۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

جایگاه قرآن در روایات

جایگاه قرآن در روایات
(من وقر القرآن فقد وقر الله) هر که قرآن را احترام بگذارد ، (وقر) یعنی وقار ، برای قرآن وقار قائل شود ، انگار به خدا احترام گذاشته است ، و لذا (النظر فی المصحف من غیر قرائه عباده) اصلا کسی نگاه به قرآن بکند ، در جلسات قرائت کسانی که نمی توانند قرآن بخوانند ، بروند لای قرآن را باز کنند و نگاهش کنند ، آنهائی که می خوانند ، دنبال کلمات بروند ، حتی بی سواد نگاه به قرآن بکند ، روایت داریم به چند چیز نگاه کنید عبادت است ، نگاه به صورت عالم ، نگاه به کعبه ، نگاه به پدر و مادر با احساس محبت هم عبادت است ، نگاه به قرآن ولو نمی توانی بخوانی عبادت است ، چقدر ما عبادت می توانیم بکنیم و از دستمان می رود ، روایت داریم (من استمع القرآن) کسی که قرآن گوش می کند ، (من استمع القرآن کتب الله له بکل حرف حسنه) هر حرفی که می شنود یک ثواب می برد ، (افضل العباده قرائه القرآن) بهترین عبادت قرائت قرآن است ، (البیت اذا قرئ فیه القرآن یتّسع علی اهله) (وکثر خیره و کان سکانه فی زیاده) اهل خانه هم خیر و برکت می بینند ، (القرآن عهد الله) قرآن پیمان خداست ، قرآن پیمان خداست یعنی چه ؟ این حدیث است که (القرآن عهد الله) قرآن پیمان خداست ، آنوقت آیه قرآن می فرماید «أَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِكُمْ» البقرة/40 اگر شما به عهد من وفا کنید من هم به عهد شما وفا می کنم ، قرآن پیمان خداست ، اگر شما به پیمان خدا وفادار باشید ، خدا هم وفا می کند ، چه کنیم دعایمان مستجاب شود ؟ تو گوش به حرف خدا بده ، خدا هم گوش به حرف تو می دهد ، قرآن عهد خداست ، کسی اگر به عهد خدا وفا کند ، من هم به عهد شما وفا می کنم ، افرادی که دعایشان مستجاب می شود ، اینطور نیست که از آسمان افتاده باشند پائین دعایشان مستجاب شود ، بنده ای بوده واجبات را انجام داده ، حرام انجام نداده ، دعایش مستجاب می شود ، اگر در خانه قرآن باشد ، خوانده نشود ، حدیث داریم این قرآن روز قیامت شکایت می کند ....


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/28Twdox

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: