در حال حاضر کسانی که به بازاریابی اینترنتی مشغولند حاضرند هر کاری را بکنند تا بدون پرداخت هزینهای بوسیله هر کانالی که امکان دارد پروسه بالا بردن بازدیدکننده، فروش اینترنتی و... را اجرایی کنند. یکی از اثرگذارترین شیوههایی که بدون پرداخت هزینه میتوان بوسیله آن بازاریابی نمود بهینه سازی سایت و سئو موتورهای جستجو میباشد.
در حالی که خیلی از تجربهها موقع بهره گیری از سئو سایت و بهینه سازی سایت تنها بر روی قضایایی نظیر ایجاد محتوا و شبکههای اجتماعی فوکوس میکنند و از روشهایی که به منظور موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ پراهمیت میباشند صرف نظر مینمایند. بله صحیح است که محتوای بازاریابی و شبکههای اجتماعی بخشی تازه در بهینه سازی سایت است ولی آنها با واقعیت قدری فاصله دارند. تصور کنید شما طراحی سایت فروشگاهی دارید در مناسبترین نقطه شهر واقع شده و هر روز بهترین اجناس را به صورت مجانی در آن میگذارید ولی تصور کنید ۵ پله از سطح زمین فاصله دارید و یا پله ندارید و اگر هم دارید پلههای بهتری به منظور تردد نمیباشد. به نظر شما کسی وارد فروشگاه شما میشود؟
شما میتوانید محتوای خیلی عالی و اثرگذاری را به منظور کاربرانتان انتشار بدهید و بعد آن محتوا را در شبکههای اجتماعی پخش کنید و در انتظار بمانید تا کارآیی آن را در نتیجه موتورهای جستجو ببینید. پایه و زیربنای بهینه سازی سایت و سئو سایت روشهای نرمال میباشند و خیلی پراهمیت و اثرگذار میباشد که طراحی سایت ای بسازید که هم به منظور موتورهای جستجو و هم کاربران به بهترین نحو ممکن در دسترس باشد. برای رسیدن به این هدف نکتههایی را بایست رعایت کنید:
اول: بهینه سازی ساختار نشانیهای لینک داده شده:
برخی وقتها نظام مدیریت محتوای طراحی وب سایت ، نشانی غیرضروری با کاراکترهایی بیارتباط و بیمعنا را در باکس نشانی بار نشان میدهد. نشانیهای لینک شده به منظور عمل خزیدن و برقراری ارتباط با طراحی سایتها و سایر صفحهها بسیار پراهمیت میباشند. پس اطمینان حاصل کنید که نشانیهای صفحههایتان به منظور موتورهای جستجو اصلی بهینه شدهاند.
دوم: سئو سرعت سایت
یکی از مولفههای بسیار پراهمیت که در الگوریتم رنکینگ گوگل نقش مثبتی دارد سرعت بارگذاری صفحههای سایت شماست. پس با بهره گیری از امکاناتی مجانی که گوگل در اختیار همگان قرار داده سرعت صفحههای سایتتان را ارزیابی نمایید و براساس سفارشهای آن نسبت به سئو سرعت سایتتان اقدام کنید.
سوم: سئو لینکهای داخلی:
رتبه صفحه یکی از امتیازاتی میباشد که گوگل در رنکینگ از آن کمک میگیرد. رتبه صفحه بالاتر مجال مناسبی به شما به منظور افزایش رتبه سایت تان در نتیجههای جستجو را میدهد. رتبه صفحه هر صفحه امتیازی میباشد که به صفحههای داخلی بر پایه فرمولی داده میشود. به این معنی که مقدار رتبه صفحه یک صفحه بر پایه فرمول ذیل به صفحه ایی که در آن صفحه لینک داده شدهاند امتیاز میدهد.
فرمول:
مقدار امتیازی که رتبه صفحه به لینکهای داخلی میدهد = رتبه صفحه / تعداد لینکهای داخلی
نمونه: رتبه صفحه ۸ / ۴۰ لینک داخلی = ۰. ۲ امتیاز به هر لینک داخلی
پس ساختار لینکهای داخلیتان را ارزیابی نمایید و اطمینان حاصل کنید که به صفحههای غیرلازم لینک نداده باشید.
چهارم: سئو جاوا اسکریپت
خزندههای موتورهای جستجو به منظور خزیدن و راهنمایی کدهای جاوا اسکریپت زمان بسیاری را صرف مینمایند. اگرچه جستجوها بهتر اجرا میشوند ولی این خطا را هم دارند. افزون بر آن کدهای جاوا اسکریپت مواقعی مانع از خزیدن محتوای مهم و لینکها بوسیله عنکبوتهای موتورهای جستجو میشوند. اگر سایت شما کدهای جاوا اسکریپت بسیاری دارد اطمینان حاصل نمایید که این کدها از خوانده شدن دادهها بوسیله ربات موتورهای جستجو جلوگیری نکنند. اگر مانع میشوند تلاش کنید کدها را بهبود ببخشید یا شیوههای دیگری به منظور دسترسی ربات به مطلب بیابید. در غیر اینصورت با شکست بزرگی مواجه خواهید شد.
پنجم: برطرف نمودن مشکلات اسپایدرها
مواقعی در سایتهایی رخ میدهد که قصد دارند کارهای باارزشی نظیر تصاویر، صفحههای چاپ شده و غیره را به صورت پاپ-آپ نشان دهند ولی ا کمال تاسف لینکی به منظور برگشت به سایت لحاظ نمیکنند. به همین خاطر احتمال دارد با موتورهای جستجو به مشکلاتی برخورد کنند چرا که این نارسایی احتمال دارد شما را از پاپ-آپ به چانب محتوای دیگری سوق دهد. افزون بر موتورهای جستجو صفحههایی را که تجربه کاربری مناسبی به منظور مخاطبان خود نمیکنند را در نتیجههای جستجو نشان نمیدهد. پس اگر از پاپ-آپ بهره میگیرید آن را در فایل robos. txt اعلان و یا با بهره گیری از برچسب nofollow از فالوو شدن بوسیله رباتها خودداری نمایید.
در حالی که خیلی از تجربهها موقع بهره گیری از سئو سایت و بهینه سازی سایت تنها بر روی قضایایی نظیر ایجاد محتوا و شبکههای اجتماعی فوکوس میکنند و از روشهایی که به منظور موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ پراهمیت میباشند صرف نظر مینمایند. بله صحیح است که محتوای بازاریابی و شبکههای اجتماعی بخشی تازه در بهینه سازی سایت است ولی آنها با واقعیت قدری فاصله دارند. تصور کنید شما طراحی سایت فروشگاهی دارید در مناسبترین نقطه شهر واقع شده و هر روز بهترین اجناس را به صورت مجانی در آن میگذارید ولی تصور کنید ۵ پله از سطح زمین فاصله دارید و یا پله ندارید و اگر هم دارید پلههای بهتری به منظور تردد نمیباشد. به نظر شما کسی وارد فروشگاه شما میشود؟
شما میتوانید محتوای خیلی عالی و اثرگذاری را به منظور کاربرانتان انتشار بدهید و بعد آن محتوا را در شبکههای اجتماعی پخش کنید و در انتظار بمانید تا کارآیی آن را در نتیجه موتورهای جستجو ببینید. پایه و زیربنای بهینه سازی سایت و سئو سایت روشهای نرمال میباشند و خیلی پراهمیت و اثرگذار میباشد که طراحی سایت ای بسازید که هم به منظور موتورهای جستجو و هم کاربران به بهترین نحو ممکن در دسترس باشد. برای رسیدن به این هدف نکتههایی را بایست رعایت کنید:
اول: بهینه سازی ساختار نشانیهای لینک داده شده:
برخی وقتها نظام مدیریت محتوای طراحی وب سایت ، نشانی غیرضروری با کاراکترهایی بیارتباط و بیمعنا را در باکس نشانی بار نشان میدهد. نشانیهای لینک شده به منظور عمل خزیدن و برقراری ارتباط با طراحی سایتها و سایر صفحهها بسیار پراهمیت میباشند. پس اطمینان حاصل کنید که نشانیهای صفحههایتان به منظور موتورهای جستجو اصلی بهینه شدهاند.
دوم: سئو سرعت سایت
یکی از مولفههای بسیار پراهمیت که در الگوریتم رنکینگ گوگل نقش مثبتی دارد سرعت بارگذاری صفحههای سایت شماست. پس با بهره گیری از امکاناتی مجانی که گوگل در اختیار همگان قرار داده سرعت صفحههای سایتتان را ارزیابی نمایید و براساس سفارشهای آن نسبت به سئو سرعت سایتتان اقدام کنید.
سوم: سئو لینکهای داخلی:
رتبه صفحه یکی از امتیازاتی میباشد که گوگل در رنکینگ از آن کمک میگیرد. رتبه صفحه بالاتر مجال مناسبی به شما به منظور افزایش رتبه سایت تان در نتیجههای جستجو را میدهد. رتبه صفحه هر صفحه امتیازی میباشد که به صفحههای داخلی بر پایه فرمولی داده میشود. به این معنی که مقدار رتبه صفحه یک صفحه بر پایه فرمول ذیل به صفحه ایی که در آن صفحه لینک داده شدهاند امتیاز میدهد.
فرمول:
مقدار امتیازی که رتبه صفحه به لینکهای داخلی میدهد = رتبه صفحه / تعداد لینکهای داخلی
نمونه: رتبه صفحه ۸ / ۴۰ لینک داخلی = ۰. ۲ امتیاز به هر لینک داخلی
پس ساختار لینکهای داخلیتان را ارزیابی نمایید و اطمینان حاصل کنید که به صفحههای غیرلازم لینک نداده باشید.
چهارم: سئو جاوا اسکریپت
خزندههای موتورهای جستجو به منظور خزیدن و راهنمایی کدهای جاوا اسکریپت زمان بسیاری را صرف مینمایند. اگرچه جستجوها بهتر اجرا میشوند ولی این خطا را هم دارند. افزون بر آن کدهای جاوا اسکریپت مواقعی مانع از خزیدن محتوای مهم و لینکها بوسیله عنکبوتهای موتورهای جستجو میشوند. اگر سایت شما کدهای جاوا اسکریپت بسیاری دارد اطمینان حاصل نمایید که این کدها از خوانده شدن دادهها بوسیله ربات موتورهای جستجو جلوگیری نکنند. اگر مانع میشوند تلاش کنید کدها را بهبود ببخشید یا شیوههای دیگری به منظور دسترسی ربات به مطلب بیابید. در غیر اینصورت با شکست بزرگی مواجه خواهید شد.
پنجم: برطرف نمودن مشکلات اسپایدرها
مواقعی در سایتهایی رخ میدهد که قصد دارند کارهای باارزشی نظیر تصاویر، صفحههای چاپ شده و غیره را به صورت پاپ-آپ نشان دهند ولی ا کمال تاسف لینکی به منظور برگشت به سایت لحاظ نمیکنند. به همین خاطر احتمال دارد با موتورهای جستجو به مشکلاتی برخورد کنند چرا که این نارسایی احتمال دارد شما را از پاپ-آپ به چانب محتوای دیگری سوق دهد. افزون بر موتورهای جستجو صفحههایی را که تجربه کاربری مناسبی به منظور مخاطبان خود نمیکنند را در نتیجههای جستجو نشان نمیدهد. پس اگر از پاپ-آپ بهره میگیرید آن را در فایل robos. txt اعلان و یا با بهره گیری از برچسب nofollow از فالوو شدن بوسیله رباتها خودداری نمایید.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1TXf7HE
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر