۱۳۹۴ مهر ۵, یکشنبه

«مارب» تا ساعاتی دیگر آزاد خواهد شد

«مارب» تا ساعاتی دیگر آزاد خواهد شد

نقل قول:

منابع امنیتی و نظامی یمنی از آزادسازی استان «مارب» طی ساعات آینده به دست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر دادند.
کمیته‌های مردمی یمن و ارتش این کشور موفق شدند، کنترل اغلب مناطق استان «مارب» را در دست گیرند، در حالی‌که درگیری‌ها در این استان با تروریست‌ها و گروه‌های مسلح همچنان ادامه دارد.
یک منبع وابسته به کمیته‌های مردمی یمن در این خصوص توضیح داد که این کمیته‌ها از سپیده دم امروز (یک‌شنبه) عملیاتی نظامی را برای آزادسازی یکی از پایگاه‌های وابسته به شبه نظامیان هادی آغاز کرده و هم اکنون درگیری‌های شدیدی بین این نیروها و عناصر وابسته به «هادی» جریان دارد.
از سوی دیگر، سرلشکر «ناصر الشوری»، از فرماندهان نظامی یمن در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که تروریست‌های مسلح از سلاح‌های سنگین برای تصرف پایگاه‌های نظامی استفاده می‌کنند.
الشوری با بیان اینکه حملات سنگین گروه‌های تروریستی تاکنون شکست خورده‌اند، تاکید کرد که آنها تاکنون موفق به تصرف ساختمان استانداری نشده‌اند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عناصر مسلح را از مرکز استان بیرون رانده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه طی ساعات آینده شاهد آزادسازی استان مارب خواهیم بود، افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی گسترده‌ای را در استان انجام داده و ده‌ها تروریست را از پای درآورده‌اند.
آزادسازی منطقه «الضباب» و پاکسازی برخی مناطق «تعز»
در این راستا یک منبع نظامی دیگر یمنی اظهار داشت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «الضباب» که در کنترل القاعده و مزدوران وابسته به عربستان بود، را آزاد کردند.
این منبع نظامی یمنی توضیح داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات خود در این منطقه را ادامه می‌دهند و تاکنون موفق به پاکسازی منطقه «الضباب» شده‌اند.
منبع مذکور خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین موفق به تامین امنیت هتل الحرمین و مدرسه خالد بن ولید و بازار مردمی یک‌شنبه از عناصر مسلح و القاعده شده‌اند که از این نقاط برای حمله به نیروهای یمنی استفاده می‌کردند.
وی تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و اهالی استان تعز به پاکسازی دیگر مناطق این استان از عناصر تروریستی و مسلح ادامه می‌دهند.
بمباران دکل‌های ارتباطی کوه العبلاء در «صعده»
از سوی دیگر، حملات جنگنده‌های رژیم سعودی به یمن امروز هم ادامه یافت و در این حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی دکل‌های ارتباطی موجود در کوه العبلاء در استان صعده را بمباران کردند.
یک منبع امنیتی یمنی در این خصوص توضیح داد که در این حملات تعدادی از دکل‌های ارتباطی موجود در کوه العبلاء در جنوب صعده بمباران شدند که منجر به انهدام برخی از آنها و وارد آمدن خسارات سنگین به برخی دیگر از آنها شد.
این منبع یمنی افزود: جنگنده‌های سعودی حملاتی نیز اطراف شهر صعده انجام داده و خسارات سنگینی را به نقاط غیر نظامی وارد کردند.

منبع: فارس



ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1KH333T

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: