دفعه اولی که وبمستر تولز یا** همان «گوگل سرچ کنسول» انتشار یافت به سرعت جایگاه خودش را در بین سئو کار*ها پیدا کرد و رفته رفته توانست رشد کند. یکی از نکته*های کلیدی رشد آن مربوط به پلت فرمی بود که به کاری لازم در داشبورد جستجوی گوگل آنالیتیکز تبدیل گشت.
تقریبا تمامی اطلاعات واژه*های کلیدی به خاطر هشدار «ارائه نشده» (not provided) به صورت بلاک درآمدند. این موقع بود که داشبورد درجهت کمک به مدیریت سئو نقش مهمی یافت.
در حالیکه اطلاعات تحلیلی سرچ به منظور مرتبط کردن واژه*های کلیدی تفکیک شده قابل اطمینان نمی*باشند، مجال ساخت کمپین*های بازاریابی محتوا بوسیله جستجوی واژه کلیدی، اهمیت می*یابد.
در این نوشته ابتدا جستجوی آنالیتیکز را بررسی می*کنیم و سپس درباره سه برنامه تاکتیکی که در جهت آنالیز اطلاعات جستجوی آنالیتیکز نقش مهمی دارند را ارزیابی خواهیم کرد؛ این سه برنامه قادرند تصمیم گیری*های بازاریابی محتوا را با محوریت طراحی سایت, سئو و بهینه سازی سایت به پیش ببرند.
بررسی سرچ آنالیتیکز
دیپورت سرچ آنالیتیگز نشانگر آن است که یک طراحی سایت در چه مواقعی در نتیجه*های جستجوی گوگل نمایان می*شود. داده*هایی که در این ارتباط حاصل شده را می*توان با دسته*ها و طبقه بندی*هایی نظیر جستار، داده یا نوع دستگاه به صورت فیل*تر در آورد.
در حالت پیش فرض، گزارش سرچ آنالیتیکز واژه*های کلیدی مهم را بر پایه تعداد کلیک*هایی که بر روی طراحی سایت در مدت زمان یک ماهه شده را نشان می*دهد. این موضوع جالبی است اما بازاریاب*ها به این امر بسنده نکرده*اند و مولفه*های دیگری را هم با آن تلفیق نمودند تا به مقایسه*هایی دیگری از جمله مقایسه بر پایه داده*ها برسند.
چند سفارش به منظور فعال سازی زاویه دید علمی داده*های سرچ آنالیتیکز:
همگی داده*های محتمل را تکمیل کنید از جمله کلیک*ها، اثرات، CTR، موقعیت و غیره.
*****ینگ را بر پایه نوع سرچ لحاظ کنید. در حالت پیش فرض بر روی گزینه «web» قرار دارد.
تمامی داده*های قابل دسترسی را دانلود کنید، چون گوگل ۹۰ روز داده*های واژه*های کلیدی را به منظور دارندگان سایت حفظ می*کند.
ما همواره از *****های گریدوار و فعالیت*های نظم دهنده و مرتب کننده به منظور زیرگروه*های ویژه داده*ها بهره می*گیریم تا بازاریابی محتوا را مطابق با سئو و بهینه سازی سایت توسعه بدهیم.
روش: اجبار به موفق شدن در زمان گسترش
یکی از الگو*ها واژه*های کلیدی می*باشند که بر پایه اثرات متوسط تا کم، CTR یا نرخ کلیک زیادی را دارا هستند، ولی یک موقعیت متوسط نیز به سوی نتایج پایانی صفحه نخست گوگل یا ابتدای صفحه دوم تمایل دارد.
یک نرخ کلیک خوب، نشانگر آن است که محتوا با طراحی سایت شما مرتبط می*باشد و کسانی که واژه کلیدی شما را جستجو می*کنند به منظور پیدا کردن نتیجه*های مفید، اصولیتر به سرچ اقدام می*کنند.
*****های پیشنهادی که ما در سئو و بهینه سازی در موقع کنترل داده*ها در فرمت جدولی از آن*ها بهره می*گیریم بدین شرح هستند:
دست کم پنج جستجوی تاثیرگذار در ماه
نرخ کلیک ۱۰ درصد به بالا، ولی ۲۰ درصد در حالتی که فقط دارای یک کلیک هستید
موقعیت متوسط میان رتبه ۷ تا ۱۲ (نیمه دوم صفحه نخست نتیجه*های جستجو یا صفحه دوم)
برای اینکه کار بازاریاب*ها در جهت محتوای سئو شده راحت*تر شود، نتیجه محتمل آن است که تم و محتوای واژه کلیدی که بتواند در وبلاگ*ها و مقاله*ها انتشار یابد معین گردد.
روش عملی:
در دوره ۲۰۱۵ مشخص شد که بیش از ۲۰۰ درصد نتیجه*های طبیعی گوگل رشد داشته است. این نتیجه*ها با این آنالیز واژه کلیدی در جهت گسترش محتوا در ارتباط بودند.
روش: در پی تم*های تازه، مشهور*تر (ولی رقابت برانگیز) باشید.
به منظور رسیدن به این خواسته در جستجوی مجال*هایی بودیم که واژه کلیدی در طراحی سایت*های با رتبه و اثرات بیشتر لحاظ شده باشند ولی تعداد کلیک*ها در نتیجه*های جستجو ضعیف*تر از آنچه فکر می*کردیم بودند. این امر باعث شد در برخی پیش فرض*ها تجدید نظر کنیم.
در جستجوی تعداد تاثیرهای بیشتر از ۵۰۰ در ماه باشید.
موقعیت متوسط بالا*تر از رتبه ۵
نرخ کلیک کمتر از پنج درصد را دنبال کنید
یکی از قضایای پراهمیت در این گونه آنالیز آن است که با اینکه تلاش می*کنیم تنها به نتیجه*های صفحه*های سایت نگاه داشته باشیم، گوگل معمولا رنکینگ*هایی را نیز بر پایه تصاویر به داده*ها اختصاص می*دهد. اینجاست که بررسی دستی نتیجه*های موتور جستجو نیز اهمیت می*یابد.
روش عملی
کاربردی*ترین سفارش این شیوه، سئو ی برچسب تیترهای HTML، متا توضیحات و موردهای در ارتباط با بازاریابی محتوا می*باشد.
با اینکه به کارگیری از این سفارش*ها ایده خیلی مناسبی می*باشد، اما توجه کنید که برچسب کردن به تنهایی نتیجه*های مناسب و کاربردی را پدید نمی*آورد.
بررسی دوباره نتیجه*های کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به بازاریابی محتوای سئو طراحی سایت شما کمک می*کند.
نکته اصلی که باید در طول بازاریابی محتوای سئو سایت با گوگل آنالیتیکز در نظر داشته باشید این است که چندین ماه طول می*کشد تا این ارزیابی*ها خودشان را نشان بدهند. در این مرحله صبر بسیار سفارش می*گردد.
و نکته دیگر اینکه کار*شناسان سئو بایست اندازه بازدید واژه*های کلیدی را براساس لندینگ پیج-landing page- جستجو نمایند و ارجاع*های دو طرفه را بر پایه عملکرد صفحه و هدف*های مورد نظر آن ارزیابی کنند.
تقریبا تمامی اطلاعات واژه*های کلیدی به خاطر هشدار «ارائه نشده» (not provided) به صورت بلاک درآمدند. این موقع بود که داشبورد درجهت کمک به مدیریت سئو نقش مهمی یافت.
در حالیکه اطلاعات تحلیلی سرچ به منظور مرتبط کردن واژه*های کلیدی تفکیک شده قابل اطمینان نمی*باشند، مجال ساخت کمپین*های بازاریابی محتوا بوسیله جستجوی واژه کلیدی، اهمیت می*یابد.
در این نوشته ابتدا جستجوی آنالیتیکز را بررسی می*کنیم و سپس درباره سه برنامه تاکتیکی که در جهت آنالیز اطلاعات جستجوی آنالیتیکز نقش مهمی دارند را ارزیابی خواهیم کرد؛ این سه برنامه قادرند تصمیم گیری*های بازاریابی محتوا را با محوریت طراحی سایت, سئو و بهینه سازی سایت به پیش ببرند.
بررسی سرچ آنالیتیکز
دیپورت سرچ آنالیتیگز نشانگر آن است که یک طراحی سایت در چه مواقعی در نتیجه*های جستجوی گوگل نمایان می*شود. داده*هایی که در این ارتباط حاصل شده را می*توان با دسته*ها و طبقه بندی*هایی نظیر جستار، داده یا نوع دستگاه به صورت فیل*تر در آورد.
در حالت پیش فرض، گزارش سرچ آنالیتیکز واژه*های کلیدی مهم را بر پایه تعداد کلیک*هایی که بر روی طراحی سایت در مدت زمان یک ماهه شده را نشان می*دهد. این موضوع جالبی است اما بازاریاب*ها به این امر بسنده نکرده*اند و مولفه*های دیگری را هم با آن تلفیق نمودند تا به مقایسه*هایی دیگری از جمله مقایسه بر پایه داده*ها برسند.
چند سفارش به منظور فعال سازی زاویه دید علمی داده*های سرچ آنالیتیکز:
همگی داده*های محتمل را تکمیل کنید از جمله کلیک*ها، اثرات، CTR، موقعیت و غیره.
*****ینگ را بر پایه نوع سرچ لحاظ کنید. در حالت پیش فرض بر روی گزینه «web» قرار دارد.
تمامی داده*های قابل دسترسی را دانلود کنید، چون گوگل ۹۰ روز داده*های واژه*های کلیدی را به منظور دارندگان سایت حفظ می*کند.
ما همواره از *****های گریدوار و فعالیت*های نظم دهنده و مرتب کننده به منظور زیرگروه*های ویژه داده*ها بهره می*گیریم تا بازاریابی محتوا را مطابق با سئو و بهینه سازی سایت توسعه بدهیم.
روش: اجبار به موفق شدن در زمان گسترش
یکی از الگو*ها واژه*های کلیدی می*باشند که بر پایه اثرات متوسط تا کم، CTR یا نرخ کلیک زیادی را دارا هستند، ولی یک موقعیت متوسط نیز به سوی نتایج پایانی صفحه نخست گوگل یا ابتدای صفحه دوم تمایل دارد.
یک نرخ کلیک خوب، نشانگر آن است که محتوا با طراحی سایت شما مرتبط می*باشد و کسانی که واژه کلیدی شما را جستجو می*کنند به منظور پیدا کردن نتیجه*های مفید، اصولیتر به سرچ اقدام می*کنند.
*****های پیشنهادی که ما در سئو و بهینه سازی در موقع کنترل داده*ها در فرمت جدولی از آن*ها بهره می*گیریم بدین شرح هستند:
دست کم پنج جستجوی تاثیرگذار در ماه
نرخ کلیک ۱۰ درصد به بالا، ولی ۲۰ درصد در حالتی که فقط دارای یک کلیک هستید
موقعیت متوسط میان رتبه ۷ تا ۱۲ (نیمه دوم صفحه نخست نتیجه*های جستجو یا صفحه دوم)
برای اینکه کار بازاریاب*ها در جهت محتوای سئو شده راحت*تر شود، نتیجه محتمل آن است که تم و محتوای واژه کلیدی که بتواند در وبلاگ*ها و مقاله*ها انتشار یابد معین گردد.
روش عملی:
در دوره ۲۰۱۵ مشخص شد که بیش از ۲۰۰ درصد نتیجه*های طبیعی گوگل رشد داشته است. این نتیجه*ها با این آنالیز واژه کلیدی در جهت گسترش محتوا در ارتباط بودند.
روش: در پی تم*های تازه، مشهور*تر (ولی رقابت برانگیز) باشید.
به منظور رسیدن به این خواسته در جستجوی مجال*هایی بودیم که واژه کلیدی در طراحی سایت*های با رتبه و اثرات بیشتر لحاظ شده باشند ولی تعداد کلیک*ها در نتیجه*های جستجو ضعیف*تر از آنچه فکر می*کردیم بودند. این امر باعث شد در برخی پیش فرض*ها تجدید نظر کنیم.
در جستجوی تعداد تاثیرهای بیشتر از ۵۰۰ در ماه باشید.
موقعیت متوسط بالا*تر از رتبه ۵
نرخ کلیک کمتر از پنج درصد را دنبال کنید
یکی از قضایای پراهمیت در این گونه آنالیز آن است که با اینکه تلاش می*کنیم تنها به نتیجه*های صفحه*های سایت نگاه داشته باشیم، گوگل معمولا رنکینگ*هایی را نیز بر پایه تصاویر به داده*ها اختصاص می*دهد. اینجاست که بررسی دستی نتیجه*های موتور جستجو نیز اهمیت می*یابد.
روش عملی
کاربردی*ترین سفارش این شیوه، سئو ی برچسب تیترهای HTML، متا توضیحات و موردهای در ارتباط با بازاریابی محتوا می*باشد.
با اینکه به کارگیری از این سفارش*ها ایده خیلی مناسبی می*باشد، اما توجه کنید که برچسب کردن به تنهایی نتیجه*های مناسب و کاربردی را پدید نمی*آورد.
بررسی دوباره نتیجه*های کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به بازاریابی محتوای سئو طراحی سایت شما کمک می*کند.
نکته اصلی که باید در طول بازاریابی محتوای سئو سایت با گوگل آنالیتیکز در نظر داشته باشید این است که چندین ماه طول می*کشد تا این ارزیابی*ها خودشان را نشان بدهند. در این مرحله صبر بسیار سفارش می*گردد.
و نکته دیگر اینکه کار*شناسان سئو بایست اندازه بازدید واژه*های کلیدی را براساس لندینگ پیج-landing page- جستجو نمایند و ارجاع*های دو طرفه را بر پایه عملکرد صفحه و هدف*های مورد نظر آن ارزیابی کنند.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/23rv6QX
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر