نحوه چیدمان دستگاه های دیزل ژنراتور به صورت عمومی در اتاقک سر بسته ( Indoor ) شامل نکاتی می باشد که می بایست به آن توجه داشت . این طرح برای کلیه کمپانی های تولید کننده دیزل ژنراتور معتبر و قابل اجرا می باشد. از نکات حائز اهمیت در اینگونه چیدمان می توان به ایزولاسیون هوای ورودی و خروجی ، نصب دریچه های ورودی و خروجی هوا و لوله کشی و عایق بندی اگزوز اشاره کرد.
ایزولاسیون هوای اتاقک دیزل ژنراتور :با توجه به اینکه دستگاه های دیزل ژنراتور که مجهز به سیستم خنک کنندگی رادیاتور می باشند نیاز به هوای مناسب جهت کارکرد مطلوب دارند ، لذا جدا سازی هوای ورودی و خروجی در شرایط سر بسته ( Indoor ) باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود. لذا با توجه به اینکه چرخش فن رادیاتور رادیاتور در جهتی است که دهش هوا به سمت بیرون رادیاتور می باشد الزاماً می بایست دریچه خروجی هوا در سمت رادیاتور و دریچه ورودی و یا مکش هوا در سمت ژنراتور تعبیه گردد. عدم رعایت این مورد موجب بروز اشکالاتی در کارکرد دستگاه دیزل ژنراتور از جمله بالا رفتن دمای دستگاه و عملکرد نا صحیح رادیاتور و نهایتا ایجاد مشکلات مکانیکی عمده می گردد.
لوله کشی اگزوز در اتاقک دیزل ژنراتور :ست کامل اگزوز متشکل شده از اتصال ویژه از دهانه خروجی موتور ، صدا خفه کن ، لرزه گیر انعطاف پذیر ، فلنچ های مخصوص ، کوپلینگ ، واشر نسوز و پیچ مهره جهت نصب .استفاده از لرزه گیر در نصب سیستم اگزوز جهت جلوگیری از آسیب جدی به سیستم توربو شارژ و منیفولد اگزوز اکیدا توصیه می شود.دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1800 rpm برای تولید برق با فرکانس 60 htz دارای سخت افزار مشابه با دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1500 rpm برای تولید برق با فرکانس 50 htz می باشند.در موتورهایی دارای دو دهنه خروجی دود می باشند نیاز به 2 ست کامل اگزوز است.صدا خفه کن تا سایز 26.1 O.D از فولاد آلومینیوم و بزرگتر از آن از فولاد خفیف ساخته می شود.صدا خفه کن ها با استفاده از پوشش سیلیکون در حرارت بالا رنگ شده اند که دارای مقاوت بسیار بالایی می باشند.اگزوز موتور باید به دور از منافذ و دهانه ساختمان باشد.خروجی اگزوز باید در بالاترین نقطه ساختمان قرار بگیرد که با توجه به وزش باد و دریچه های موجود به سمتی دورتر از ساختمان هدایت شود.
ایزولاسیون هوای اتاقک دیزل ژنراتور :با توجه به اینکه دستگاه های دیزل ژنراتور که مجهز به سیستم خنک کنندگی رادیاتور می باشند نیاز به هوای مناسب جهت کارکرد مطلوب دارند ، لذا جدا سازی هوای ورودی و خروجی در شرایط سر بسته ( Indoor ) باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود. لذا با توجه به اینکه چرخش فن رادیاتور رادیاتور در جهتی است که دهش هوا به سمت بیرون رادیاتور می باشد الزاماً می بایست دریچه خروجی هوا در سمت رادیاتور و دریچه ورودی و یا مکش هوا در سمت ژنراتور تعبیه گردد. عدم رعایت این مورد موجب بروز اشکالاتی در کارکرد دستگاه دیزل ژنراتور از جمله بالا رفتن دمای دستگاه و عملکرد نا صحیح رادیاتور و نهایتا ایجاد مشکلات مکانیکی عمده می گردد.
لوله کشی اگزوز در اتاقک دیزل ژنراتور :ست کامل اگزوز متشکل شده از اتصال ویژه از دهانه خروجی موتور ، صدا خفه کن ، لرزه گیر انعطاف پذیر ، فلنچ های مخصوص ، کوپلینگ ، واشر نسوز و پیچ مهره جهت نصب .استفاده از لرزه گیر در نصب سیستم اگزوز جهت جلوگیری از آسیب جدی به سیستم توربو شارژ و منیفولد اگزوز اکیدا توصیه می شود.دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1800 rpm برای تولید برق با فرکانس 60 htz دارای سخت افزار مشابه با دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1500 rpm برای تولید برق با فرکانس 50 htz می باشند.در موتورهایی دارای دو دهنه خروجی دود می باشند نیاز به 2 ست کامل اگزوز است.صدا خفه کن تا سایز 26.1 O.D از فولاد آلومینیوم و بزرگتر از آن از فولاد خفیف ساخته می شود.صدا خفه کن ها با استفاده از پوشش سیلیکون در حرارت بالا رنگ شده اند که دارای مقاوت بسیار بالایی می باشند.اگزوز موتور باید به دور از منافذ و دهانه ساختمان باشد.خروجی اگزوز باید در بالاترین نقطه ساختمان قرار بگیرد که با توجه به وزش باد و دریچه های موجود به سمتی دورتر از ساختمان هدایت شود.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1TgDrCb
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر