۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

بررسی تخصصی Lenovo Yoga Tab 3 10.1؛ بهترین انتخاب در بخش مالتی‌مدیا

یوگا تب 3، نسل جدید تبلت‌های لنوو است که با پایه نگهدارنده و دوربین چرخانش از دیگر محصولات بازار متمایز شده؛ اگر قصد خرید تبلت را دارید این بررسی به شما کمک می کند تا پی ببرید، با توجه به نیازتان، این تبلت را در لیست خرید خود قرار دهید یا خیر.



اگر دوست داشته باشید تبلتی اندرویدی خریداری کنید تعداد زیادی ازاین‌دست محصولات در بازار وجود دارند که هیچ شباهتی، چه از نظر ظاهری و چه از نظر سخت‌افزاری، به یکدیگر ندارند. در این بازار متلاطم لنوو همیشه تبلت هایی ارزان قیمت با ویژگی‌های خاص روانه بازار کرده و یکی از عرضه‌کنندگان معروف در این زمینه شناخته می‌شود. تبلتی که امروز برای شما بررسی می‌کنیم Yaga Tab 3 نام دارد که اندازه صفحه‌نمایش آن 10 اینچی است. به‌عنوان یک تبلت 10 اینچی قیمت زیادی برای آن در نظر گرفته نشده و با قیمتی در حدود 800 هزار تومان، البته با گارانتی سازگار ارقام، می‌توانید این تبلت را در بازار خریداری کنید. اگر مبلغی در رنج 800 هزار تا 1 میلیون تومان را برای خرید تبلت کنار گذاشته‌اید این بررسی را از دست ندهید.


طراحی


شباهت زیادی بین این تبلت و نسل‌های قبلی‌اش دیده می‌شود. تبلتی که با استوانه بالای خودش از دیگر تبلت های بازار متمایز است. جلو دستگاه صفحه‌نمایش 10 اینچی فضای زیادی را به خودش اختصاص داده است. بالا و پایین دستگاه مشخص نیست و بستگی دارد شما بخواهید آن را از کدام طرف در دست نگه دارید. به هر حال در کنار صفحه‌نمایش اسپیکرهای دستگاه دیده می‌شوند که به بررسی کیفیت آن‌ها در بخش خودشان خواهیم پرداخت.


در کنار اسپیکرها که طراحی سوراخ‌های آن‌ها جلب توجه می‌کند، دوربین و پایه نگه‌دارنده قرارگرفته‌اند. مجموع دوربین و پایه نگه‌دارنده استوانه‌ای را در این قسمت ایجاد کرده‌اند که از دیگر بخش‌های دستگاه ضخامت بیشتری دارد. کلید پاور در انتهای این استوانه قرار دارد واطراف آن چراغ LED هشداردهنده‌ای وجود دارد که نور آن سفید است؛ این کلید پاور شما را به یاد لپ‌تاپ‌های سری F سونی می‌اندازد. در سمت دیگر استوانه سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته است. میکروفون در سمت جک هدفون و کمی پایین‌تر از آن روی لبه کناری و کلیدهای ولوم نیز در سمت کلید پاور به همراه درگاه ارتباطی قرار دارند. درگاه ارتباطی که برای شارژ کردن و انتقال دیتا استفاده می‌شود Micro USB است.

گالری تصاویر (5 تصویر )





قاب پشتی دستگاه جنس پلاستیکی دارد که نام YOGA به بزرگی با جنسی از فلز در پشت آن حک شده است. تمام جزئیات قاب پشتی در زیر پایه نگه‌دارنده پنهان شده است. در زیر پایه نگه‌دارنده درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه دیده می‌شوند. تبلت از سیم‌کارت میکرو پشتیبانی می‌کند و متاسفانه قرار دادن و برداشتن سیم‌کارت از این درگاه کار بسیار سختی است.


پایه نگه‌دارنده توسط شاسی‌ای فشاری از قاب جدا می‌شود و می‌توانید آن را بچرخانید. محدوده چرخش پایه تا 180 درجه است و هر کدام از زوایای قرارگیری آن کارایی خاصی را برای تبلت به همراه خواهد آورد.


با حضور این پایه نگه‌دارنده روی دستگاه این تبلت برای تماشای فیلم بسیار مناسب است. علاوه بر این در زمانی که آن را روی میز گذاشته‌اید در این حالت به‌خوبی می‌توانید به‌مرور صفحات وب بپردازید.
درمجموع در 4 حالت می‌توانید از این پایه نگه‌دارنده استفاده کنید، حالت اول حالت آویزان است که باید پایه را تا نهایت باز شدنش که 180 درجه است بچرخانید و سپس آن را از طریق سوراخی که روی پایه در نظر گرفته شده به‌جایی آویزان کنید.


حالت دوم Hold نام دارد؛ در این حالت پایه سرجای خودش قرار دارد و می‌توانید تبلت را روی میز قرار دهید که طرف پایه‌دار آن کمی بالاتر قرار می‌گیرد و کاربر تسلط خوبی روی تبلت دارد.


حالت سوم ایستاده است که تا زاویه 100 درجه پایه را می‌چرخانید و تبلت را مانند یک مانیتور روی میز قرار می‌دهید و درنهایت حالت چهارم Tilt است که در این حالت پایه را در همان زاویه‌ای که برای حالت ایستاده چرخانده‌اید قرار می‌دهید و در آن را روی میز قرار می‌دهید، این حالت برای زمانی که می‌خواهید با تبلت وبگردی یا تایپ کنید بسیار مناسب است.


بخشی جالب و کاربردی برای پایه نگه‌دارنده به نام Smart Switch در نظر گرفته شده؛ در این بخش امکان انتخاب حالت صفحه‌نمایش و پخش صدای دالبی با توجه به نوع قرارگیری تبلت و حالت پایه نگه‌دارنده وجود دارد و تمام این اعمال فرمان‌ها به‌صورت خودکار هم انجام‌پذیر است. به‌طور مثال اگر پایه نگه‌دارنده را باز کنید و تبلت را در حالت ایستاده روی میز قرار دهید، تبلت حالت قرارگیری خودش را تشخیص داده و بهترین نور و رنگ صفحه را از سه‌حالتی که برایش تعریف شده انتخاب و اعمال می‌کند. در مورد صدا نیز همین‌گونه است و در حالت ایستاده به‌صورت پیش‌فرض تبلت تصور می‌کند شما می‌خواهید فیلم ببینید و صدای دالبی را متناسب با پخش فیلم برای شما تنظیم می‌کند.
یوگا تب 3 تبلتی نیست که به‌راحتی آن را دست بگیرید و در جیب شما جا شود. به نظر می‌رسد لنوو نیز قصد نداشته تا شما از آن برای کار کردن در دستان خود استفاده کنید. اگرچه با وجود جنس بسیار خوب قاب پشتی می‌توانید از دست گرفتن آن لذت ببرید اما ما کار کردن با آن را زمانی که روی میز بود بیشتر دوست داشتیم. به‌علاوه این تبلت برای کار کردن در حالت عمودی نیز طراحی نشده و بهترین حالت استفاده از آن در حالت افقی است.

صفحه نمایش


تبلت در اختیار ما نسخه 10 اینچی از خانواده Yoga Tab 3 بود. صفحه‌نمایش 10 اینچی این تبلت کیفیت 1280×800 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن برابر 150 پیکسل در اینچ است. کیفیت صفحه‌نمایش کاملا معمولی است و چیزی نیست که حس شگفتی شما را برانگیزد. فرمان پذیری صفحه‌نمایش خوب است و با کوچک‌ترین لمس پاسخگوی شما خواهد بود.
پیکسل‌ها به علت کیفیت نه‌چندان بالا از فاصله نزدیک مشخص هستند و رنگ‌ها با اینکه پررنگ هستند چندان گیرا و جذاب به نظر نمی‌آیند. در نور خورشید نیز صفحه‌نمایش عملکرد متوسطی دارد و احتمال این وجود دارد برخی از محتواها را روی آن نتوانید مشاهده کنید.
درمجموع صفحه‌نمایش 10 اینچی این تبلت شما را مجذوب خودش نخواهد کرد، اما برای تبلتی با این قیمت بسیار مناسب است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم.



سخت افزار


پردازنده Yoga Tab 3 10 ساخت کوآلکام است و اسنپدراگون 212 نام دارد. این پردازنده 4 هسته دارد که فرکانسی برابر 1.27 گیگاهرتز را برایش به همراه می‌آورند. در کنار این پردازنده رم 1 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. زمانی که تمام برنامه‌ها بسته باشند 420 مگابایت از این رم آزاد است و با باز کردن تعدادی برنامه به‌تدریج رم اشغال‌شده و به عدد تقریبی 300 مگابایت می‌رسد.
برای یک تبلت ویژگی‌های مولتی تسکینگ یکی از بزرگ‌ترین وظایف آن است. در انجام اعمال مولتی تسکینگ رم دستگاه نقش زیادی ایفا می‌کند به همین دلیل است که کمپانی‌ها برای گوشی‌های رده‌بالای خودشان از رم بالا استفاده می‌کنند. رم 1 گیگابایتی برای این تبلت چندان به مذاق ما خوشایند نیامد و دوست داشتیم روی این تبلت، که صفحه‌نمایش بزرگ آن برای کارهای مولتی تسکینگ بسیار خوب است، رم با ظرفیت بیشتری را ببینیم.
با این ترکیب سخت‌افزاری نباید انتظار معجزه از این تبلت داشته باشید. هرچند برای مرور وب و به‌روزرسانی اپلیکیشن این سخت‌افزار کافی است، اما در انجام بازی‌های سنگین نباید انتظار اجرای روان داشته باشید. بازی Temple Run به‌خوبی رویش اجرا می‌شود اما بازی Asphalt 8 در صورتی قابلیت اجرای بدون مشکل روی این تبلت را دارد که تنظیمات گرافیکی در سطح متوسط قرار داشته باشند.



نرم افزار


اندروید نسخه 5.1.1 به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب شده است. ظاهر رابط کاربری به اندروید خالص بسیار نزدیک است و تمام صفحات داخلی مانند اندروید خالص هستند. اگر از اندروید، به‌خصوص اندروید خام، پیش‌ازاین استفاده کرده باشید تمام منوها برایتان آشناست و هیچ مشکلی با کار کردن با دستگاه ندارید.


علاوه بر برنامه‌های پیش‌فرض گوگل که روی تبلت نصب هستند، چند برنامه اضافی توسط لنوو نصب شده‌اند. SHAREit، SYNCit HD، McAffe Security و DolbyAtmos برنامه‌هایی هستند که لنوو به‌صورت پیش‌فرض در کنار برنامه‌های اندرویدی قرار داده است.
SHAREit: این برنامه یکی از محبوب‌ترین‌ها در انتقال فایل بین دو دستگاه اندرویدی است. با این برنامه انتقال فایل بین دو دستگاه اندرویدی که برنامه را روی خودشان نصب دارند با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود.
SYNCit HD: برنامه‌ای است که از دفترچه تلفن، پیام‌ها، تاریخچه تماس‌ها و برنامه‌های کاربر نسخه پشتیبان می‌گیرد. دفترچه تلفن در حافظه ابری و دیگر بخش‌ها قابلیت پشتیبان گیری در SD Card را دارند. علاوه بر این امکان بازیابی از این حافظه ابری و SD Card توسط این برنامه روی یک دستگاه جدید وجود دارد.
DolbyAtmos: برنامه‌ای که باعث می‌شود فیلم‌ها، موزیک‌ها و بازی‌ها با صدای بهینه‌شده و همان چیزی که ساخته‌شده‌اند برای کاربر پخش شوند.




دوربین


دوربین در کنار پایه نگه‌دارنده قرار دارد. این تبلت یک دوربین دارد که می‌تواند نقش هر دو دوربین اصلی و جلو را بازی کند. برای اینکار لنوو دوربین را به‌صورت متحرک طراحی کرده است. دوربین تا 180 درجه می‌چرخد و می‌تواند نقش هر دو دوربین را بازی کند.


دوربین کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد و نباید از آن انتظار دوربین گوشی‌های رده‌بالای بازار را داشته باشید. عکس‌های ثبت‌شده با این دوربین پر از جزئیات نیستند و این‌طور به نظر می‌رسد که هاله‌ای روی آن‌ها کشیده شده است. در نور کم عملکرد دوربین ضعیف‌تر می‌شود اما برای یک تبلت کافی به نظر می‌رسد زیرا کسانی که تبلت می‌خرند برای عکاسی از آن استفاده نمی‌کنند و تنها استفاده‌ای که از دوربین می‌برند مکالمه تصویری است که دوربین این تبلت به‌خوبی از پس انجام این کار بر می آید.


منوی دوربین بسیار ساده است. روی صفحه 5 بخش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بخشی از تنظیمات را بر عهده گرفته‌اند. با آیکون بزرگ دوربین که در بالای سمت راست قرار گرفته می‌توان بین حالت ویدیو، پانوراما و... جابه‌جا شد. با کلید زیر آن عکس گرفتن یا فیلم‌برداری انجام می‌شود. پنجره‌ای که در پایین این آیکون وجود دارد کاربر را به گالری می‌برد.
در سمت چپ دو آیکون وجود دارند که یکی از آن‌ها برای تنظیمات و دیگری برای انتخاب حالت‌های مختلف عکاسی ازجمله: HDR، حالت شب، عکس از گل و ... استفاده می‌شود.


نمونه عکس‌های دوربین؛ برای مشاهده عکس‌ها در اندازه واقعی روی آن‌ها کلیک کنید.

نمونه عکس از منظره
نمونه عکس در حالت عادی و زوم 100 درصد
نمونه عکس در محیط باز و بسته از سوژه نزدیک

داغ کردن


Yoga Tab 3 10 به‌سختی داغ می‌شود. در استفاده معمولی دمای دستگاه بسیار کم است و هیچ داغی‌ای در آن احساس نمی‌کنید. زمانی که کارهای سنگین هم از دستگاه بکشید داغ کردن در حدی نیست که شما را آزار دهد و آن را حس کنید.
باتری


باتری دستگاه ظرفیت 8400 میلی‌آمپری دارد که باتری‌ای با ظرفیت بسیار زیاد است. برای یک تبلت این باتری بسیار خوب به نظر می‌رسد اما اینکه در عمل چه کارایی دارد مهم‌تر از میزان ظرفیت آن است. با نیم ساعت بازی آسفالت 8 روی این تبلت درصد شارژ باتری از 80 درصد به 72 درصد رسید.
در تست پخش ویدیو نیز با پخش 1 ساعت ویدیوی فول اچ‌دی روی تبلت درصد شارژ باتری از 100 درصد به 94 درصد رسید.
در استفاده ترکیبی (مرور صفحات وب حدود 1 ساعت، مکالمه حدود 20 دقیقه، استفاده از شبکه های اجتماعی حدود 2 ساعت، بازی کردن حدود نیم ساعت و تماشای ویدیوی آنلاین حدود 1 ساعت) تا 2 روز بدون نیاز به شارژ می‌توانید با تبلت کار کنید.
به علت ظرفیت بالا، شارژ شدن باتری این تبلت کار بسیار زمان بری است و حسابی کاربر را دیگر خودش خواهد کرد. در تست‌های ما مشخص شد برای شارژ شدن باتری از صفر تا 100 درصد تقریبا به 4 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز است.



اسپیکر


این تبلت در اصل به یک ساندبار مجهز است که بین صفحه‌نمایش و پایه نگه‌دارنده‌اش قرار گرفته است. باوجوداین اسپیکر در کنار Dolby Atmos تجربه‌ای متفاوت از اسپیکر و شنیدن صدا انتظار شما را می‌کشد. بلندی صدای اسپیکر بسیار خوب است در صداهای بسیار بلند کمی تیزی صدا مشاهده می‌شود اما این اسپیکر عملکرد بسیار خوبی دارد و اگر اهل دیدن فیلم با دوستان خودتان هستید روی این تبلت به‌عنوان یک دستگاه مالتی مدیای خوب حساب کنید.



باید بخریم؟


اگرچه بازار داغ تبلت ها با عرضه گوشی‌های هوشمند صفحه‌نمایش بزرگ که آن‌ها را فبلت می‌نامیم کمی از تب‌وتاب اولیه خود افتاد اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند. Yoga Tab 3.0 10 تبلتی خوش‌ساخت و زیباست که لنوو به بخش مالتی مدیای آن توجه خاصی کرده است. کسانی که در هر حالی فیلم دیدن را دوست دارند باید این تبلت را در لیست خرید خود قرار دهند. اما کسانی که به دنبال بازی روی تبلت هستند نمی‌توانند روی این محصول حساب خاصی باز کنند.
اگر تبلتی می‌خواهید که تنها کار راه‌انداز شما باشد و وظیفه مکالمه شما را نیز به عهده بگیرد، این تبلت لنوو یکی از زیباترین و بهترین و نسبت به کارایی ارزان‌ترین تبلت های موجود در بازار است.



مزایا



  • جنس خوب بدنه
  • پایه نگهدارنده قابل چرخش
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از سیم‌کارت

معایب



  • کیفیت پایین صفحه نمایش
  • قابلیت حمل پایین


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/290SVv3

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: