۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

پناهیان:اگر فتنه 88 نبود، کسی ارزش 9 دی را درک نمی‌کرد


حرکت 9 دی فقط پایانی برای آشوب های خیابانی نبود بلکه پایان نامه ای درس آموز برای مسئولان یا سیاسیونی بود

اگر فتنه 88 نبود، کسی ارزش 9 دی را درک نمی‌کرد







روز گذشته همایش دانشجویی"دانشگاه سدی در برابر فتنه" در تالار فردوسی دانشگاه تهران، به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد. در این همایش حجت الاسلام علیرضا پناهیان، بلوکات دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و علی اکبر رائفی پور به سخنرانی پرداختند.





حجت الاسلام علیرضا پناهیان مهمرتین سخنرانی این همایش بود که با اشاره به اینکه این سنت الهی است که خداوند حیات وممات یک جامعه بدست خود آن جامعه سپرده است، اظهار داشت: این از سنت‌های الهی است که تغییرات یک جامعه به دست مردم آن جامعه رقم می خورد.



وی با طرح این موضوع که جامعه ما یک جامعه در حال گذار است، گفت: این جامعه در حال گذار، اساساً پویا و ناآرام است و این ناآرامی که ناشی از حرکت تند آن به سوی مقامات عالی‌تر است، باعث می‌شود به سختی درون آن موج مخالف ایجاد کرد.



این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ناآرامی جامعه ما یکی از حسن‌های آن به شمار می‌رود.



پناهیان خاطر نشان کرد: زمانی افرادی این جامعه را آرام می‌خواستند و برای رسیدن به این مقصود سراغ دانشجویان آمدند و آنها را غیر سیاسی می طلبیند، همان زمان رهبری نفرین کردند دستها و افرادی راکه می خواستند دانشگاه ها را غیر سیاسی کنند.



وی بیان داشت: وقتی رهبر یک جامعه، دانشجویان را به شور و پویایی دعوت می‌کند و دست‌های را که آنها را غیر سیاسی می‌خواهند، نفرین می‌کند یعنی صحه می‌گذارد بر این که دانشگاه باید پویا، فعال و سیاسی باشد.



پناهیان در همین زمینه ادامه داد: آنها فکر کردند که می‌توانند با ناآرام کردن این جامعه به مقصد خود برسند و می‌توانند در این رودخانه پر آشوب امواج ایجاد کنند و از آن به نفع خود استفاده کنند.



وی با بیان اینکه جامعه ناآرام ایران در آن زمان به خوبی پاسخ این دو جریان را داد، گفت: ناآرامی جامعه در فتنه 88 به خوبی پاسخ این دو جریان را داد و اینچنین بود که ما از فتنه 88 عبور کردیم.



حجت الاسلام پناهیان خاطر نشان کرد: فتنه 88 بیشتر از این که ناشی از توطئه ای اندکی در داخل و اکثریت در خارج باشد ناشی از همین حرکت ذاتی جامعه و ناآرامی آن بود. خصوصیت دانشگاه و جامعه در گذار را باید شناخت و اینکه چگونه بعضی ها را به مقابله ناشیانه با خود وادار می کند.



این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جامعه غربی، جامعه ایستایی است، گفت: جامعه دیکتاتور و جامعه دموکراسی از این جهت که هر دو طالب ایستایی هستند، با هم اشتراک دارند ولی در جامعه ای مانند جامعه در حال گذار ما، این مسئله وجود دارد و می‌دیدیم که در آن زمان تظاهرات یک طرف با تظاهرات پر شورتر و پر آشوب تر طرف دیگر پاسخ داده می شد.



پناهیان ادامه داد: اگر فتنه 88 نبود، به هیچ وجه شما ارزش تظاهرات 9 دی را درک نمی‌کردید و بسیاری از مسئولین ما این انرژی نهفته در جامعه را متوجه نمی شدند.





9 دی فقط پایانی برای آشوب ها نبود بلکه پایان نامه ای برای مسئولان بود



این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: حرکت 9 دی فقط پایانی برای آشوب های خیابانی نبود بلکه پایان نامه ای درس آموز برای مسئولان یا سیاسیونی بود که قبل از این ماجرا به راحتی در جامعه حکم می راندند.



حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر این مطلب که جامعه ما یک جامعه در حال گذار از دیکتاتوری پادشاهان و دموکراسی به سوی یک جامعه ولایی است، افزود: وظیفه ماست که مسیری را که آمده ایم برای همه مردم جهان توضیح دهیم و نحوه عبور خود را در این مسیر برای سایر جوامع عنوان کنیم تا الگویی ناب برای سایرین شود.



وی ادامه داد: همین کسانی که چندبار به رهبری مراجعه کردند و در انتخابات گذشته خواستار ابطال انتخابات بودند، برخی از این افراد منسوب به جناح راست می‌خواستند بسیاری از مشکلات را با اصلاح برخی از مسایل در جامعه برطرف کنند.



وی افزود: من بداخلاقی های مسئولان را که می بینم آنها را زیاد مواخذه نمی کنم و می گویم اینها از عوارض و ضریب جامعه در حال گذار است و باید راه حل های ایجاد کنیم که چنین بداخلاقی های در آن نباشد.



پناهیان با تاکید بر این مطلب که 1400 سال طول کشیده است که زمینه ظهور چنین انقلابی در جهان به وجود آمده است، گفت: چرا انتظار داریم طی 30 سال به همه آرمان ها برسیم.



وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام افزود: در آن زمان، جامعه اسلامی با نفاق به اشکال مختلف برخورد کرد، چه اصراری است که جامعه ما در این شرایط نفاق نداشته باشد.



این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: جامعه ما در حال گذار به سمت مردم سالاری ولایی است و در واقع ذات ولایت در این جامعه با مردم سالاری عجین شده است و در این جامعه مردم سالاری حقیقی وکرامت انسان به شکل واقعی دیده می شود.



حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اوضاع فعلی جهان با مقایسه نگاه حاکم بر جامعه ولایی با جامعه جهانی، گفت: آیا این بهتر است که گروهی فریاد آزادی سر دهند برای همه مردم یا گروهی ادعای محافظت از آزادی برای همه مردم داشته باشند یا اینکه همه مردم به میدان آیند و به هیچ یک اجازه اسارت و بردگی را ندهند.



این استاد حوزه افزود: خداوند در قرآن کریم صراحاً به آزادی بیان اشاره نکرده است، اما فرمودند هر کسی حرف حق دارد بدون ترس باید آن را بیان کند.



وی افزود: آزادی چیزی است که تک تک مردم آن را باید برای خود بخواهند و آن را حفظ کنند و از یک زاویه دیگر به آزادی بیان می رسد و باز همان آزادی تحقق می یابد اما از زاویه که قرآن را تعریف می کند.



وی با بیان اینکه ادبیات قرآن با حقوق بشر یکی نیست، افزود: اگر به همه ابعاد و مسیر حقوق بشر دقت کنید متوجه می شوید که تجاوز به حقوق بشر طی این زمان بیشتر شده است نه کمتر.



پناهیان افزود: حقوق بشر امروز جهان از رژیم بحرین حمایت می‌کند اما در یک جلسه رسمی در محضر رهبر انقلاب یکی از دانشمندان بحرینی عنوان می کند که ما از کشته شدن رنج نمی‌کشیم بلکه از تجاوز به نوامیسمان رنج می‌بریم.



پناهیان خاطر نشان کرد: چرا شعار آزادی نتوانسته است طی این سالها تحقق یابد و به این معنی است که شاید باید به جامعه ولایی مردم سالاری حقیقی رسید. حرف جمهوری اسلامی ایران نظام اسلامی روان به سوی جامعه آرمان خواهی است و این در حالی است که ما زمانی دارای اسلام پادشاهای بوده ایم.



آقازاده ها وادار می شوند که بر پدران خود و تصمیمات کشور تاثیر بگذارند



حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آثار شوم فرهنگ پادشاهان گذشته، افزود: از آثار شوم دیکتاتوری این است که به نفوذ می پردازند.



این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از اساتید دانشگاه تهران که بازنشسته سازمان ملل بود در اوایل فتنه 88با بنده گفت‌وگویی داشت و در این گفت‌وگو با اشاره به ملاقات خود در سالهای قبل با دبیرکل سازمان ملل در ژنو می‌گفت، "از دبیرکل سازمان ملل پرسیده است که آیا غرب با انقلاب اسلامی کنار می آید؟" او می‌گفت که دبیرکل سازمان ملل گفته که "راه کنترل انقلاب ها این است که کسانی که انقلاب می کنند فرزندان آنها مکنت پیدا می کنند و برای رشد علمی به خارج از کشور می روند و در بانک ها و معاملات پرسود شرکت کرده و به آنها اعتبار داده می شود."



وی در ادامه گفت: این افراد یعنی همان آقازاده ها وادار می شوند که بر پدران خود و تصمیمات کشور تاثیر بگذارند و بعد از تصمیم سازی کم کم انقلاب استحاله شده و به دست فرزندانی که انقلاب کرده اند، جامعه در آغوش دیکتاتوری جهانی قرار می گیرد.



این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آن این استاد دانشگاه تهران در سال 88 به بنده گفت که این تظاهرات کار روشنفکران نیست، تاکید کرد: وی اعلام کرد که کسانی تظاهرات را به راه انداختند، وعده داده‌شده هستند؛ فقط گروه‌های سازمان یافته می‌توانند این اقدامات را انجام دهند چرا که نه سیاسیون با اعتبار خود بازی می‌کنند نه روشنفکران بلکه این تظاهرات سازوکار بیرونی دارد و طبیعی نیست.





حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: دموکراسی روزنه های نفوذ قدرت‌ها را نبسته و جلوی تراس‌ها را برای چپاول حقوق 99 درصد نگرفته است. ما باید از زشتی های دموکراسی و جامعه دیکتاوری عبور کرده و به جای برسیم که مردم سرنوشت خود را به دست بگیرند و نتوان مردم را فریب داد.



وی گفت: مردمی که در جریان فتنه 88 توانسته اند از بمباران ماهواره ها عبور کنند مستقل هستند و توانستند روی پای خود بایستند.و از رکن چهارم دموکراسی که علامه طباطبایی می فرمایند: این دموکراسی از دیکتاjوری بدتر است، عبور کردند.



این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ناگفته‌های فتنه 88 را نمی توان گفت، تاکید کرد: هم اکنون جامعه ما به آرامش نیاز دارد همان گونه که در جلسه ای شنیدم رئیس جمهور قبلی گفتند که نباید جامعه را اصلاح طلب و اصول گرا تقسیم بندی کنیم و ما دلسوز نظام هستیم و باید چاره اندیشی کنیم اما بنده ندیدم که ایشان این کار را انجام دهند. ضمن اینکه اساساً حوزه اصلاحات با سیاه وسفید آغاز شد و تا کسی می خواست در آن زمان رئیس جمهور قبلی سخنی بگوید به وی برچسب اصول گرایی می زنند و خفقان ایجاد کرده بودند و حتی روزنامه های اصلاح طلب آن زمان بر سیاه وسفید تاکید می کردند و به دوستان خود را عنصر طالبان معرفی می کردند.



حجت الاسلام پناهیان با اشاره به انتشار عکس خود و رئیس جمهور قبلی در یکی از روزنامه های آن زمان گفت: در جلسه ای که عکس بنده و رئیس جمهور قبلی گرفته شد و این عکس در یکی از روزنامه ها منتشر شد تیتر زده بودند که "رئیس جمهور در دیدار با ستاد اقامه نماز: نماز را نباید اجباری کرد."



وی ادامه داد: واقعیت این بود که حجت الاسلام قرائتی گفته بود که ما در مدارس نماز جماعت در طرفی از حیاط به راه انداخته ایم و در طرف دیگر بچه ها به ورزش می پردازند لذا رئیس جمهور قبلی نیز به حجت الاسلام قرائتی گفته بود که نماز را نباید اجباری کرد بنابراین این تیتر را در این روزنامه زدند؛ حتی بچه دبستانی هم می فهمد که بار روانی این پیام جداسازی موضوعی است.



این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تفکیک اصلاح طلب و اصول گرا را قبول ندارم، تاکید کرد: تقسیم بندی ها باید براساس تقسیم بندی اصولی تر و حقیقی تر صورت بگیرد .



حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه در جامعه ما احزاب آبروی درست و حسابی ندارند، افزود: هر کس می خواهد آبروی خود را اثبات کند می‌گوید اهل هیچ حزب و گروهی نیستم. متحجران حوزه و دانشگاه مانع گذار هستند و دانشگاهی که از زمانه خود درس نگیرد، متحجر می شود و حوزوی که عالم زمانه نباشد و از زمانه نیز درس نگیرد، متحجر است. اگر متحجران حوزه و دانشگاه از زمانه درس نگیرند، سد دوران گذار می شوند.



وی در مورد خصوصیات شهید دیالمه افزود: شهید دیالمه می گفتند که فلانی آیت الله نیست؛ چرا به وی این نسبت را می دهید؛ بنابراین یک دانشجو جرأت و درک این را داشت که معلومات علما را تشخیص دهد لذا اگر طلبه ها مانند شهید دیالمه نباشند پس از مدتی درس خواندن رو به انحطاط می روند و علم خود را متحجرانه استفاده می کنند.



این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تفکر دشمنان ما این بوده است که دانشگاه ها را در ایران ایجاد کنند تا دانشجویان جامعه را به سمت جامعه مدرن سوق دهند ، افزود: دشمنان تصور می کنند که جامعه ما ایستا است و می توانند مانند جامعه خود برای ما نسخه بپیچند.



حجت الاسلام پناهیان ادامه داد گروهی دیگری که مانع گذار هستند کسانی اند که در آرامش جامعه منافعی دارند و محافظه کار به معنای واقعی کلمه محسوب می شوند؛ باید در جامعه این فرهنگ را ایجاد کنیم که سیاسیون تطور، تحول و چرخش نخبگان را به عنوان اصل ارزشمند بپذیرند کما اینکه اوج این موضوع در زمان امام عصر(عج) اتفاق خواهد افتاد و حضرت برخی از یاران خود را یعنی گروهی که یک یا دوبار پای رکاب جنگیده اند، به میدان فرا می خوانند و گردنشان را می زنند.چرا که این طبیعت جامعه ای پویا ودر حال حرکت است.



وی در خصوص اتفاقات سوریه گفت: برخی از انسانهای نادان گفتند که انتظار اتفاقات سوریه را در کشورمان دارند اما آنها 30 سال پیش این اتفاقاتی که در سوریه رخ می دهد مانند سربریدن ها و قتل و غارت ها را در کشور ما شروع کرده اند اما معرفت و هوش مردم آنها را متوقف کرد.



این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات بعدی باید به گونه ای باشد که سیاست بازان حرفه ای در آن نقش اندکی داشته باشند؛ سیاست بازان حرفه ای اهل قهر و شورش هستند تا به اهداف خود برسند و صداقت را کنار گذاشته و در پی کسب میزهای خود هستند لذا باید در عرصه سیاست این افراد نادیده گرفته شوند.



وی در پایان خاطر نشان کرد: از منظر مردم یکی از آسیب های دموکراسی سیاست بازی حرفه ای است.





جهان نیوز





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum321/thread47004.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png mahdishata

هیچ نظری موجود نیست: