۱۳۹۴ بهمن ۶, سه‌شنبه

شکست آخرین مگاپروژه آیت الله هاشمی رفسنجانی

⭕️شکست آخرین مگاپروژه آیت الله هاشمی رفسنجانی

۱- آیت الله هاشمی رفسنجانی طی ۶۷ سال اخیر مجموعا هشت پروژه و مگاپروژه مهم را در مسیر انقلاب اسلامی پیاده سازی کرد:

۱-۱-پروژه قربت به امام خمینی(ره)
۱-۲-مگاپروژه ایجاد "ساختار حقیقی" جمهوری اسلامی
۱-۳-مگاپروژه ارتباط با امریکا از سال ۶۴
۱-۴-پروژه قطعنامه ۵۹۸
۱-۵-مگاپروژه تعدیل ساختاری
۱-۶-پروژه مدیریت اصلاحات
۱-۷-پروژه حذف دکتر احمدی نژاد
۱-۸-مگاپروژه تثبیت ساختار حقیقی نظام

هرچند آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۷ پروژه و مگاپروژه ابتدایی این فهرست، به موفقیت های قابل توجهی دست یافت اما در مگاپروژه تثبیت ساختار حقیقی نظام با بن بست روبرو شده است.

مگاپروژه "تثبیت ساختار حقیقی نظام" چیست؟

الف-اگر امام خمینی(ره) را بنیانگذار ساختار حقوقی جمهوری اسلامی بدانیم، حتما آیت الله هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار ساختار حقیقی نظام است به این معنا که از ابتدای دهه ۶۰ تا نیمه دهه ۸۰، منابع انسانی نظام و اهرم های اصلی قدرت تحت مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی سازمان دهی شده اند.

ب- آیت الله هاشمی رفسنجانی از تمایل عمومی در جامعه ایران به "حفظ" ساختار حقوقی نظام[میراث امام] و "تغییر" در ساختار حقیقی نظام[میراث هاشمی]، مطلع است.

ج-آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال از ضرورت "تغییر نسل مدیران" در جمهوری اسلامی نیز مطلع است و یکی از مهمترین دلایل عداوتش با دکتر احمدی نژاد را هم باید در همین نکته یافت که ظهور فردی مانند احمدی نژاد، پروژه تغییر نسل مدیران جمهوری اسلامی و بازسازی ساختار حقیقی نظام را خارج از کادر آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیش می برد.

با این سه پیش فرض آیت الله هاشمی رفسنجانی در نهمین دهه زندگی، آخرین مگاپروژه خود، برای تثبیت ساختار حقیقی نظام که آن را میراث خود میداند را طراحی کرد.

این پروژه بر دو نقطه هدف گذاری شد:

الف-تضاد "میراث امام" و "میراث هاشمی" حل شود
ب-سطح تغییرات از سطح تغییر در قوای سه گانه به راس نظام امتداد یابد

آیت الله هاشمی رفسنجانی بهترین موقعیت و آخرین فرصت برای پیاده سازی این پروژه را انتخابات خبرگان رهبری و کاندیداتوری حجت الاسلام سیدحسن خمینی تشخیص داد که اولا ساختار حقیقی نظام و میراث خود را ذیل پرچم داری "نوه امام خمینی" قرار داده تا تضاد میان "میراث امام" و "میراث هاشمی" حل شود ثانیا با کاندیداتوری فردی از خانواده امام خمینی، جهت تغییرات به سمت راس نظام امتداد یابد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همه جوانب این مگاپروژه را نیز تمهید کرده بود تنها محاسبه اشتباه آیت الله، در میزان همراهی منبع قدرت روحانیت عالی رتبه[مرجعیت] با این مگاپروژه بود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از آنجاکه می دانست حجت الاسلام سیدحسن خمینی به دلیل "مکانتی" که برای خود قائل است، زیربار شرکت در آزمون اجتهادی شورای نگهبان نمی رود، تصمیم گرفت که در مساله اجتهاد نوه امام از منبع قدرت روحانیت عالی رتبه، برای تحت فشار نهادن شورای نگهبان در تایید اجتهاد حجت الاسلام سیدحسن خمینی بهره گیرد که این فشار بر شورای نگهبان فائق نیامد و آخرین مگاپروژه آیت الله به بن بست رسید.

در این شرایط تائید صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز کمکی به این پروژه نخواهد کرد و حتی با تایید و انتخاب وی در خبرگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک عضو از ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری پنجم، توان ناچیزی در پیاده سازی آخرین مگاپروژه اش برای تثبیت ساختار حقیقی نظام و حفظ میراث خود دارد.

با این اوصاف و علیرغم یکه تازی عوامل آیت الله در دولت یازدهم می توان دریافت که دهه پیش رو، دهه تغییر ساختار حقیقی نظام و به حاشیه رفتن "میراث آیت الله" و برآمدن "میراث امام خمینی" است که رهبر مجاهدمان، امام خامنه ای هم آن را اینگونه ترسیم کردند: "آینده از آن حزب اللهی ها است."

الا ان حزب الله هم الغالبون



ارسال شده از Tapatalk آندروید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1nN28vp

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: