۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

تنور شكم دم به دم تافتن

مهمانی خدا در ماه رمضان مهمانی عالم از جاهل ، مهمانی قادر از عاجز ، مهمانی باقی از فانی است . اگر دو تا هم شاگردی ، همدیگر را مهمان كنند ، مهم نیست . این شیرین است كه معلم شاگردش را مهمان كند . چقدر برای دانش آموز افتخار است كه بگوید : معلم من را مهمان كرده است . اگر رهبر یک کشور کسی را مهمان كند این خیلی مهم است . چون این‌ها از نظر رتبه یكی نیستند . خدا هم ما را مهمان كرده است . چه كسی پذیرایی می‌كند ؟ گاهی وقت‌ها آدم به یک جایی دعوت می‌شود و می‌بیند كه صاحب خانه نشسته ، آشپز و غلام و كارگر و این‌ها پذیرایی می‌كنند . در مهمانی رمضان خود خدا پذیرایی می‌كند . «نَبِّئْ عِبادی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحیمُ»(حجر/49) به بندگانم بگو خودم شما را می‌بخشم «وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ»(بقره/186) قرآن می‌گوید : اگر بندگان خودم ، سراغ خودم را گرفتند بگو : خودم نزدیك ایشان هستم و پهلوی خودم بیایند . از خودم بخواهند ، خودم حرف هایشان را گوش می‌دهم . این پذیرایی شخصی است . اصولاً بعضی وقت‌ها كارهایی كه خدا با واسطه می‌كند ، می‌گوید : ما كردیم اما بعضی وقت‌ها یک كارهایی كه خودش می‌كند بدون واسطه می‌گوید : خودم كردم و لذا در قرآن هم داریم : «أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحیمُ» من خودم شما را می‌بخشم . شما حق نداری در بخشش به كسی بگویی : گناه كردم و لذا از گناهان بزرگ است كه كسی اقرار كند آقا من فلان گناه را كردم ! چرا می‌گویی ؟ اگر كسی گناه بكند و به كسی بگوید ، گفتنش هم گناه است . خود گناهش یک گناه است ، این هم كه به كسی می‌گوید دو گناه می‌شود . هركس هر گناهی كرده است فقط به خود خدا بگوید و زمزمه او رمز عفو و بخشش اوست . خداوند درباره‌ فلسفه‌ این مهمانی گفته است ، می‌دانی چرا تو را دعوت كردم ؟ «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» اگر می‌گویم : روزه بگیرید برای این است كه می‌خواهم شما تقوی داشته باشی . آدمی كه سی روز نان و آب خودش را نخورد ، بعد نان و آب مردم را هم می‌تواند نخورد .
تنور شكم دم به دم تافتن مصیبت بود روز نایافتن


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/236D8hs

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: