۱۳۹۵ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

فیلم/برای اینکه جامعه از وضع بد نجات پیدا بکند ما چه باید بکنیم

برای اینکه جامعه از وضع بد نجات پیدا بکند، ما چه باید بکنیم؟/ اصلی‌ترین راه برای کندن ریشۀ بی‌نمازی و بی‌دینی چیست؟ + فیلم

حجت الاسلام پناهیان:
شما اگر بتوانید پیشِ اراذل و اوباش عالم زیبایی‌ اشتیاق کسی به عبادت را نشان بدهید، لذت می‌برد. انسان وقتی عشق به عبادت را در کسانی که عاشق عبادتند می‌بیند، هوس می‌کند. گفتگوی با پروردگار لذت‌بخش‌ترین لذتی است که در عالم است.
جامعه کِی به فَوَران عبادت نیاز دارد؟ یک‌وقت جامعه اینقدر آدم‌های خوب دارد که به این فوران عبادت نیاز دارد. یک‌وقت جامعه وضعش خراب است! جامعه وضعش بد است! برای اینکه جامعه از وضع بد نجات پیدا بکند، ما چه باید بکنیم؟ گروهی باید در اوج خدا را عبادت کنند، تظاهرات و تجمع عبادت راه بیندازند، که اعتکاف مصداق عالی‌اش است!
آیا ماهواره‌ها دارد خانه‌ها را فاسد می‌کند؟ اعتکاف‌ها را رونق بدهید. هرزگی و بی‌دینی بعضاً دارد بیچاره می‌کند؟ خب، ما از این‌طرف حلال دنیا را هم بر خودمان ممنوع می‌کنیم. بی‌حجابی و هرزگی فراوان‌تر شده؟ خب راه‌حلش چیست؟ راه‌حل اصلی‌اش این است، بقیه همه راه‌حل فرعی است، هر چه می‌خواهد باشد! تعلیم و تربیت، موعظه، امر و به معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی و هر چه هست، فرع این ماجرا است. هرزگی زیاد شده؟ راه حلش این است: آیا یک گروهی هستند تصمیم بگیرند که بیشتر بندگی بیشتر؟!
اعتکاف یک تظاهرات معنوی است در شهری که تظاهرات بی‌دینی در آن به چشم می‌خورد. چرا مقام معظم رهبری اینقدر بر این اعتکاف تأکید می‌ورزند؟ ایشان می‌فهمد که این راهبرد چقدر راهبرد کلیدی و اساسی است! چقدر استراتژیک است. چرا؟ چون بهترین راه برای جلوگیری از کج‌روی‌ها و کج‌‌اندیشی‌ها این است که گروهی از خوبان در خوب بودن جلو بروند و بروند تا آخر راه! تا آنجایی که امکان دارد.
ریشۀ بی‌نمازی با اعتکاف کَنده می‌شود. ستاد اقامۀ نماز باید اعتکاف راه می‌انداخت. این برخورد ایجابی، این برخورد اثباتی، راه‌حل اصلی است. آیا بخشی از جامعه بی‌دین شده؟ خب، ما دین‌دارتر می‌شویم!
اعتکاف چیزی از جنس کربلا است، بله! چون یک تظاهرات معنوی است. یک ازخودگذشتگی وسط میدان است! یک به خدا پیوستن، وسط شهر است! اباعبدالله الحسین یک به خدا پیوستنی در وسط میدان به نمایش گذاشت و موجب بقای دین شد!
وقتی همه دین را فراموش می‌کنند، تو در اوج در یاد خدا باش! وقتی همه دنیاپرستی می‌کنند تو در اوج خداپرستی کن! وقتی همه بی‌دینی را به نمایش می‌گذارند تو دینداری خودت را در اوج به نمایش بگذار! این راه اصلاح جامعه است!
به خدا، ظلم است در یک همچین شهر خوبی - که وقتی خدا فراموش می‌شود، اگر تو یادآوری کنی به یاد می‌آورند- تو جزء گروهی که «خدا» را به یاد «شهر» می‌آورند، نباشی! اصلاً نیت کن! نذر کن! بگو: «من همیشه باید اعتکاف بروم. نیاز شخصی چیست؟ من می‌خواهم خدا را به یاد مردم شهرم بیاورم! مردم شهر ما مردم خوبی هستند، نیاز به گروهی معتکف دارند که خدا را یادآوری کنند...»
کلیپ تصویری: اینجا


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1St7hDn

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: