۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

تکلم خداوند با صدای امیرالمومنین در شب معراج


تکلم خداوند با صدای امیرالمومنین در شب معراج


طبق روایت عالم بزرگ اهل سنت صدای امیرالمومنین علیه السلام مایه آرامش رسول خدا است

پایگاه سخنان گرانبهای آیت الله فاطمی نیا:


استاد فاطمی نیا:آقایون خطیب خوارزمی یک عالم یزرگ سنی است، کتابی دارد به نام «کتاب المناقب» این کتاب تمامش مسند است، برای جوانان می گویم، مسند به حدیثی گفته می شود که اسم تمام راوی ها در آن برده شود. خطیب خوارزمی که از علماء بزگ حنفی است به طور مسند حدیثی را نقل کرده است، و بنده تا حال الحمدلله دو بار دقت کردم اسنادش طوری است که شاید بتوان گفت هیچ عالم سنی نمی تواند در این اسناد خدشه کند، خدشه بردار نیست.


و آن این است که می نویسد اصحاب دور پیغمبر اکرم را گرفتند، گفتند یا رسول الله «به ای لغت خاطبک ربک لیلة المعراج؟» پروردگار تو به چه زبانی در شب معراج با تو سخن گفت؟ حضرت جوابی داد که تمام اهل معرفت الان حیرت زده ی این جواب هستند، این صریح این روایت است، حضرت فرمود: «خاطبنی لسان علیٍ» خدا در شب معراج با زبان علی با من حرف زد.



پیغمبر که دریای عقل است، ولی میگه حالتی به من دست داد، «قلتُ یا رب تخاطبنی ام علیُ» گفتم خدای من تو با من حرف می زنی یا علی؟ جواب رسید، اول دقت کنید خدا مانند ما نعوذ بالله لب و دهن و دندان ندارد، خدا حرف می زند و لی نه به اسبابی که ما داریم، خدا صوت می آفریند و قدرت دارد هر صوتی را بیافریند، اینجا صوت علی را آفریده است، چرا؟ این چرا مهم است.



میگه جواب آمد، حبیب من می دونی چرا صوت علی را آفریدم، «اطلعت علی سرائر قلبک» به محرم خانه قلبت نگاه کردم، «فلم اجد فیه احد احب الیک من علی بن ابی طالب» دیدم در اون قلب نازنین محبوبتر از علی وجود ندارد، «فخاطتک بلسانه» با زبان او با تو حرف زدم، چرا؟ این چراست که هنوز حل نشده است، می فرماید: «فخاطبتک بلسانه کی ما تطمئن قلبک» برای اینکه قلبت آرام بگیرد. معلوم شد آرام بخش قلب سید کائنات و اشرف خلق صدای حضرت شاه ولایت امیرالمومنین است.



این صدا آرامش بخش آن قلب نازنین است، آن قلبی که از عقل ما خارج است، که آن قلب چیست، آن قلبی که در آن قرآن آمده، «نزل به روح الامین علی قلبک لتکون من المنذرین»





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/P8LJzW



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: