استفاده کنندگان و کاربران سایت ها رفته رفته دوست دارند خواسته هایشان را با دنیای مجازی به حالت آنلاین برآورده نمایند. موتور جستجوگر گوگل نیز در این موازات خبر می دهد که کاربران بیشتر از لپ تاپ و دستکتاپ دوست دارند از تلفن های همراهشان به منظور دسترسی به فضای وب بهره بگیرند.
نه تنها بهره گیری از رسانه ها در فضای مجازی عوض شده، بلکه کاربران استفاده کننده از تلفن همراه های هوشمند هم، هر روز در حال بیشتر شدن می باشد و این قضیه در فضای فناوری، کشکش های بیشتری را برانگیخته است.
مخاطبان طراحی سایت ها، از تلفن همراه های هوشمند شان به منظور انجام مجموعه ای از فعالیت های ویژه روزانه نظیر بررسی مقصد، جدول زمانی ترافیک های عمومی و تراز نامه های بانکی بهره می گیرند. کاربران به آسانی قادرند بوسیله مرورگر های تلفن همراه و رایانه هایشان در طراحی سایت، آن چه که بخواهند را بیابند. به عنوان نمونه عوض بیرون رفتن و ساعت ها منتظر اتوبوس شدن، در خانه شان می نشینند و خیلی آسان با کمک اینترنت، به داده های مورد نظر شان دسترسی می یابند.
محیط نمایشگرها در دستگاه های هوشمند، محدودتر گشته، مخاطبان و استفاده کنندگان پرمشغله شده اند. آن ها معمولا مجبورند تا چند کار را یکجا انجام دهند. در نتیجه بایست به منظور رسیدن به هدف شان، فقط از یک انگشت به منظور سرچ محتوای مورد نظر بهره بگیرند.
به همین دلیل سرچ در تلفن همراه های هوشمند ، در مقایسه با وب سایت های قدیمی سخت تر شده است. فهم پرسش ها، نوع خواسته های کاربران طراحی سایت، محدودیت دستگاه ها و مایوس شدن استفاده کنندگان در پروسه سرچ، همه بر روی طراحی سایت منوهای جستجو در تلفن های هوشمند اثر گذاشته است.
طراحی به منظور فضاهای گوناگون
هنگامی که طراحان سایت مشغول طراحی منوهای سرچ در سایت های مربوطه به منظور تلفن همراه و تبلت هستند ، بایست افزون بر در نظرگرفتن مولفه ها و اثرات مربوط به فضا های خارجی، خود دستگاه های تلفن همراه را هم مورد بررسی قرار دهند.
طراحان سایت نیز بایست نظیر معماران که مشخصا طراحی یک ساختمان را به منظور شهر، بیابان و یا جنگل لحاظ نمی کنند بایست مجموعه ای از فرصت ها و محدودیت های فضای مرتبط با دستگاه های تلفن همراه را لحاظ کنند تا مناسب ترین منو را به منظور سرچ کاربران سایت طراحی نمایند.
مسئله اینجاست که طراحان سایت مشخصا نمی دانند که استفاده کنندگان از چه نوع دستگاهی به منظور سرچ داده هایشان بهره می گیرند. طراحان بایست تلفن همراه ها را به نوعی طراحی نمایند که بهره گیری از طراحی سایت رسپانسیو نظیر درخواست های رسانه سی.اس.اس را به منظور یافتن اماکن و همینطور سایز دستگاه و سایز محتوای در آن ها را لحاظ کنند. خواه طراحان قصد داشته باشند یک نشان تجاری در طراحی سایت ها ، البته مطابق با طراحی سایت رسپانسیو طراحی کنند و یا سایتی را به منظور تلفن همراه ها طراحی نمایند، بایست منوهای جستجوها را به مناسب ترین شیوه به منظور کاربران سایت طراحی نمایند.
منوهای جستجو به منظور نمایشگرهای کوچک
طراحان سایت بایست مطلع باشند که بهره گیری مخاطبان از دستگاه های هوشمند به منظور سرچ محتوا در سایت، خیلی متفاوت تر از دستکتاپ یا لپ تاپ ها است. طراحی منو به منظور این دستگاه های کوچک، عملی دقیق و حساس می باشد و طراحان سایت بایست در طراحی منوها ظرلفت خاصی را به خرج بدهند.
نکته مهم اول : کاستن تعداد دکمه های منو
طراحان سایت بایست طراحی وب سایت موبایلی را به منظور استفاده کاربران شان طراحی کنند که مورد دلخواه کاربر باشد. آنها بایست بر عکس دستکتاپ ها که لینک های بیشتری دارند، تعداد دکمه های منوی سرچ را در طراحی سایت موبایل به پنج و یا کمتر کاهش بدهند و در صورت نیاز، منوهای زاید را طراحی نمایند.
نکته مهم دوم: کاستن از تعداد تپ ها
تا آنجایی که ممکن است، تعداد تپ را در طراحی تلفن همراه ها کاسته شود. هرچه تعداد تپ ها و کلیک کردن ها در تلفن همراه ها کاسته شود، استفاده کنندگان به آسانی خواهند توانست دنبال محتوای دلخواهشان بگردند. شما طراحان سایت بایست به این مهم دقت کنید که تا آنجایی که ممکن است، تعداد خطاهای طراحی سایت تان را کمتر کنید تا استفاده کنندگان مجبور نباشند با کمک دکمه بک به منوی قبلی رجوع کنند. طراحی سایت شما بایست استفاده کنندگان و مخاطبان را مجذوب خود کند، نه اینکه آن ها را مایوس و خسته نماید.
نکته مهم سوم: اسکرول نمودن در منوی جستجو
طراحان سایت بایست اصلی ترین مولفه ها را در بخش بالای سایت بگذارند. دستگاه های تلفن همراه، هر یک سایز های گوناگونی دارند. اگر طراحان از منو ها و فهرست های بیشتری در طراحی تلفن همراه سایت ها بهره بگیرند، در نتیجه استفاده کنندگان سایت مجبور می گردند تا به منظور یافتن محتوای مورد نظر شان، در این نمایشگرهای کوچک مرتبا اسکرول نمایند. از این روش برای طراحی سایت فروشگاهی هم استفاده می شود.
نکته مهم چهارم : دکمه های که روی یکدیگر می افتند
استفاده کنندگان سایت شما را نظیر یک تابلوی نقاشی مشاهده می کنند، نه یک منظره مانند دستکتاپ. شما بایست منوهای سرچ را به حالت عمودی و نه افقی طراحی نمایید. مناسب ترین کار به منظور طراحی سایت تلفن همراه ها آن می باشد که طراحان بایست حداکثر از پنج دسته بندی به منظور طراحی منوهای سایت خود بهره بگیرند. البته اگر آن ها به منوهای زاید احتیاج داشتند، می توانند تعداد دسته بندی ها را بیشتر نمایند که البته خیلی دور از ذهن است.
نکته مهم پنجم : منوهای درهم
منوهای تودرتو و درهم به مثابه منوی جستجوی تاشو مشهور شده و برای طراحی سایت هایی بهتر می باشد که به منوهایی درجهت گذاشتن محتوای در سایت احتیاج دارند و مجبورند تا دسته بندی ها و آیتم های زیادی را به منو سرچ بیفزایند.
نه تنها بهره گیری از رسانه ها در فضای مجازی عوض شده، بلکه کاربران استفاده کننده از تلفن همراه های هوشمند هم، هر روز در حال بیشتر شدن می باشد و این قضیه در فضای فناوری، کشکش های بیشتری را برانگیخته است.
مخاطبان طراحی سایت ها، از تلفن همراه های هوشمند شان به منظور انجام مجموعه ای از فعالیت های ویژه روزانه نظیر بررسی مقصد، جدول زمانی ترافیک های عمومی و تراز نامه های بانکی بهره می گیرند. کاربران به آسانی قادرند بوسیله مرورگر های تلفن همراه و رایانه هایشان در طراحی سایت، آن چه که بخواهند را بیابند. به عنوان نمونه عوض بیرون رفتن و ساعت ها منتظر اتوبوس شدن، در خانه شان می نشینند و خیلی آسان با کمک اینترنت، به داده های مورد نظر شان دسترسی می یابند.
محیط نمایشگرها در دستگاه های هوشمند، محدودتر گشته، مخاطبان و استفاده کنندگان پرمشغله شده اند. آن ها معمولا مجبورند تا چند کار را یکجا انجام دهند. در نتیجه بایست به منظور رسیدن به هدف شان، فقط از یک انگشت به منظور سرچ محتوای مورد نظر بهره بگیرند.
به همین دلیل سرچ در تلفن همراه های هوشمند ، در مقایسه با وب سایت های قدیمی سخت تر شده است. فهم پرسش ها، نوع خواسته های کاربران طراحی سایت، محدودیت دستگاه ها و مایوس شدن استفاده کنندگان در پروسه سرچ، همه بر روی طراحی سایت منوهای جستجو در تلفن های هوشمند اثر گذاشته است.
طراحی به منظور فضاهای گوناگون
هنگامی که طراحان سایت مشغول طراحی منوهای سرچ در سایت های مربوطه به منظور تلفن همراه و تبلت هستند ، بایست افزون بر در نظرگرفتن مولفه ها و اثرات مربوط به فضا های خارجی، خود دستگاه های تلفن همراه را هم مورد بررسی قرار دهند.
طراحان سایت نیز بایست نظیر معماران که مشخصا طراحی یک ساختمان را به منظور شهر، بیابان و یا جنگل لحاظ نمی کنند بایست مجموعه ای از فرصت ها و محدودیت های فضای مرتبط با دستگاه های تلفن همراه را لحاظ کنند تا مناسب ترین منو را به منظور سرچ کاربران سایت طراحی نمایند.
مسئله اینجاست که طراحان سایت مشخصا نمی دانند که استفاده کنندگان از چه نوع دستگاهی به منظور سرچ داده هایشان بهره می گیرند. طراحان بایست تلفن همراه ها را به نوعی طراحی نمایند که بهره گیری از طراحی سایت رسپانسیو نظیر درخواست های رسانه سی.اس.اس را به منظور یافتن اماکن و همینطور سایز دستگاه و سایز محتوای در آن ها را لحاظ کنند. خواه طراحان قصد داشته باشند یک نشان تجاری در طراحی سایت ها ، البته مطابق با طراحی سایت رسپانسیو طراحی کنند و یا سایتی را به منظور تلفن همراه ها طراحی نمایند، بایست منوهای جستجوها را به مناسب ترین شیوه به منظور کاربران سایت طراحی نمایند.
منوهای جستجو به منظور نمایشگرهای کوچک
طراحان سایت بایست مطلع باشند که بهره گیری مخاطبان از دستگاه های هوشمند به منظور سرچ محتوا در سایت، خیلی متفاوت تر از دستکتاپ یا لپ تاپ ها است. طراحی منو به منظور این دستگاه های کوچک، عملی دقیق و حساس می باشد و طراحان سایت بایست در طراحی منوها ظرلفت خاصی را به خرج بدهند.
نکته مهم اول : کاستن تعداد دکمه های منو
طراحان سایت بایست طراحی وب سایت موبایلی را به منظور استفاده کاربران شان طراحی کنند که مورد دلخواه کاربر باشد. آنها بایست بر عکس دستکتاپ ها که لینک های بیشتری دارند، تعداد دکمه های منوی سرچ را در طراحی سایت موبایل به پنج و یا کمتر کاهش بدهند و در صورت نیاز، منوهای زاید را طراحی نمایند.
نکته مهم دوم: کاستن از تعداد تپ ها
تا آنجایی که ممکن است، تعداد تپ را در طراحی تلفن همراه ها کاسته شود. هرچه تعداد تپ ها و کلیک کردن ها در تلفن همراه ها کاسته شود، استفاده کنندگان به آسانی خواهند توانست دنبال محتوای دلخواهشان بگردند. شما طراحان سایت بایست به این مهم دقت کنید که تا آنجایی که ممکن است، تعداد خطاهای طراحی سایت تان را کمتر کنید تا استفاده کنندگان مجبور نباشند با کمک دکمه بک به منوی قبلی رجوع کنند. طراحی سایت شما بایست استفاده کنندگان و مخاطبان را مجذوب خود کند، نه اینکه آن ها را مایوس و خسته نماید.
نکته مهم سوم: اسکرول نمودن در منوی جستجو
طراحان سایت بایست اصلی ترین مولفه ها را در بخش بالای سایت بگذارند. دستگاه های تلفن همراه، هر یک سایز های گوناگونی دارند. اگر طراحان از منو ها و فهرست های بیشتری در طراحی تلفن همراه سایت ها بهره بگیرند، در نتیجه استفاده کنندگان سایت مجبور می گردند تا به منظور یافتن محتوای مورد نظر شان، در این نمایشگرهای کوچک مرتبا اسکرول نمایند. از این روش برای طراحی سایت فروشگاهی هم استفاده می شود.
نکته مهم چهارم : دکمه های که روی یکدیگر می افتند
استفاده کنندگان سایت شما را نظیر یک تابلوی نقاشی مشاهده می کنند، نه یک منظره مانند دستکتاپ. شما بایست منوهای سرچ را به حالت عمودی و نه افقی طراحی نمایید. مناسب ترین کار به منظور طراحی سایت تلفن همراه ها آن می باشد که طراحان بایست حداکثر از پنج دسته بندی به منظور طراحی منوهای سایت خود بهره بگیرند. البته اگر آن ها به منوهای زاید احتیاج داشتند، می توانند تعداد دسته بندی ها را بیشتر نمایند که البته خیلی دور از ذهن است.
نکته مهم پنجم : منوهای درهم
منوهای تودرتو و درهم به مثابه منوی جستجوی تاشو مشهور شده و برای طراحی سایت هایی بهتر می باشد که به منوهایی درجهت گذاشتن محتوای در سایت احتیاج دارند و مجبورند تا دسته بندی ها و آیتم های زیادی را به منو سرچ بیفزایند.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1RSZ48c
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر