۱۳۹۵ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

هشدار: بی تاثیر بودن تگ در سئو به خاطر ایجاد محتوای تکراری!

با کمال تاسف تصور خیلی از اشخاص درباره تگ یا همان برچسب در مدیریت مطالب و وبلاگ ها، هنوز مثل سابق است و حتی روی تگ یا برچسب، بیش از اندازه حساس هستند.
تگ و برچسب، سالهاست از لحاظ سئو باطل شده است و به جز دردسر و حذف ایندکس ها، هیچ سودی ندارند. الا در موقعیت های خاصی و با مراعات اصل های ویژه ای! برچسب ها، رتبه و ایندکس های طراحی سایت شما را به خاطر پدید آوردن محتوای تکراری خراب می کنند.
برای اینکه بیشتر با عملکرد تگ یا برچسب ها آشنا شوید در ادامه توضیحاتی درباره کاربرد تگ ها و هدفی که دنبال می کنند را می دهیم:
هدف و پایه برچسب و تگ، درجهت واژه های کلیدی مطالب و صفحه های طراحی وب سایت شماست. ولی باید توجه کنید که نه واژه کلیدی به منظور موتور جستجو! بلکه به منظور سرچ داخلی طراحی وب سایت شما!
نحوه کار تگ از لحاظ فنی به این صورت است که برچسب ها، یک صفحه با آدرس اینترنتی تازه که آن آدرس اینترنت، به طرز مشخصی همان واژه برچسب تگ شماست، پدید می آورند و منجر می شوند هنگامی در درون طراحی سایت، آن واژه جستجو می گردد، از برچسب ها یا تگ ها به منظور نشان دادن نتیجه های جستجوی درونی طراحی سایت، بهره بگیرند. به عنوان نمونه در این مطلب ، درباره تگ و برچسب و محتوای تکراری سخن گفته می شود و ما قصد داریم اگر کاربر در درون طراحی سایت ما، کلمهمحتوای تکراری را سرچ نماید، لینک این مطلب، در نتیجه های جستجوی درونی طراحی سایت ما، به او نشان داده شود تا دسترسی او به محتوا راحت تر باشد. در این حالت است که ما از برچسب، بهره می گیریم.
هنگامی که از برچسب بهره می گیریم، محتوای همانندی با عنوان مطلب اصلی در سایت ایجاد می شود. به این معنی که یک صفحه با آدرس اینترنتی مختلف که دقیقا همانند محتوا فعلی ما را دارد شکل می گیرد. به صورت مختصر یک صفحه تازه که واژه کلیدی ما دقیقا در آدرس اینترنتی آن موجود است و محتوای آن نیز، همان محتوای سابق است ایجاد می شود و منجر به آن می شود که در سرچ درونی طراحی سایت ما، آن واژه کلیدی وارد شده در تگ، اثرگذار ظاهر شود.



به چه دلیلی نبایست تگ ها را وسیله ای به منظور بالا بردن رتبه و ورودی گوگل و به تبع آن تبلیغات در گوگل لحاظ کنیم؟
در سالیان گذشته که سئو به اندازه امروز دشوار نشده بود و گوگل به قدر امروز هوشمند عمل نمی کرد، از همین برچسب ها که به منظور سرچ درونی سایت بودند، به منظور بهینه سازی سایت و بالا بردن رنکینگ سایت استفاده می شد. در آن هنگام، موجود بودن واژه کلیدی در آدرس اینترنتی خیلی مهم بود و بحث محتوای تکراری یا همان ایندکس های تکراری یک سایت، مدنظر نبود و رقابتی بودن و هوشمندی و اهمیت داده ها در سایت ها، در همه جای دنیا، به قدر زمان حاضر نبود. به همین خاطر هنگامی که از برچسب ها کمک گرفته می شد، در جهت پارامترهای گوگل، اگر مورد پسند نبود، تاثیر نامناسبی نیز نداشت بلکه در صفحه هایی که آدرس اینترنتی آنها دربردارنده واژه های کلیدی یکسانی بود و به یک مطلب واحد اشاره داشت، روبرو می گشت و در خیلی از موارد باعث نتیجه بهتر نیز می شد.
ولی در زمان حاضر دیگر این برچسب ها اثر خاصی پیدا کرده اند و آن قدر پارامترهای سئو سایت و بهینه سازی سایت، گوناگون و پیشرفته و دشوارتر گشته اند که گوگل و یک موتور جستجوی حرفه ای، با مشاهده واژه کلیدی در آدرس اینترنتی نمی تواند آن را در اولویت هایش قرار بدهد. چه برسد به اینکه محتوای تکراری نیز پدید آمده باشد که در پارامترهای گوگل امری خطا و اشتباه لحاظ می شود. بهره گیری از برچسب، بدون مطلع بودن و نوشتن واژه های کلیدی هر مطلب در برچسب ها، گونه ای از سئو و بهینه سازی هم عرض لحاظ می شود که در جهت سئوی اصلی شما قرار می گیرد و به آن لطمه های جبران ناپذیری را وارد می کند.
خوب با این اوصاف از برچسب چه موقعی باید استفاده کنیم؟
جواب خیلی راحت است هر زمانی که دوست دارید می توانید از تگ بهره بگیرید ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که باعث به وجود آمدن محتوای تکراری در سایت نشوید. حالا حتما می پرسید که چگونه از تگ استفاده کنیم بدون اینکه محتوای تکراری بسازیم.
به هیچ وجهی برچسب غیرتکراری یا خاص بوجود نباورید. به عبارت دیگر بهره گیری از تگ، به منظور متصل کردن صفحه های سایت به یکدیگر می تواند مناسب باشد ولی توجه کنید که برچسبی که در کل بک مرتبه در همه سایت استفاده شده، غیراصولی ترین و عبث ترین برچسبی است که در سایت شما وجود دارد و این نشان می دهد که شما هنوز هدف برچسب و تگ را به خوبی نفهمیده اید.
اگر شما به منظور هر مطلب، با واژه های کلیدی مورد پسندتان در گوگل در رتبه بالایی قرار بدهید و شروع به ایجاد برچسب کنید و noindex یا canonical به صفحه اصلی آن محتوا نیز نداده باشید، در حال بوجود آوردن صفحه هایی با محتوای تکراری می باشید و دست کم زیان آن ، هدر دادن زمان شما و موتور جستجو می باشد و بیشترین زیانش لطمه زدن به سایت تان به علت وجود صفحه هایی با محتوای تکراری خیلی زیاد خواهد بود که کلا باعث از بین رفتن ایندکس های تکراری و پایین آمدن رنکینگ صفحه های یکسان می گردد.
واژه های کلیدی شما در تیتر، متا توضیحات و مطالب تان وجود دارند. پس لزومی ندارد به منظور تک تک واژه های کلیدی خود برچسب به وجود بیاورید که باعث پدید آمدن صفحه های تکراری می گردد! با سئو کندو به روز باشید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1V6gKnd

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: