۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

این ۵ غذا را قبل از خواب نخورید!

با شروع ماه مبارک رمضان خواب مناسب تبدیل به یکی از چالش های مردم می شود. از آنجایی که وعده افطار به زمان خواب بسیار نزدیک است، پس باید مواظب آنچه می خورید باشید، برخی غذاها هستند که شاید مانع خوابیدنتان شوند و فکر نمی کنم هیچکس...
به گزارش فرهنگ نیوز، به نقل از سایت دکتر کرمانی، با شروع ماه مبارک رمضان خواب مناسب تبدیل به یکی از چالش های مردم می شود. از آنجایی که وعده افطار به زمان خواب بسیار نزدیک است، پس باید مواظب آنچه می خورید باشید، برخی غذاها هستند که شاید مانع خوابیدنتان شوند و فکر نمی کنم هیچکس دوست داشته باشد وعده سحر را از دست بدهد.
1- غذاهای چرب و چیلی
غذاهای چرب و سنگین نه تنها باعث می شود روز بعد احساس خستگی کنید، بلکه باعث خواهند شد معده بیش از حد به کار گرفته شود تا تمام آن غذا را هضم نماید. از غذاهایی مانند فست فودها، آجیل، بستنی، و غذاهای بیش از حد پنیری پرهیز کنید.
2- غذاهایی با کربوهیدرات یا قند بسیار بالا
غذایی با شیرینی ملایم شاید تنها چیزی باشد که برای یک خواب آرام نیاز دارید، اما برای مثال اگر یک قطعه بزرگ کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن قند خون ممکن است باعث شود انرژی تان نیز بالا برود و در ادامه مانع خواب راحت شود. از خوردن کیک، کوکی، و دیگر میان وعده های سرشار از کربوهیدرات پرهیز کنید به جای این نوع غذاها یک سیب میل کنید.
3- گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها
مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز آن هم دیروقت در معده تان ماندگار می شود و خواب را برایتان دشوار خواهد کرد. مجبور نیستید که همه پروتئین ها را با هم نادیده بگیرید. فقط مطمئن شوید به دنبال پروتئین های کم چرب با حجم پایین می روید، برای مثال یک لیوان ماست.
4- غذاهای حاوی ادویه
ادویه جات شاید برای بیشتر بیماری ها درمان باشند، اما وقتی شب هوس خوردن غذایی را می کنید، از غذاهای تند فاصله بگیرید. غذاهای تند و پر ادویه ممکن است معده را ناراحت کنند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای حاوی ادویه ممکن است باعث تحریک حواستان شود و به خواب رفتن را برایتان دشوار کند.
5- وعده سنگین
میان وعده آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل شود. کل کالری وعده نزدیک به زمان خواب را زیر 200 نگه دارید تا با خوابیدن مشکلی پیدا نکنید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1XmwwM0

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: