۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

چرا ملک سلمان هنگام سخنراني شاخه هاي بزرگ گل مقابل خود مي گذارد؟+عکس

روزنامه اينديپندنت از راز گلهاي مقابل پادشاه عربستان به هنگام سخنراني پرده برداشت.


پايگاه خبري- آمريکايي "وطن سرب" در گزارشي به زوال عقلي ملک سلمان پرداخت و با اشاره به مقاله اخير روزنامه اينديپندنت، از راز گلهاي پيش روي پادشاه عربستان سخن گفت.


اين پايگاه در گزارش خود مي نويسد: حرف و حديث ها در خصوص سلامتي ملک سلمان از سال 2013 آغاز شد؛ سالي که وي به تازگي سمت وليعهدي را عهده دار شده بود. در آن زمان "توماس ريدل،" تحليلگر سابق دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا در مطلبي از "بيماري ذهني"وليعهد جديد سخن گفت و اين سخن وي با تأييد "سايمون هندرسون،" تحليلگر و يکي از بزرگترين کارشناسان امور سعودي همراه شد. در همان زمان برخي منابع ديپلمات آمريکايي نيز تأييد کردند شاهزاده سلمان از پراکندگي ذهني و نداشتن تمرکز رنج مي برد؛ مسأله اي که سبب مي شود وي نتواند در نشست ها در خصوص دستور کار آن جلسه صحبت کند و سخناني نامفهوم و پراکنده مي گويد.


مقامات غربي پس از ديدار با ملک سلمان، بالاترين مقام عربستان به رسانه ها اطلاع دادند که وي کفايت ذهني ندارد و قادر به تمرکز در خصوص مواردي که بايد درباره آن سخن بگويد، نيست. در آخرين گزارش مرتبط با بيماري ملک سلمان که سبب شده وي قادر به تصميم گيري و يا حتي برقراري ارتباط سالم با محيط اطراف خود نباشد، آمده است: تصاوير ام آر آي نشان مي دهد وي از "دمانس عروقي" (شايع ترين بيماري فراموشي پس از آلزايمر) رنج مي برد. يک پزشک آگاه از پرونده ملک سلمان مي گويد شاهزاده سلمان از سال 2009 اعلام کرده بود دچار تشويش ذهني و نداشتن تمرکز است.




پايگاه "وطن سرب" در ادامه مي نويسد: در همين ارتباط روزنامه انگليسي اينديپندنت در مقاله اي به قلم پاتريک کوکبرن فاش کرد سلمان بن عبدالعزيز (پادشاه عربستان) از دستگاه تله پرامپتر ( تله پرامپتر يا اتوکيو وسيله اي است که متن را به گوينده و نه به حضار نشان مي دهد) به منظور پنهان کردن ناتواني اش در سخنراني مرتبط با مسائل مهم در ديدار با هيئت هاي رسمي استفاده مي کند.


نويسنده مقاله اينديپندنت در توضيح اين مطلب نوشت: رهبران خارجي که به تازگي با ملک سلمان ديدار کردند متوجه شدند مقدار زيادي گل در برابر محل نشستن ملک سلمان قرار داده شده است. هنگامي که حاضران دقت بيشتري به خرج دادند، متوجه شدند هدف از قرار دادن اين گلها، پنهان کردن دستگاهي رايانه اي است که به مانند يک القاگر عمل کرده و پادشاه سعودي را قادر مي سازد سخنراني مرتبط با مسائل مهم را ايراد کند.




کوکبرن در ادامه به نقل از "سايمون هندرسون،" کارشناس مسائل عربستان در "مؤسسه واشينگتن براي سياست خاور نزديک" که يکي از هيئت هاي رسمي ديدار کننده با ملک سلمان را همراهي مي کرد، نقل مي کند: يکي از دستياران ملک سلمان بطور دائم نزديک وي حضور داشت و اقدام به نوشتن عبارت هاي مورد نظر بر صفحه کليد رايانه مي کرد تا در صفحه بزرگي که از سقف اتاق آويزان بود به نمايش درآيد و ملک سلمان همانها را تکرار کند.




اما حقيقت بيماري ملک سلمان در زماني آشکار شده که اين کشور شاهد درگيري هاي داخلي است که هر لحظه امکان دارد به حد انفجار برسد. امروز مسأله بهره برداري محمد بن سلمان از بيماري پدرش براي باز کردن راهي بسوي به تخت و تاج در اين کشور علني و آشکار شده است. اين مسأله اي است که امکان دارد کارها را با توجه به رقيب وي "محمد بن نايف"(وليعهد کنوني) به لبه پرتگاه بکشاند.


به خصوص محمد بن سلمان به خوبي مي داند در صورتي که پدرش تخت سلطنت را رها کند – چه با مرگ و يا کناره گيري- محمد بن نايف (وليعهد و رقيب محمد بن سلمان) بدون هيچ شک و شبهه اي به سلطنت مي رسد و به راحتي قادر به کنار زدن او خواهد بود.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1SONu4u

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: