۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

۵۰ شب قدر دیگر هم بگذرانی، چیزی برایت عوض نمی شود؛ اگر سبک زندگیت را عوض نکنی

استاد محمد شجاعی (جلسه دوم شب نوردهم سال 95 )

۵۰ شب قدر دیگر هم بگذرانی، چیزی برایت عوض نمی شود؛ اگر سبک زندگیت را عوض نکنی


«شب قدر» شب تغییر سبک زندگی است، و این تغییر با تصمیم خود ما میسر است. اما اگر کسی تصمیمی برای تغییر نداشته باشد، ۵۰ شب قدر دیگر هم چیزی را برای او عوض نمی کند و بعد از ماه رمضان، به زندگی حیوانی گذشته بر می گردد.



استاد محمد شجاعی در شب قدر گذشته با بیان این مطلب گفت: ما «می دانیم» که سبک زندگی مان درست و مورد رضای خدا و امام زمان (عج الله تعالی) نیست، اما برخلاف دانسته های خود عمل می کنیم. علتش هم این است که «می دانیم» اما «باور» نداریم. باور داشتن یعنی معرفت داشتن. نبود معرفت موجب می شود که انسان خود را ارزان بفروشد.

وی به نقل از امیرالمومنین (علیه السلام) افزود: «أفضَلُ الحِكمَةِ مَعرِفَةُ الإنسانِ نَفسَهُ و وُقوفُهُ عِندَ قَدرِهِ؛ بالاترین حکمت، معرفت نفس و حفظ کردن قدر و ارزش آن است».

وی این «وقوف» را شبیه «وقوف در عرفات» دانست و توضیح داد: وقتی کسی جنس گرانبهایی داشته باشد، حاضر نیست آن را ارزان بفروشد. حتی اگر دیگران ارزش جنس او را کم کنند و بخواهند آن را ارزان بخرند، حاضر به فروش نخواهد شد و آن قدر برسر قیمت و بهای جنسش «وقوف» می کند و آن را حفظ می کند تا یک مشتری که قدر جنس او را می داند بیاید و آن را بخرد.

اشاره استاد به این آیه شریفه بود که می فرماید: «انَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ؛ خداوند از مؤمنین اموال و جان هایشان را می خرد به بهشت». (سوره توبه/ ۱۱۱)

نتیجه گیری استاد این بود که «سبک زندگی حیوانی» ارزان فروشی و ناشی از نشناختن قدر و قیمت «مقام انسانی» است.

منتظران منجی


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2989l2M

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: