۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه

جایی که خدای متعال مسیر میل بنده را تغییر می دهد


حجت الاسلام میرباقری؛
جایی که خدای متعال مسیر میل بنده را تغییر می دهد





وارث: تا زمانی که انسان هم مجلس با خدای متعال نشد، نمی تواند با خدای متعال مناجات داشته باشد. این خلوت از اغیار هم، معنایش خلوت بیرونی نیست بلکه خلوت باطنی است. البته از مقدمات این خلوت باطنی همان خلوت بیرونی است و قدم اول مناجات، همین خلوت ظاهری و فراغت از کثرت اشتغالات روزانه و شبانه است.

خداوند در حدیث قدسی می فرماید: اگر ببینم که در بنده آنچه که غالب است، دل مشغولی نسبت به من است، من لطفی در حق این بنده می کنم و آن این است که شهوت و میل او را منتقل می کنم در گفتگو با خودم.
این خیلی خوب است اگر خدای متعال مسیر میل بنده را تغییر دهد و مبدأ میل انسان را عوض کند، انسان از این میل و شهوت به دنیا راحت می شود. این که خدای متعال مبدأ میل ما را تغییر دهد، عمده ترین چیزی است که باید اتفاق بیفتد.

پی نوشت :

سخنرانی حجت الاسلام میرباقری در مسجد ارک تیر 93


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1Jx6qkt

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: