۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

پاداش یک شب بی خوابی مومنِ بیمار


پاداش یک شب بی خوابی مومنِ بیمار











شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که پیوسته از بیماری که بدان مبتلا شده اند نالان می باشند اما اگر این افراد می دانستند که چه ثواب و پاداش عظیمی در پَسِ این رنج و گرفتاری نهفته است، دوست داشتند همواره بیمار می بودند!












در این باره حضرت امام صادق (ع) نقل فرموده اند: روزی سلمان بیمار بود و حضرت علی (ع) نزد او رفته و بیان داشتند: ای سلمان؛ بیماری شیعیان ما جز کفاره ی گناهان گذشته ی آنان نیست و این سبب پاک شدن گناهان آنان می شود.

سلمان عرض کرد: پس با این بیان، پاداشی جز پاک شدن گناهان (برای فرد بیمار) نداریم؟

حضرت فرمودند: ای سلمان؛ اجر و پاداش شما در تحمل بیماری و دعا و تضرع به درگاه خداست که خداوند به سبب این دو ویژگی برای شما حَسَناتی منظور می دارد و درجات شما را بالا می برد. اما درد ناشی از بیماری تنها کفاره ی گناهانتان می باشد. (وسائل الشیعة، ج2: 625)

علاوه بر این از امام باقر (ع) روایت شده است: هنگامی که خداوند بنده ای را دوست داشته باشد یکی از این سه چیز را به او هدیه می دهد: یا سر درد، یا چشم درد و یا تب را (وسائل، ج2: 622) که بی شک این بیماری ها برای پاک شدن گناهان گذشته آن بنده می باشد و از این رو امام صادق (ع) فرموده اند: بیداری کشیدن(بی خوابی) یک شب مومن، به سبب بیماری برابر است با عبادت یکسال و همچنین بیان داشته اند: کسی که مریض شود و آن را بجان بخرد، خداوند عبادت شصت سال برای او می نویسد. عرض شد معنای بجان خریدن چیست؟

حضرت فرمودند: یعنی آن که بیمار از آن مریضی که به سراغ او آمده به کسی شکایت نکند. (وسایل الشیعه، ج2: 627؛ فرهنگ زلال: 171، 172)



منبع:قدس





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1kk70jM



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: