۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

هجرت براي تحقق آرمان‌هاي اهل‌بيت مهم‌ترين درس از زندگي حضرت معصومه است

مدير مرکز تخصصي مهدويت با بيان اين‌که بانوان جامعه بايد از وجود حضرت معصومه(س) بهره بگيرند، گفت: ايشان الگويي مناسب براي عفت و حيا بانوان هستند؛ حضرت براي ياري ولي خدا از مدينه به ايران کوچ کردند، مهم‌ترين درسي که از حضرت مي‌توان گرفت هجرت در مسير اهداف و آرمان هاي اهل‌بيت(ع) است.





حجت الاسلام مجتبي کلباسي مدير مرکز تخصصي مهدويت، با اشاره به نقش حضور حضرت معصومه(س) در تثبيت و رونق حوزه هاي علميه گفت: دليل حضور حضرت معصومه(س) در قم اين بود که اين شهر سابقه بسيار درخشاني در پيروي از اهل بيت(ع) و پرورش راويان حديث داشت.



وي افزود: افرادي مانند زکريا بن آدم، اشعري ها و بسياري از افراد بزرگ ديگر در قم حضور داشته که به ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) مي پرداختند، از همين رو قم جايگاه ويژه اي داشت؛ پيش از ورود حضرت معصومه(س) به قم، اهل بيت(ع)اين شهر را خانه آل پيامبر(ص) بيان کردند.



مدير مرکز تخصصي مهدويت با بيان اين که ورود حضرت معصومه(س) به قم با مقدمه سازي اهل بيت(ع) صورت گرفت، اظهار داشت: هجرت حضرت به قم زمينه رشد معارف اهل بيت(ع) و مکتب ايشان را فراهم ساخت؛ حضور اين بانوي عالمه سبب توجه فرهيختگان به قم شد، از همين رو دانشمندان بسياري در اين شهر رشد و نمو پيداکردند؛ به برکت حضور حضرت در قم علوم اسلامي پيشرفت بسياري داشتند.



وي به ديدگاه علما و فقها نسبت به علم آموزي در جوار حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ادامه داد: حضور حضرت معصومه(س) در قم سبب افزايش انگيزه براي شکل گيري حوزه هاي علميه شيعه شده است، جايگاه زيارتي و مشهور بودن قم به خانه اهل بيت(س) سبب شد که افراد علاقه مند به علوم ديني در قم حضور پيدا کرده و به دنبال آن حوزه هاي علميه گسترش پيدا کنند، حوزه در پرتو عنايات اهل بيت(ع) رشد ويژه اي داشته است.



حجت الاسلام کلباسي با بيان اين که غالبا حوزه هاي علميه در کنار حرم هاي اهل بيت(ع) درخشش بيشتري داشته است، ابراز داشت: حوزه هاي علميه نجف، مشهد و قم در جوار بارگاه هاي امام علي(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اين امتياز مهم را دارا هستند.



وي با بيان اين که بانوان جامعه بايد از وجود حضرت معصومه(س) بهره بگيرند، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) الگويي مناسب براي عفت و حيا بانوان هستند، ايشان براي ياري ولي خدا از مدينه به ايران کوچ کردند؛ مهم ترين درسي که از حضرت مي توان گرفت هجرت در مسير اهداف و آرمان هاي اهل بيت(ع) است.



مدير مرکز تخصصي مهدويت تقيد طلاب به زيارت حضرت معصومه(س) را ضروري دانست و خاطرنشان کرد: مکان هاي مقدسي مانند حرم حضرت معصومه(س) جايگاهي هستند که انسان با زيارت آن مي تواند روح تازه اي پيدا کند.





حجت الاسلام کلباسي افزود: اين زيات خط مشي زندگي را به انسان ها يادآوري مي کند، از همين رو حق زيارت اين است که انسان نسبت به زيارت شونده و اهداف زندگي آن معرفت کامل داشته باشد؛ در روايات سفارش بسياري بر زيارت حضرت معصومه(س) شده است.



منبع: رسا





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1JZ9Ic0



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: