۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

هدایای «دولت دهم» به «دولت یازدهم»

هدایای «دولت دهم» به «دولت یازدهم»

دولت دهم هدایای زیادی برای دولت یازدهم فراهم کرد تا این دولت بتواند با فراغ بال بیشتر به تمشیت امور کشور بپردازد که در ذیل به برخی از این هدایا اشاره می شود:

۱- نهادینه سازی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده: دولت دهم علیرغم فشار سنگین بازاریان و اعتصابات برخی صنوف، بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پافشاری کرد. اجرای این قانون، درامدهای مالیاتی دولت را به تدریج افزایش داده تا انجاکه در سال ۹۳، مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۵۰ درصد از درامدهای مالیاتی دولت یازدهم از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین شد.

۲-اصلاح نرخ ارز: دولت دهم سنگین ترین فشارهای اقتصادی را طی سالهای ۹۰ و ۹۱ از محل جهش نرخ ارز متحمل شد اما تا پایان دوره خود دلار را همواره با نرخ ۱۲۵۰ تومان در بانک مرکزی مبادله کرد تا زمینه افزایش نرخ برابری دلار در برابر ریال تا ۳۰۰۰ تومان، در بودجه های سنواتی دولت یازدهم اعمال شد. با این وصف، فشار سه برابر شدن نرخ دلار را دولت دهم تحمل کرد اما درامد سرشار این جهش به خزانه دولت یازدهم سرازیر شد به بیان دیگر با فشاری که دیروز دولت دهم متحمل شد، امروز هر بشکه نفت ۳۰ دلاری در دولت یازدهم باندازه یک بشکه نفت ۹۰ دلاری در دولت دهم، «ریال» به خزانه دولت واریز میکند.

۳-واگذاری های اصل ۴۴: همه ساله مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل اقساط واگذاری های دولت دهم در قالب اصل ۴۴، نصیب دولت یازدهم می شود.

۴- اقساط مسکن مهر: همه ساله مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل اقساط مسکن مهر که توسط دولت دهم ساخته و به مردم واگذار شد به خزانه دولت یازدهم واریز می شود.

۵-درامدهای مازاد هدفمندی یارانه ها: تلاش دولت دهم در. اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سبب شد تا دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با افزایش نرخ حاملها، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درامد داشته باشد، که از این میان ۸۴۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی توزیع و ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده به عنوان منابع مازاد قانون هدفمندی یارانه ها در اختیار دولت یازدهم باقی بماند.

۶- دلارهای بلوکه شده: به دلیل تحریم بانک مرکزی، دولت دهم امکان انتقال و استفاده از ۱۰۰ میلیارد دلار درامدهای نفتی خود علیرغم صادرات نفت را نیافت. این مبلغ در بانکهای خارج از ایران بلوکه شد تا در اختیار دولت یازدهم قرار گرفت.

۶-ذخایر صندوق توسعه ملی: دولت دهم مبلغ ۵۰ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره و تقدیم دولت یازدهم کرد.عبدالرضا داوری


ارسال شده از Tapatalk آندروید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1UXGAGK

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: