۱۳۹۴ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

جشن باشکوه اولین سالگرد انقلاب مردم یمن در صنعاء + تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ صدها هزار تن از مردم یمن برای بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر و اعلام همبستگی با مسجد الاقصی در «باب الیمن» شهر صنعاء جمع شدند.
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، شامگاه یک‌شنبه، در آستانه سالروز انقلاب این کشور سخنرانی کرد و از مردم صنعاء و حاشیه‌های آن خواست روز دوشنبه در اولین سالگرد انقلاب یمن به خیابان‌ها بیایند.
رهبر انقلابی یمن ۲۱ سپتامبر سال گذشته از تمام اقشار مردم خواست در اعتراض به گران شدن سوخت و عدم کفایت دولت «منصور هادی» و همچنین عدم تحقق بسیاری از اهداف انقلاب ۲۰۱۱ به سمت صنعاء حرکت و تحصن کنند. این حرکت سپس به ورود نیروهای مردمی به داخل پایتخت انجامید و با فرار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور به عدن و سپس عربستان همراه شد.
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله در سخنرانی‌های پیشین خود تاکید کرده بود: توطئه غارت نهادهای دولتی و فروپاشی دولت در روز ۲۱ سپتامبر ناکام گذاشته شد.
در تظاهرات بزرگ مردم یمن در سالروز انقلاب، تظاهرکنندگان یمنی شعارهایی در توقف فوری حملات تجاوزکارانه عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی سر داده و خواستار محاکمه جنایتکاران آل سعود و هم پیمانانش در حمله به یمن شدند.
یمنی‌ها همچنین در این تظاهرات پلاکاردهایی در محکومیت تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و نیز محکومیت اقدام عربستان در منع یمنی‌ها از شرکت در مراسم حج تمتع امسال حمل کردند.
برهمین اساس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله با صدور حکمی روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) را روز ملی استقلال یمن و تعطیل رسمی نامید.
رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصار الله اعلام کرد: پس از اطلاع از قانون اساسی جمهوری یمن روز ۲۱ سپتامبر روز ملی استقلال یمن نامیده می‌شود.
بر اساس بیانیه قانون اساسی کمیته عالی انقلابی یمن، طبق قانون شماره ۲ سال ۲۰۰۰ درباره روزهای رسمی و تعطیل و بر اساس مصالح عمومی کشور هرساله روز ۲۱ سپتامبر به منظور گرامیداشت سالگرد انقلاب «۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴» روز استقلال یمن و تعطیل رسمی نامیده می‌شود.
جنبش انصار الله جنبشی مردمی انقلابی است که در حال حاضر در دو جبهه داخلی تروریست‌های القاعده و داعش و خارجی تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن از خاک این کشور و مردم آن دفاع می‌کند.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1V9DNJs

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: