانچه هر شبکهای سعی دارد تا در رقابت با سایر شبکهها با رنگ و لعاب بیشتری مخاطبان را جذب کند. برای همین منظور از چند ساعت قبل از تحویل سال، این برنامهها کلید میخورد و تا پاسی از شب هم ادامه دارد. و اما امسال، برنامههای تحویل سال حاشیههای زیادی داشت.
**برنامه «هفت ترانه» که با حضور هر سه مجری خود اجرای سال تحول را برگزارکرد. مجریان زن، مانتوهای عجیب و غریبی به تن کرده بودند که شکل وشمایل نامناسبی برای این برنامه تلویزیونی داشت.
**در برنامههای تحویل سال امسال اغلب مجریان مرد از پوشش نامناسبی برخوردار بودند و کت و شلوارهای تنگ و چسبانی به تن داشتند. پوششی که مهمانان مدعو اعم از بازیگر و خواننده هم انگار در اقدامی هماهنگ با آنان در برنامه ها ظاهر شدند. انگار نه انگار این رسانه ملی و عمومی است!
**نرگس محمدی یا همان بازیگر ستایش که تازه وارد عرصه بازیگری شده و به مدد همین سریال و تبلیغات تلویزیون مشهور شده است؛ بهعنوان مهمان، لباس بسیار زشت و زنندهای به تن داشت. گویا در ایام تعطیلات نوروزی حراست صداوسیما هم تعطیل میشود! و کسی کاری به این نوع پوششهای نامتعارف بااصطلاح هنرمندان! در رسانه ملی ندارد.
**در مقابل نرگس محمدی، ستایش ساختگی تلویزیون، لباس شیلاخداداد بازیگرسینما؛ متین و قابل ستایش بود.
**برخی از مهمانان و مجریان برنامههای سال تحویل، تعمدا پوششهای هنجارشکنانه و ناجوری برای حضوردر تلویزیون و شب سال نو انتخاب کرده بودند. پوششی که سبب قبحشکنی درفضای رسانه ملی شده بود.
**اکثر کلیپهای تحویل سال حالت ماهوارهای داشت!
**شبکه چهار در ابتکاری جدید از بازیگران بهعنوان مجری استفاده کرده بود. در دو دکور مجزا؛ پژمان بازغی بههمراه بهنوش بختیاری و کامبیز دیرباز به همراه سحر زکریا! این برنامه از چند لحاظ قابل تأمل بود؛ در حالی که میشد خانمها و آقایان به صورت جداگانه اجرا داشته باشند، دو نامحرم با هم مجری برنامه بودند!که البته مسئولان شبکه برای تنوع کار میتوانستند از زوجهای واقعی استفاده کنند؛ نه زوجهای نامحرم! خصوصا آنکه هیچ کدام از مجریان، سابقه اجرا نداشتند و توانایی اداره برنامه برایشان مشکل بود، این را در تپقهای مداوم آنها میشد بهخوبی دریافت.
**کامبیز دیرباز باکلاه شاپو به اجرای برنامه سال تحویل پرداخت! تا نماد کاملی از سبک زندگی مورد نظر صداوسیما باشد!
**مهران مدیری بعد از ۶ سال دوری از تلویزیون به برنامه علیخانی آمد و وعده حضورش در تلویزیون در سال ۹۳ را داد. مدیری گفت: ۲میلیون مخاطب شبکه خانگی را با ۷۰میلیون مخاطب رسانه ملی عوض نمی کنم.
** رضا عطاران در گفتگوی غیر زنده ای به توجیه صحبتهای خود در جشنواره فجر که با واکنش شدید جمشید مشایخی روبه رو شده بود، پرداخت.
**در شبکه سوم با اجرای احسان علیخانی بسیار تلاش شده بود تا شکل و شمایل برنامهها ماهوارهای باشد! بهخصوص در تیتراژ پایانی برنامه این مسئله، ملموس بود.
**برنامههای سال تحویل و شب عید نوروز شبکههای رسانه ملی، قبل از هرچیز انسان را به یاد برنامههای لوسآنجلس نشینها میانداخت؛ بهویژه اینکه برخی خوانندههای مهمان به قول تقیزاده غربزده مشهور، از فرق سر تا نوک پایشان را شبیه خوانندههای ضدانقلاب کرده بودند.
**یکی از تبلیغات تلویزیون حضور دو مجری حاشیهساز و ممنوعالتصویر سابق که حالا ازدواج کردهاند؛ یعنی فرزاد حسنی و آزاده نامداری بود، دو مجری جوزده که برنامه سال تحویل را با مجلس خصوصی و جشن خانوادگیشان اشتباه گرفته بودند! بهطوری که هنگام آمدن روی سن، نامداری گفت: به افتخار آقای حسنی دست بزنید. ولی چون با استقبال مواجه نشد، حسنی به او گفت: اینجا تلویزیون است و با دیگر مجالس فرق دارد.
**حسنی و نامداری در نیمه برنامه تیپ و ظاهر خود را کاملا عوض کردند تا ظاهری جدید داشته باشند! و البته به مسئله تجملگرایی و اسراف مهر تایید زدند؛ بهصورتی که نامداری در تیپ دوم خود با ست رنگ قرمزش، مجبند قرمز هم به دست زده بود.
**اما اجرای سال تحویل این دو به شکلی بود که بهنظر میرسد این دو در پایان روز کاری، یک شب سخت و جنجالی خانوادگی در پیش خواهند داشت، زیرا تمامیتخواهی فرزاد حسنی در رفتار و گفتار همچنین اشاره به جزییات زندگی شخصیشان در طول اجرای برنامه باعث ناراحتی همسر وی شده بود؛ در واقع حسنی به همسرش اجازه بروز و ظهور روی سن را نمیداد که هیچ، بلکه بهقدری جو زده شده بود که مسایل خانوادگی را در تریبون عمومی بهعنوان خاطرات جالب بیان میکرد، بهطوریکه بارها با اعتراض نامداری روبرو شد و این اعتراضات برای حسنی جویای نام ظاهرا چندان مهم نبود!
**حضور تنها خواننده ارزشی و انقلابی یعنی حامد زمانی در «شبکه قرآن» نیز حرکت جالبی بود تا آنجا که حضور وی مجری را هم سرشوق آورد و او هم شروع به آواز خواندن کرد.
** تعجب برانگیزتر از همه اینها برگزاری ویژهبرنامه سال تحویل در شبکه خبر بود! شبکهای که وظیفه اصلیاش اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن اخبار است. این شبکه مدتی است بهقدری درگیر حاشیهها شده که خود را در حال رقابت با شبکههای سرگرم کننده میبیند!
**درشبکه خبر هم مانندعرف هنجارشکنانه سایر شبکهها، دو مجری زن و مرد نامحرم، اجرای برنامه را بر عهده داشتند! در حالیکه نهایتامی شد ازهمسر مجری زن، که اجرای برنامه «پارازیت» را در این شبکه بر عهده دارد به عنوان یک زوج خبری برای این ویژه برنامه استفاده کرد! اما گویا مسئولان این شبکه ترجیح دادند وی بدون همسرش اجرای برنامه داشته باشد.
**ظاهرا احسان علیخانی همانطور که خودش نیز چندین بار در برنامه اذعان کرد، نسبت به قبل پختهتر و عاقلتر شده بود؛ چه آنکه قیاس اجرای او در برابر اجرای خودنمایانه فرازاد حسنی این نکته را بیشتر نشان میداد.
** در زمان پایانی برنامه فرزاد حسنی و همسرش، حسام نواب حسنی به نواختن پیانو پرداخت و فضای صحنه در این زمان کاملا غربی شد!
** همسر و خانواده جوانترین امیر کشور و رئیس قرارگاه پدافندی کشور هم برای اولین بار در برنامه سال تحویل حضور داشتند، اما ظاهرا ضعف شدید عقیدتی ارتش، تهاجم فرهنگی را به خانه امیر نیز کشانده بود!
**در کل به نظرمیرسد برای بحث الگوسازی، سبک زندگی و فرهنگسازی اول باید مدیران شبکههای تلویزیونی را توجیه کرد تا بتوانند در امر برنامهسازی خود این مورد مهم را لحاظ کنند. چراکه مجری، بازیگر و کیفیت برنامهها همه به نگاه و برنامههای مدیران که در رأس هستند، برمیگردد.
در یک نقد خوشبینانه آموزش سبک زندگی اسلامی به مدیران تلویزیون؛ قدم مهمی است که باید در جهت آن گام برداشت .
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1gX5TXZ
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر