۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

جنگ‌جنگ تا پيروزي؛100كشور در برابر ملت و دولت سوريه



نقل قول:








بايد با اتكاء به سخنان اخير سيد حسن نصرالله، گفت که جنگ در جبهه جمهوري عربي سوريه فارغ از خساراتي كه به ملت و كشور سوريه وارد كرد، دستاورد‌هاي زيادي براي ملت سوريه به ارمغان آورده كه بارزترين آن وحدت و انسجام و اتكاء به خود است؛ جنگي كه طي 22 ماه گذشته توهم ناسيوناليسم عربي را در سوريه برباد داد و ملت اين كشور را براي باقي ماندن در محور مقاومت ثابت قدم تر كرد.



بيانيه اخضر



پایگاه خبری انصارحزب الله:اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه كه ‌در مکاني نامعلوم در ژنو سوئيس با «ويليام برنز» معاون وزير خارجه آمريکا و «ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير امور خارجه روسيه ديدار کرده بود روز يکشنبه ۱۹ آذر ماه بيانيه اي صادر و اعلام کرد: هر سه طرف بار ديگر بر برآورد مشترک خود تاکيد کردند که اوضاع در سوريه بد بوده و در حال بدتر شدن است. آنها تاکيد کردند که روند سياسي براي پايان دادن به بحران در سوريه ضروري بوده و همچنان امکان‌پذير است. حاضران در نشست اعلام موافقت کردند که راه حلي سياسي بايد بر اساس توافقنامه ژنو انجام پذيرد.



هرروز بدتر از ديروز



به نظر مي‌رسد به قول اخضر اوضاع واقعا در حال بدتر شدن است، اما فقط براي معارضين! همانقدر كه اميدواري اخضر ابراهيمي براي فرستادن مسالمت آميز تكفيري‌ها به همان جهنمي كه از آن آمده اند مضحك است، مدت‌هاست كه، گسيل شدن گروه‌هاي چند ده نفره و حتي صد نفره تكفيري‌هاي مهاجر به جهنم از سوي ارتش و بسيج مردمي سوريه به يك خبر عادي در رسانه‌ها تبديل شده است و دليلي محكم براي اين ادعاست كه گاهي حق تنها با گلوله گرفتني است.



جنگ جهاني سوم با ۱۰۰ كشور دوست سوريه!



اوهام اخضر درباره حل و فصل سياسي بحران سوريه درحالي بود كه چهارشنبه ۲۲ آذرماه چهارمين کنفرانس وزراي خارجه و نمايندگان ۱۰۰ كشور از جبهه «دوست سوريه» در مغرب آغاز به کار کرد و راه‌هاي حمايت از مخالفان را مورد بررسي قرار داد تا بدين مفهوم، چرايي كاربرد جنگ جهاني سوم ملموس شود. در حالي كه «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه خبري «اي‌بي‌سي» رسماً مخالفان سوري را به رسميت شناخت، محوري ترين نتيجه چهارمين كنفرانس دوستان سوريه نيز پذيرفته شدن رسمي ائتلاف معارضان سوري به عنوان نمايندگان ملت سوريه بود تا بدينوسيله جاني تازه به كالبد رو به احتضار معارضه دميده شود.



مفهوم ناسيوناليسم عربي



از جمع «دوستان سوريه» در مراكش «ناصر جوده»، وزير خارجه اردن و «محمد کامل عمرو»، وزير خارجه مصر كساني بودند كه خواستار آغاز فوري روند انتقال قدرت در سوريه شدند. مضاف براينكه وزير خارجه مصر از جامعه بين المللي خواست تا ائتلاف مخالفان سوريه را به رسميت بشناسند وهمه طرف‌هاي مخالف در سوريه را به همکاري با يکديگر و موضع‌گيري واحد براي آينده سوريه دعوت کرد.

«رفيق عبدالسلام»، وزير خارجه تونس نيزاز قافله عقب نماند و گفت: نظام بشار اسد نمي‌تواند براي هميشه مقاومت کند و کشورش ائتلاف ملي مخالفان سوريه را به رسميت مي‌شناسد.

سرانجام «نبيل العربي»، دبير کل اتحاديه عرب نيز به نيابت از كل جبهه ارتجاع عرب گفت: پس از اينکه شوراي امنيت در قبال بحران سوريه شانه خالي کرد، گروه دوستان سوريه به حمايت از ملت سوريه برخاسته است واکنون ائتلاف مخالفان در سوريه تشکيل شده است. «سعود الفيصل »وزيرخارجه عربستان و نماينده سلطان رو به موت سعودي ائتلاف ملي مخالفان سوريه را نماينده قانوني مردم دانست و رقم ۱۰۰ ميليون دلار از آنچه تا كنون براي تكفيري‌ها خرج كرده را اعلام كرد، تا ملت سوريه بدانند كه ۵۰ سال توسل به ناسيوناليسم عربي هيچ دست آوردي براي آنان نداشته است.



آبغوره گيري ديپلماتيك اوغلو



«داود اوغلو»، وزير خارجه ترکيه نيز كه پيش از اين در خلال جنگ ۸ روزه با سفر به غزه نشان داده بود در ريختن اشک تمساح مهارت دارد اين كار را با ماهيت ديپلماتيك در بين دوستان مثلا سوريه براي جامعه بين‌المللي انجام داد و گفت: جنگ کنوني در سوريه بين طاغوت و دموکراسي است. هيچ عذري از جامعه بين‌المللي در به رسميت نشناختن ائتلاف مخالفان سوريه پذيرفتني نيست. شرکت کنندگان در اين نشست نبايد وقت را هدر بدهند و بايد به نتيجه اميدبخشي براي ملت سوريه دست يابند.



«ويليام برنز» معاون وزير خارجه آمريکا نيز که به نيابت از هيلاري کلينتون در اين نشست حاضر شده بود گفت: نظام بشار اسد بايد برود وبايد براي آينده دموکراتيک در سوريه کار کرد.



راجرز و راسموسن



اما فرداي آن روز «مايک راجرز» رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا گفت: «فعاليت‌هاي دولت سوريه در حوزه تسليحات شيميايي نگران کننده است. معتقدم مقامات سوريه برنامه تسليحات شيميايي خود را در حالتي قرار داده‌اند که در زمان لزوم بتوانند از آن استفاده کنند. فکر مي‌کنم جامعه بين‌المللي نبايد اين موضوع که آنها قول داده‌اند از اين تسليحات استفاده نکنند، را جدي بگيرد. سوريه رژيمي است که هر روز منزوي‌تر مي‌شود.»



پس از «مايک راجرز»، «آندرس فوگ راسموسن» دبير کل ناتو نيز در جمع خبرنگاران و پس از ديدار با «مارک روت» نخست وزير هلند در مقر ناتو در بروکسل گفت: «دولت «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه به سقوط نزديک شده است. من فکر مي‌کنم هم اکنون اين فقط محتاج زمان است. دولت سوريه از موشک‌هاي اسکاد استفاده کرده و اين موضوع نشان مي‌دهد دولت سوريه به زندگي مردم بي‌توجه است.»



روسيه «واقعيت را پذيرفته»



جمعه ۲۴ آذر «ويکتوريا نولاند» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا خطاب به مقامات روس گفت: ما مايل هستيم که روسيه کمک کند تا کساني که مي‌توانند در تشکيل دولت موقت در سوريه مشارکت داشته باشند، شناسايي شوند. ما مسلما مذاکراتي با مخالفان در سوريه خواهيم داشت و مي‌دانيم که روسيه هم کانال‌هاي ارتباطي خاص خود را دارد و ما بسيار مايل هستيم که روسيه در اين جهت همکاري بيشتري داشته باشند. ما همچنين از روسيه توقع داريم که مخالفان در سوريه را بشناسد، با رهبران آنها صحبت کند تا بتواند بهتر اوضاع در اين کشور را درک کند. ما خرسنديم که روسيه «واقعيت را پذيرفته» و به اين مسئله اعتراف کرده است که دولت «بشار اسد» در سوريه ممکن است سقوط کند. ما اين اقدام مقامات مسکو را تحسين مي‌کنيم که بالاخره به واقعيت بازگشته و پذيرفته اند که روزهاي رژيم اسد در حال به پايان رسيدن است.



جبهه مردم و نظام



درحالي كه طي هفته گذشته نشانه‌هاي جديدتر و كامل‌تري از صف بندي جبهه متحد جهاني عليه محور مقاومت در سوريه عيان گشت، سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌ الله لبنان نيز ۲۶ آذر‌ماه دوباره به موضوع سوريه ورود پيدا كرد و در مراسم جشن سالانه فارغ ‌التحصيلي دانشجويي در مجتمع «سيد الشهداء» در جنوب لبنان گفت: اوضاع در سوريه همين طور به سمت پيچيدگي بيشتر پيش مي‌رود و کساني‌که تصور مي‌کنند، معارضان مي‌توانند قدرت را در سوريه به دست گيرند، اشتباه مي‌کنند، چون اختلاف بين نظام و مردم نيست و اين نمي‌تواند توصيف حالت و وضعيت سوريه باشد. هم اکنون در سوريه شکاف مردمي به امري حقيقي و واقعي تبديل شده است، از يک سو نظام و مردمي قرار دارند که از آن حمايت مي‌کنند و از سوي ديگر گروهي قرار دارد که از نيروها و قدرت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي کمک مي‌گيرند و همين موجب رويارويي مسلحانه بين آنها شده است.



رذل‌ها و موضع اخلاقي ملت سوريه



من از هرکس که در امور اخلاقي دستي دارد، اين سوال را مطرح مي‌کنم که آيا اهالي حلب يا جرمانا يا بسياري از شهرهاي ديگر سوري نيستند، پس چطور معارضان که خود را سوري مي‌نامند، راضي مي‌شوند که هنگام بازگشت دانش‌آموزان از مدرسه و کارگران به منازل‌شان راه آنها را بمب‌گذاري کنند؟! اين نهايت رذالت است. من از آنها سوال مي‌کنم به نظر شما مردم سوريه در قبال کشتار آنها توسط معارضان يا از بالا به پايين انداختن آنان و کشتار آنها از ساختمان‌ها آن هم مقابل ديد دوربين‌ها يا از بين بردن و ترور هويت‌ آنها بايد چه موضع اخلاقي اتخاذ کنند؟! درسوريه نظامي وجود دارد که از باورهاي خود دفاع مي‌کند و در برابرآن گروه‌هاي مسلحي قرار دارند که جنگ خونين و خشونت‌باري و طولاني مدتي را به راه انداخته‌اند.»



از جيش به لجان



اما درجبهه واقعي نبرد، مناطق مختلف سوريه در شمال و شمال غرب و مرکز و به طور مشخص در ادلب، جسر الشغور و حمص، همچنان صحنه درگيري خستگي ناپذير نيروهاي ارتش و بسيج مردمي با تكفيري‌هاي مسلح و گرفتن تلفات و غنائم از آنان است. انهدام تانكهاي گروه‌هاي تكفيري كه اين روزها به دليل شدت روند تسليح به آن دست يافته اند نيز به يكي از برنامه‌هاي كاري روزانه ارتش سوريه تبديل شده است. جيش‌الشعب السوري يا بسيج مردمي سوريه كه يالثارات خبر تشكيل آن را ۱۱ مرداد ماه به‌واسطه دکتر محمد صادق‌ الحسيني داده بود، اين روزها با انسجام بيشتر وبا نام «لجان شعبيه» يا كميته‌هاي مردمي شناخته مي‌شود تا بيشتر تداعي كننده الگوي بسيج در ايران باشد.



شيعه، سني، علوي و مسيحي به بسيج مردمي سوريه پيوسته اند



كميته‌هاي مردمي متشکل از گروه‌هاي مردمي شيعه، سني، علوي و مسيحي است که با توجه به مناطق مختلف اين کشور شکل گرفته‌اند؛ جوانان و نيروهاي داوطلبي كه براي دفاع از نظام سوريه زير نظر دولت در مناطق مختلف آموزش‌هاي نظامي را ديده و مسلح شده‌اند.



لجان شعبيه با برپايي ايست‌هاي بازرسي و گشت در شهرها امنيت را بالا برده‌اند و مانع از ورود افراد مسلح به برخي مناطق شده‌اند. به عنوان مثال امنيت محله زينبيه نيز با لجان شعبيه است که با توجه به حضور شيعيان در آن منطقه، جوانان شيعه در آنجا با برپايي ايست بازرسي، امور امنيتي را به دست گرفته‌اند. اين جوانان تامين امنيت حرم حضرت زينب(س) و حرم حضرت رقيه(س) را نيز به عهده گرفته‌اند و در اين راستا درب اين حرم‌ها با توجه به شرايط در ساعات خاصي بسته مي‌شود.

سپردن امنيت بخشي از شهرها به كميته‌هاي مردمي اين فرصت را براي ارتش سوريه فراهم کرده تا بتواند با نيروهاي بيشتري در صحنه‌هاي درگيري با تروريست‌ها ظاهر شود. اين اقدام دولت براي دخالت و حضور مردم در تامين امنيت و مشارکت در حکومت مي‌تواند راهگشاي معضلات سوريه باشد.



جنگ جنگ تاپيروزي



به نظر مي‌رسد سخنان «آلکسي پوشکوف» رئيس کميته امور بين الملل دوماي دولتي روسيه گوياي اين نكته است که اکنون ديگر حل و فصل مسالمت آميز بحران در سوريه غيرممکن بوده و مخالفان در اين کشور قصد ندارند از راه اقدام نظامي در پيش گرفته دست بردارند و اکنون تنها بايد شاهد يک جنگ داخلي تمام عيار در سوريه بود.



همچنين به نظر مي‌رسد بايد با اتكاء به سخنان اخير سيدحسن نصرالله، گفت که جنگ در جبهه جمهوري عربي سوريه فارغ از خساراتي كه به ملت و كشور سوريه وارد كرد، دستاورد‌هاي زيادي براي ملت سوريه به ارمغان آورده كه بارزترين آن وحدت و انسجام و اتكاء به خود است؛ جنگي كه طي ۲۲ ماه گذشته توهم ناسيوناليسم عربي را در سوريه برباد داد و ملت اين كشور را براي باقي ماندن در محور مقاومت ثابت قدم تر كرد.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum324/thread46970.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png safaeei

هیچ نظری موجود نیست: