به منظور دارا بودن طراحی بهینه سازی شده و کارآ، ما طراحان بایست سایت مان را آزمایش و بررسی کنیم. هنگامی که به طراحی سایت های موفق نگاهی می اندازیم ، خیلی کم پیش می آید که مشاهده کینم طراحان، سایت شان را مورد آزمایش و بررسی قرار نداده باشند. البته خیلی بعید می باشد که طراحان موفق این عمل را اجرا نکنند.
آزمایش طراحی سایت ، شیوه ای می باشد که به منظور بررسی طراحی سایت و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد . آزمایش طراحی سایت در عرصه های مختلفی صورت می پذیرد، ولی در حال حاضر، خواسته و مراد ما از آزمایش طراحی سایت، آزمایش طراحی ها به منظور استفاده راحت تر مخاطبان و بررسی طراحی کالاها و سرویس ها در طراحی سایت است.
هر کالا و سرویسی با قصد طراحی می گردند و طراحان سایت بایست با در نظر داشتن نیازهای مدنظرشان طراحی کالاها یا سرویس ها، سایت شان را مورد آزمایش قرار بدهند.
آزمایش سایت به شیوه های مختلفی انجام می پذیرد و طراح بایست به منظور آزمایش طراحی سایت اش ، هدفهای آن را لحاظ کند. طراحان سایت بایست بررسی های خود را با در نظر داشتن مقیاس های استاندارد به روز و جهانی صورت بدهند. طراحان سایت بایست در زمانهای گوناگون ، طراحی سایت شان را آزمایش نمایند و در انتها نتیجه های حاصله از آزمایش شان را با شاخصهای استاندارد مقایسه نمایند.
چهار اصل مهم به منظور آزمایش طراحی سایت:
کارایی : طراحان سایت بایست زمانی را به منظور آزمایش طراحی وب سایت شان اختصاص بدهند و مجموعه ای از امور را به منظور کامل شدن بررسی طراحی سایت اجرا کنند. ( یافتن کالاها ، افزودن کارت به آن ، مطالعه بازخورد ها و رنکینگ، پرسیدن سوال و خرید کالا). انجام این امور به منظور برنامه های تلفن همراه به ویژهاز سایت آمازون خیلی سودمند می باشند.
به خطاها کاربران طراحی سایت دقت نمایید و آن ها را در طراحی های خودتان لحاظ کنید. شما بایست بررسی کنید که کاربران چه خطاهایی را مرتکب شده اند و خطاهای آن ها در طراحی سایت به چه اندازه غیرقابل جبران می باشد. در برخی اوقات می توانید با دادن اطلاعات صحیح و دقیق در طراحی سایت، بر روی خطاها آن ها سرپوش بگذارید.
طراحی سایت
در زمانهایی فضای کاربری را بررسی کنید. احتمال دارد در برخی اوقات استفاده کنندگان از آن محیط بهره نگیرند. شما بایست بررسی کنید که آیا استفاده کنندگان فضای کاربری و مرورگر سایت شان را به خاطر دارند؟
شما به عنوان طراح سایت بایست بررسی کنید که کاربران هنگام انجام کارهایشان در سایت ، چه احساسی دارند آیا آن ها ناآرام و سردرگم می باشند و یا کاملا راحت با سایت برخورد می کنند. آن ها از چه شیوه ای ، کالاهای سایت را به دوستانشان معرفی می نمایند؟
تفسیرهای خطا
بعضی از اشخاص درباره آزمایش طراحی سایت، تصور خطایی دارند. آن ها تنها یکسری ایده درباره نرم افزارها و دستگاه ها دارند و هیچ آگاهی ای درباره سرچ های بازاریابی در سایت ندارند. این گونه سرچ ها، ابدا هیچ ارتباطی به آزمایش طراحی سایت ندارند. ولی قسمتی از تحقیقات کمی شمرده می شوند.
طراحان سایت بایست به منظور آزمایش طراحی سایت، مجموعه ای از مشاهدات پایه ای از موقعیت ها داشته باشند تا قادرباشند بررسی نمایند که آیا استفاده کنندگان از سایت، از کالاها و سرویس های آن ها در طراحی سایت بهره می گیرندیا نه. 85% از مخاطبان طراحی سایت را به صورت برنامه های نرم افزاری مشاهده می کنند، که این تعداد نتیجه های آزمایش طراحی سایت را کاملا تحت تاثیر قرار می دهند. چرا که آن ها تصور می نمایند سایت خیلی خوب اجرا می شود. ولی طراحان بایست دقت کنند که به منظور بهینه سازی فضای کاربری و بهبود و بررسی طراحی سایت ، این داده ها کفایت نمی کنند.
موفق بودن آزمایش طراحی سایت به دست کاربران سایت می باشد. به جای اینکه از آن ها درباره فضای کاربری موبایل پرسش کنید، مناسب است که از آنها بخواهید تا با سایت کار کنند. طراحان قادرند از مولفه های بسیاری بهره بگیرند تا به پروسه بهره گیری از مرورگر ها تاثیر بگذارند. اگر از استفاده کنندگان سایت تان پرسش هایی درباره سایت بکنید، حتما آن ها حتی اسم سایت را نیز نشنیده اند و هیچ نظری درباره آن ندارند. ولی این استفاده کنندگان قادرند سایت را به شما نشان بدهند و به فضای کاربری سایت وارد گردند.
شیوه ها
در اینجا به اصلی ترین شیوه ها به منظور پیشبرد هدفهای طراحی سایت شما اشاره ای می کنیم.
هنگامی که شما قصد دارید کالاهای سایت تان را در شرایط واقعی مورد آزمایش و بررسی قرار دهید، بایست یک فهرست از کالاهای مورد استفاده در سایت تان را آماده نمایید تا بتوانید کالاهای سایت تان را مورد آزمایش قرار بدهید. شما به منظور بررسی طراحی سایت تان خوب است از مجموعه ای از مدل های کاغذی، پرسشنامه ها و شیوه نامه های از پیش معین شده و آزمون بعد از بررسی پرسشنامه ها بهره بگیرید تا داده هایتتان را جمع آوری کرده و قادر باشید عکس العمل مقبولی به دست آورید. شما بایست تا می توانید یادداشت برداری کنید و دقت بیشتری در این یادداشت برداری اکنید. درباره شیوه های تست ، با صدای بلند فکر کنید و به منظور آزمایش طراحی سایت تان، از مواردی که آموخته اید و روش های سودمند بهره بگیرید تا به نتیجه های فوق العاده ای دست یابید.
آزمون شاهراهی
این شیوه با تعداد محدودی از استفاده کنندگان از سایت (چهار تا شش کاربر) انجام می شود. اسم این شیوه اقتباس از ایده شرکت کنندگان در آزمون است که به صورت تصادفی گزینش می شوند. به مانند آزادراه ها که اشخاص به طور اتفاقی از این بزرگراه عبور می کنند. این شیوه هنگامی مورد استفاده است که کالای سایت تان مشخصا هدف ویژه ای را دنبال نکند.
این تست در مرحله های نخستین طراحی به کار می رود که طراحان با این شیوه قادرند طراحی سایت شان را با سرعت آزمایش نمایند. طراحان بایست آزمایش طراحی سایت شان را به طور مرحله به مرحله انجام دهند. شما با این شیوه قادرید چندین بار طراحی سایت تان را آزمایش کرده و اندازه خطاها را کمتر کنید.
آزمایش طراحی سایت از راه دور
طراحان سایت هنگامی از این آزمایش بهره می گیرند که به کارگیری از کالاهایشان را از طریق کاربران گوناگون در هر مکانی از جهان، مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. طراحان حرفه ای سایت و طراحان آماتور سایت در کمپانی های محدود قادرند با تشویق کاربران به مسئله های مالی آن ها را در یک مکان جمع نمایند.
بهترین بخش این آزمایش این است که استفاده کنندگان در فضای کاربری خود مورد آزمایش قرار می گیرند و بیشتر به توانایی های خود اطمینان دارند. شما بایست به منظور اجرای آزمایش تان، فرایندی از زندگی واقعی به منظور آن ها پدید آورید. بیشترین برتری بهره گیری از آزمون طراحی سایت به منظور کاربران از راه دور آن است که طراحان قادرند بدون صرف هزینه رفت و آمد، با اشخاص متفاوتی در جهان مرتبط باشند.
مجموعه ای از امکانات از قبیل WebEX و GoToMeeting به منظور اجرای این آزمون، در دسترس کاربران گذاشته می شود. این امکانات به منظور آزمایش کاربران از راه دور خیلی سودمند هستند.
بازبینی کارشناسان
این شیوه، به منظور آزمایش طراحی سایت به کار می رود و کارشناسان بوسیله این شیوه قادرند طراحی سایت خود را مورد بررسی قرار دهند. این شیوه، شیوه مالی و منطقی می باشد و اجرای آن در عرصه های گوناگون، به منظور کارشناسان هزینه بر است. در طراحی سایت فروشگاهی این مهم بیشتر به چشم می آید.
آزمون A/B
آزمون A.B ، یکی از شیوه های آزمایشی خیلی مشهور می باشد که تجربه ها و فضای کاربران را مورد بررسی قرار می دهد. قصد این آزمایش ، معین کردن مولفه های صفحه های سایت می باشد که پسند و درگیری کاربران را افزایش می دهند.
شیوه این آزمایش، از دو نسخه صفحه سایت به اسامی A و B ساخته شده که با فضای کاربری و سایت در ارتباط است که بایست با یکدیگر مقایسه گردند. این دو مولفه همواره برابر هستند، به جز هنگامی که مولفه هایی نظیر کلیدها ، شکل تماس یا عکس ها ، بر روی کارکرد کاربران اثر بگذارند.
اجرای آزمایش طراحی سایت به این شیوه ، با گوگل آنالیتیکز صورت می گیرد. در این آزمایش ، هر دو متغیر A و B به صورت اتفاقی عوض می شوند. به این صورت که شما به سایت داخل می شوید و امیج هدر را می یابید و بعد صفحه ها را رفرش نموده و به هدر دیگری می روید.
این آزمایش به منظور طراحی سایت های تجاری به کار می رود و به منظور بررسی فضای کاربران بسیار مناسب است. آزمایش A/B ، هنگامی اثرگذاری اش را نشان می دهد که شما به منظور بررسی دو فضای کاربری یا بیشتر از آن استفاده می کنید.
آزمایش طراحی سایت ، شیوه ای می باشد که به منظور بررسی طراحی سایت و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد . آزمایش طراحی سایت در عرصه های مختلفی صورت می پذیرد، ولی در حال حاضر، خواسته و مراد ما از آزمایش طراحی سایت، آزمایش طراحی ها به منظور استفاده راحت تر مخاطبان و بررسی طراحی کالاها و سرویس ها در طراحی سایت است.
هر کالا و سرویسی با قصد طراحی می گردند و طراحان سایت بایست با در نظر داشتن نیازهای مدنظرشان طراحی کالاها یا سرویس ها، سایت شان را مورد آزمایش قرار بدهند.
آزمایش سایت به شیوه های مختلفی انجام می پذیرد و طراح بایست به منظور آزمایش طراحی سایت اش ، هدفهای آن را لحاظ کند. طراحان سایت بایست بررسی های خود را با در نظر داشتن مقیاس های استاندارد به روز و جهانی صورت بدهند. طراحان سایت بایست در زمانهای گوناگون ، طراحی سایت شان را آزمایش نمایند و در انتها نتیجه های حاصله از آزمایش شان را با شاخصهای استاندارد مقایسه نمایند.
چهار اصل مهم به منظور آزمایش طراحی سایت:
کارایی : طراحان سایت بایست زمانی را به منظور آزمایش طراحی وب سایت شان اختصاص بدهند و مجموعه ای از امور را به منظور کامل شدن بررسی طراحی سایت اجرا کنند. ( یافتن کالاها ، افزودن کارت به آن ، مطالعه بازخورد ها و رنکینگ، پرسیدن سوال و خرید کالا). انجام این امور به منظور برنامه های تلفن همراه به ویژهاز سایت آمازون خیلی سودمند می باشند.
به خطاها کاربران طراحی سایت دقت نمایید و آن ها را در طراحی های خودتان لحاظ کنید. شما بایست بررسی کنید که کاربران چه خطاهایی را مرتکب شده اند و خطاهای آن ها در طراحی سایت به چه اندازه غیرقابل جبران می باشد. در برخی اوقات می توانید با دادن اطلاعات صحیح و دقیق در طراحی سایت، بر روی خطاها آن ها سرپوش بگذارید.
طراحی سایت
در زمانهایی فضای کاربری را بررسی کنید. احتمال دارد در برخی اوقات استفاده کنندگان از آن محیط بهره نگیرند. شما بایست بررسی کنید که آیا استفاده کنندگان فضای کاربری و مرورگر سایت شان را به خاطر دارند؟
شما به عنوان طراح سایت بایست بررسی کنید که کاربران هنگام انجام کارهایشان در سایت ، چه احساسی دارند آیا آن ها ناآرام و سردرگم می باشند و یا کاملا راحت با سایت برخورد می کنند. آن ها از چه شیوه ای ، کالاهای سایت را به دوستانشان معرفی می نمایند؟
تفسیرهای خطا
بعضی از اشخاص درباره آزمایش طراحی سایت، تصور خطایی دارند. آن ها تنها یکسری ایده درباره نرم افزارها و دستگاه ها دارند و هیچ آگاهی ای درباره سرچ های بازاریابی در سایت ندارند. این گونه سرچ ها، ابدا هیچ ارتباطی به آزمایش طراحی سایت ندارند. ولی قسمتی از تحقیقات کمی شمرده می شوند.
طراحان سایت بایست به منظور آزمایش طراحی سایت، مجموعه ای از مشاهدات پایه ای از موقعیت ها داشته باشند تا قادرباشند بررسی نمایند که آیا استفاده کنندگان از سایت، از کالاها و سرویس های آن ها در طراحی سایت بهره می گیرندیا نه. 85% از مخاطبان طراحی سایت را به صورت برنامه های نرم افزاری مشاهده می کنند، که این تعداد نتیجه های آزمایش طراحی سایت را کاملا تحت تاثیر قرار می دهند. چرا که آن ها تصور می نمایند سایت خیلی خوب اجرا می شود. ولی طراحان بایست دقت کنند که به منظور بهینه سازی فضای کاربری و بهبود و بررسی طراحی سایت ، این داده ها کفایت نمی کنند.
موفق بودن آزمایش طراحی سایت به دست کاربران سایت می باشد. به جای اینکه از آن ها درباره فضای کاربری موبایل پرسش کنید، مناسب است که از آنها بخواهید تا با سایت کار کنند. طراحان قادرند از مولفه های بسیاری بهره بگیرند تا به پروسه بهره گیری از مرورگر ها تاثیر بگذارند. اگر از استفاده کنندگان سایت تان پرسش هایی درباره سایت بکنید، حتما آن ها حتی اسم سایت را نیز نشنیده اند و هیچ نظری درباره آن ندارند. ولی این استفاده کنندگان قادرند سایت را به شما نشان بدهند و به فضای کاربری سایت وارد گردند.
شیوه ها
در اینجا به اصلی ترین شیوه ها به منظور پیشبرد هدفهای طراحی سایت شما اشاره ای می کنیم.
هنگامی که شما قصد دارید کالاهای سایت تان را در شرایط واقعی مورد آزمایش و بررسی قرار دهید، بایست یک فهرست از کالاهای مورد استفاده در سایت تان را آماده نمایید تا بتوانید کالاهای سایت تان را مورد آزمایش قرار بدهید. شما به منظور بررسی طراحی سایت تان خوب است از مجموعه ای از مدل های کاغذی، پرسشنامه ها و شیوه نامه های از پیش معین شده و آزمون بعد از بررسی پرسشنامه ها بهره بگیرید تا داده هایتتان را جمع آوری کرده و قادر باشید عکس العمل مقبولی به دست آورید. شما بایست تا می توانید یادداشت برداری کنید و دقت بیشتری در این یادداشت برداری اکنید. درباره شیوه های تست ، با صدای بلند فکر کنید و به منظور آزمایش طراحی سایت تان، از مواردی که آموخته اید و روش های سودمند بهره بگیرید تا به نتیجه های فوق العاده ای دست یابید.
آزمون شاهراهی
این شیوه با تعداد محدودی از استفاده کنندگان از سایت (چهار تا شش کاربر) انجام می شود. اسم این شیوه اقتباس از ایده شرکت کنندگان در آزمون است که به صورت تصادفی گزینش می شوند. به مانند آزادراه ها که اشخاص به طور اتفاقی از این بزرگراه عبور می کنند. این شیوه هنگامی مورد استفاده است که کالای سایت تان مشخصا هدف ویژه ای را دنبال نکند.
این تست در مرحله های نخستین طراحی به کار می رود که طراحان با این شیوه قادرند طراحی سایت شان را با سرعت آزمایش نمایند. طراحان بایست آزمایش طراحی سایت شان را به طور مرحله به مرحله انجام دهند. شما با این شیوه قادرید چندین بار طراحی سایت تان را آزمایش کرده و اندازه خطاها را کمتر کنید.
آزمایش طراحی سایت از راه دور
طراحان سایت هنگامی از این آزمایش بهره می گیرند که به کارگیری از کالاهایشان را از طریق کاربران گوناگون در هر مکانی از جهان، مورد آزمایش و بررسی قرار دهند. طراحان حرفه ای سایت و طراحان آماتور سایت در کمپانی های محدود قادرند با تشویق کاربران به مسئله های مالی آن ها را در یک مکان جمع نمایند.
بهترین بخش این آزمایش این است که استفاده کنندگان در فضای کاربری خود مورد آزمایش قرار می گیرند و بیشتر به توانایی های خود اطمینان دارند. شما بایست به منظور اجرای آزمایش تان، فرایندی از زندگی واقعی به منظور آن ها پدید آورید. بیشترین برتری بهره گیری از آزمون طراحی سایت به منظور کاربران از راه دور آن است که طراحان قادرند بدون صرف هزینه رفت و آمد، با اشخاص متفاوتی در جهان مرتبط باشند.
مجموعه ای از امکانات از قبیل WebEX و GoToMeeting به منظور اجرای این آزمون، در دسترس کاربران گذاشته می شود. این امکانات به منظور آزمایش کاربران از راه دور خیلی سودمند هستند.
بازبینی کارشناسان
این شیوه، به منظور آزمایش طراحی سایت به کار می رود و کارشناسان بوسیله این شیوه قادرند طراحی سایت خود را مورد بررسی قرار دهند. این شیوه، شیوه مالی و منطقی می باشد و اجرای آن در عرصه های گوناگون، به منظور کارشناسان هزینه بر است. در طراحی سایت فروشگاهی این مهم بیشتر به چشم می آید.
آزمون A/B
آزمون A.B ، یکی از شیوه های آزمایشی خیلی مشهور می باشد که تجربه ها و فضای کاربران را مورد بررسی قرار می دهد. قصد این آزمایش ، معین کردن مولفه های صفحه های سایت می باشد که پسند و درگیری کاربران را افزایش می دهند.
شیوه این آزمایش، از دو نسخه صفحه سایت به اسامی A و B ساخته شده که با فضای کاربری و سایت در ارتباط است که بایست با یکدیگر مقایسه گردند. این دو مولفه همواره برابر هستند، به جز هنگامی که مولفه هایی نظیر کلیدها ، شکل تماس یا عکس ها ، بر روی کارکرد کاربران اثر بگذارند.
اجرای آزمایش طراحی سایت به این شیوه ، با گوگل آنالیتیکز صورت می گیرد. در این آزمایش ، هر دو متغیر A و B به صورت اتفاقی عوض می شوند. به این صورت که شما به سایت داخل می شوید و امیج هدر را می یابید و بعد صفحه ها را رفرش نموده و به هدر دیگری می روید.
این آزمایش به منظور طراحی سایت های تجاری به کار می رود و به منظور بررسی فضای کاربران بسیار مناسب است. آزمایش A/B ، هنگامی اثرگذاری اش را نشان می دهد که شما به منظور بررسی دو فضای کاربری یا بیشتر از آن استفاده می کنید.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1MLrzIZ
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر