۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

دعوا ميان مفتي هاي وهابي بر سر ادرار شتر!

موضوع حديث ادرار شتر، در فضاي مجازي و سايت هاي اجتماعي افکار عمومي جهان عرب و به ويژه عربستان سعودي نيز به بحث بسيار داغي تبديل شده ...







به گزارش شيعه آنلاين، هفته گذشته "محمد آل شيخ" نويسنده و روزنامه نگار سرشناس عربستاني با انتشار مقاله اي،‌ درست بودن همه احاديث و کتب حديث را زير سوال برد.

وي با هدف اثبات ادعاي خود به حديثي درباره "ثواب و خاصيت نوشيدن ادرار شتر" اشاره کرد.



در پي انتشار اين خبر، تعدادي از مفتي هاي وهابي سعودي نسبت به مقاله وي واکنش تندي نشان داده و به دليل تشکيک در احاديث، او را خارج از دين دانستند.



در همين راستا شيخ "عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي اعظم سعودي نيز به مقاله "محمد آل الشيخ" واکنش تندي نشان داده و خواستار برخورد قانوني با وي شد.



اما دسته اي ديگر از مفتي هاي وهابي که داراي تفکري معتدل و ميانه رو تر هستند،‌ مطالب موجود در اين مقاله را تأييد کرده و چند نمونه ديگر از احاديث جعلي موجود در کتب حديث را عنوان کردند.



براي نمونه "خالد الشايع" معاون دبيرکل هيئت امر به معروف و نهي از منکر سعودي، ضمن دفاع از مقاله "محمد آل الشيخ" گفت:‌ منظور وي اشتباه بودن کتب حديث نيست بلکه او معتقد است که صحت برخي احاديث و روايات ضعيف تر است، مانند حديث "ادرار شتر".



قابل ذکر است،‌ موضوع حديث ادرار شتر، در فضاي مجازي و سايت هاي اجتماعي افکار عمومي جهان عرب و به ويژه عربستان سعودي نيز به بحث بسيار داغي تبديل شده و برخي کاربران هم به جاي پرداختن به اصل بحث،‌ به طنزگويي و ساختن جک و لطيفه روي آورده اند.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum368/thread50843.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: