۱۳۹۵ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

سعید جلیلی: برجام خسارت محض است/اگر رییس‌جمهور می‌شدم آن را امضا نمی‌کردم

سعید جلیلی: برجام خسارت محض است/اگر رییس‌جمهور می‌شدم آن را امضا نمی‌کردم/برجام را روزی "آفتاب تابان" می نامند و روز دیگر "ابر شتابان"!

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی برجام را خسارت محض دانست و با اشاره به اینکه در برجام طرف مقابل تحریم‌ها را به تحریم‌های اولیه و ثانویه دسته‌بندی کرده است، اظهار کرد: آمریکا به صراحت اعلام کرده که تحریم‌های اولیه به هیچ‌ عنوان برداشته نمی‌شوند.

به گزارش راهکارنیوز، دکتر سعید جلیلی در ویژه برنامه روز فناوری هسته ای در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به مناسبات سیاسی و بین المللی در سال های اخیر، اظهار کرد: توصیف صحیحی از این مناسبات باید عرضه شود و در این راستا دانشگاه وظیفه دارد تصویری عقلانی و به دور از توهم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهایی که ظاهرا دم از دموکراسی می زنند انحصاراتی برای خود لحاظ کرده اند، گفت: امروز همان هایی که دم از دموکراسی می زنند با مستبدین رابطه دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر چیزی بد و نادرست است برای همه بد است اما این کشورها دموکراسی را طور دیگری تفسیر می کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در تکمیل این بحث به حمایت کشورهای فوق الذکر به تروریسم اشاره کرد و گفت: اوباما بحثی را که در بازار آزاد پیش کشیده است نیز همه چیز را به نفع خودشان می داند.

سعید جلیلی با اشاره به تفسیر آمریکا از اسلام، بیان کرد: قائل به 3 نوع اسلام هستند و در این راستا با اسلامی که با آنها مصالحه کند، مشکلی ندارند.

وی در ادامه به اسلام طالبانی که به عنوان اسلامی خطرناک نام برده اند، اشاره کرد و گفت: اسلام سوم که متصور هستند، اسلامی است که مصالحه نمی کند اما این مقاومت با پیشرفت همراه است نه با رنج!

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه اسلام ما اسلام نابی است که امام و شهدا به ارمغان آوردند، تصریح کرد: اسلام یک تمدن است و اندیشه سیاسی است که در هز زمینه ای حرفی دارد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به برجام گفت: در برجام همه چیز را به اقدامات عملی ایران منحصر کرده اند در حالی که اقدامات کشورهای طرف مقابل فقط در روی کاغذ آورده شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مطلب تصریح کرد: ما بدبین نیستیم و این یک واقعیت با نگاه واقع بینانه است حالا شما بیایید یک نگاه خوش بینانه ارائه بدهید.

دکتر جلیلی با بیان اینکه منابع ما باید تقویت شود نه اینکه خالی و کور شود، گفت: آنها ظرف 24 ساعت زیر حرف های خودشان زده اند دیگر چه انتظاری می شود داشت.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی برجام را خسارت محض دانست و با اشاره به اینکه در برجام طرف مقابل تحریم‌ها را به تحریم‌های اولیه و ثانویه دسته‌بندی کرده است، اظهار کرد: آمریکا به صراحت اعلام کرده که تحریم‌های اولیه به هیچ‌ عنوان برداشته نمی‌شوند.

وی با کنایه به سخنان متناقض حسن روحانی درباره برجام، گفت: اول برجام را "آفتاب تابان" و اکنون "ابر شتابان" می دانند و معتقدند مطالب چند سایت و روزنامه در اجرای برجام مانع ایجاد کرده است!

وی با اشاره به اینکه دولت از برجام استفاده کند و کسی مانع این موضوع نشده است، بیان کرد: قرار شد از تجربه دیگران استفاده شود یعنی دستاوردهای خودمان را داشته باشیم و حفط کنیم و از تجربه دیگران هم استفاده کنیم.

جلیلی گفت: اگر معتقدند علم و اقتصاد مرز ندارد پس چرا یکی از آن سر دنیا می آید و می گوید راجع به فلان مطلب علمی تحقیق نکنید؟

وی ادامه داد: در بندهای 36 و 37 برجام سازوکاری تعریف شده که اگر یکی از دوطرف اعتراضی داشته باشد باید درباره این موضوع در مدت 60 روز در شورای امنیت تصمیم‌گیری شود که آیا تحریم‌هایی که در گذشته وضع شده ادامه پیدا کند یا خیر!

عضو شورای راهبردی روابط خارجی راهکار مقابله با دشمن را حفظ منابع قدرت کشور دانست و تصریح کرد: راه‌حل مقابله با دشمن این است که بداند با ملتی مواجه بوده که از تحریم‌ها نمی‌ترسد و این موضوع فراتر از بحث‌های جناحی است.

به گفته نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی، مهمترین کار این است که به دشمن بفهمانیم ملت ما از تحریم‌ها نمی‌ترسد و راهکار آن اقدام‌های عملی بوده و ملت باید نشان دهد در اقدام و عمل این توانایی را دارد و از تحریم‌ها نمی‌هراسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما برای این توافقات هزینه های سنگینی داده ایم، افزود: برای بهبود وضعیت معشیت، هم امکانات مادی از گاز گرفته تا حمل و نقل و نفت و... هم نیروی جوان و تحصیلکرده داریم اما الان برای پیشرفت اقتصادی نیازمند مدیریت خوب و صحیح هستیم.

مسئول تیم مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان با اشاره به اینکه کسی با گفت‌وگو مخالف نیست، ادامه داد: ملتی که منطق دارد از گفت‌وگو نمی‌ترسد اما مهم این است چگونه گفت‌وگو شود که از حق خود دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه بدعهدی آمریکا در تمام موارد مشخص است، تبیین کرد: آنها که مخالف هستند خوشبینی آن را بیان کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر اینکه برای بهبود وضع معیشت، پیشرفت و رفاه بهتر 2 شرط لازم است، توضیح داد: هر 2 شرط در کشور وجود دارد. شرط نخست الزام به امکانات مادی است و شرط دوم نیروی انسانی بزرگی است که در کشور وجود دارد و مهمتر از این 2 شرط، داشتن روحیه و ایمانی بوده که در مردم نهفته و در عرصه‌های سخت ایستادگی می‌کنند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که اگر در ریاست جمهوری انتخاب می‌شدید پای توافقی که این دولت در برجام امضا کرد را امضا می‌کردید؟ گفت: برجام را امضا نمی‌کردم، چرا که اندیشه بنده متفاوت است.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1oWbqox

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: