۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

شیعه!

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با استعانت از پروردگار متعال از حریم الهی حضرت بقیة الله الا عظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف استمداد می طلبم که هرچه فکر می کنیم و هرچه مینویسم و هر آنچه عمل میکنیم برای او و در راه او و مورد رضای ایشان باشد وعاجزانه درخواست می کنم قلب ما را با قرآن کریم که در این عصر ایشان قرآن ناطق هستند انس بیشتری بدهد و از انحرافات بازدارد!

از آنجا که تاکنون بخود اجازه بحث در این موضوع نداده ام بخاطر موضوعاتی بسیار مهمی بوده که آنچنان که شایسته آنها بوده استقبال واقع نشده ولی من ادامه داده ام ولی این موضوع را مثل بقیه موضوعات ناب دیگر فرق دارد و اگر آنچنان که شایسته آن است استقبال و مورد استفاده قرار نگیرد هرگز این بنده حقیر پروردگار بخود اجازه نمی دهم که مدیون شیعیان واقعی اسلام ناب نمایم و موضوع را خواهم بست!

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَ ...

(004 | نساء - 136)

اى كسانى كه ايمان آورده ايد! به خدا و پيامبرش، و كتابى كه بر او نازل كرده، و كتب آسمانى كه پيش از آن فرستاده است، ايمان (واقعى) بياوريد.

خدا را حمد ميكنيم به خاطر فاطمه((س)) و فرزندش مهدي((عج))، پيوسته و بي‌شمار.



خدا را سپاس ميگوييم كه خلقتمان را از نور1 و طينت2 اهل‌بيت (ع) قرارداد و بازگشتمان را به آن سو مقرّر فرمود.3



خدا را تحسين ميكنيم كه دين اسلام را نظام انّا اليه راجعون4در عالم قرار داد و اسلام را در كلام اميرامؤمنين(ع)چنين تبين فرمود:



اَلاِسلامُ هُوَ التَّسليم5، كه نطام عالم بر تسليم است و هر كه تسليم‌تر، رشدش بيشتر.



با توجه به عرائض مکتوب تحقیقاتی این بنده حقیر پروردگار متعال در موضوع مراتب دین اسلام که در سایت موجود است انشاء الله بحث را آغاز می نماییم:



حضرت ابراهیم سلام الله علیه در اواخر نوجوانی و اوایل جوانی اش قرآن کریم اینگونه از او صحبت می کند:





وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ (037 | صافات - 83)

و از پيروان او ابراهيم بود

إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ (037 | صافات - 84)

هنگامى را كه با قلبى سليم به پيشگاه پروردگارش آمد

وقتی با قلب سلیم نزد پروردگارش آمد



ابراهیم صلوة الله علیه از شیعیان نوح صلوة الله علیه بود پس واجد شرایط این مرتبه از دین اسلام یعنی دین خالص بوده است:

چرا که گوهر ناب "دین خالص یعنی قلب سلیم" را طبق آیات مبارکه قرآن کریم فوق الذکر داشته است.

همانطور که قبلاً عرض شد :

دین خالص مبتنی بود بر:

اطاعت محض از پروردگار متعال

تقوی محض

احسان نمودن یا(محسن بودن)



تا دریافت قلب سلیم که نتیجه کامل شدن شرایط فوق است!!





نباید بگویید ما کجا؟ و ابراهیم صلوة الله علیه .

دیدگاه شیعه رو به جلو است و مسیر پیشرفت را طی می کند و اگر فارغ شد توبه و انابه می کند آنطور که شایسته پروردگار متعال است و خداوند متعال در قرآن کریم برای همین امر اینقدر روی تمامی اتفاقات زندگی ابراهیم صلوة الله علیه مانور داده و به این بزرگوار بالیده است چرا که مسیر "شیعه شدن" همانگونه که این بزرگوار رفته است می باشد!6

...

دیدگاه شیعیان:

در اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین هادي الهي محور است و همه چيز قائم به اوست. او حيّ است و جامعه را از مردگي به حيات مي‌كشاند.

او قائم است و جامعه را از قعود به قيام مي‌كشاند.

صِراطَ المُستَقيم آن چيزي است كه امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف نشان ميدهد.

خواست خدا، خواست اوست و رضايت خدا، رضايت اوست و او نمي‌خواهد مگر آنچه را كه خدا بخواهد، وَ ما تَشائونَ اِلاّ اَن يَشاءَ الله 6.

اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین جامعه را محتاج امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف تعريف مي‌كند.

در اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین جامعه امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف سالار و امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف محور است.

در اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین جامعه دنبال تأييد امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف است، نه تأييد ديگران.

در اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین ، امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف بر برنامه اعمال فرد و جامعه نظر مي‌كنند، رفتارها و تصميم‌ها به ايشان عرضه مي‌شود.

در اسلام ناب محمّدي صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطاهرین مردم چشم به گفتار و رفتار امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف دارند. ملاك‌هاي چنين جامعه‌اي خوشايند امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف است.

در قرآن کریم ما به دو مرتبه از دین اسلام دعوت شده ایم

1. دین خالص: اطاعت محض از پروردگار متعال و پیامبر و اولی الامر - رعایت تقوی محض - نیکو کاری و احسان

2. دین حنیفیّت:...

برای این درجه از دین اسلام ناب اگر بخواهم کسی را واجد شرایط عرض کنم: عالم و متّقی معاصر و بزرگوار آیت الله العظمی حاج آقای بهجت رحمة الله علیه است که وسعت روحشان در زمان زنده بودنشان تا فضای عالم ملائکه و ارواح رسیده بود که بسیار بالاتر از برزخ و مشخصات دیگر آن ... که گاهاً بعضی از روی ندانستن این بزرگوار را درحد برزخ و مشخصه های آن توصیف میکنند که جفایی است به این عالم متقی و بزرگوار شیعه می باشد!

اسلام کامل و مرضی پروردگار متعال که همان اسلام ناب محمدی صلوة الله علیه و علی آله الطیّبین الطّاهرین است تشکیل شده از اجزای زیر:

دین خالص + دین حنیفیّت + امامت و ولایت (در عالیترین درجه که در غدیر به حضرت امیر المؤمنین صلوة الله علیه و از ایشان به دیگر ائمه صلوة الله علیهم اجمعین داده شده با همان درجه) + حدود الله

امام باقر صلوة الله علیه اصول دین اسلام ناب را چنین معرفی می نمایند:

بنی الاِسلام علی الخَمس الصَلوة و الزَکوة و الصَوم و الحَج و الوِلایَة‏و لَم یناد بشى‏ء ما نُودى بِالوِلایة یوم الغَدیر؛

اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تاکید شده، ندا نشده است.

کافى ۲، ۲۱، ح ۸

در ادامه دیدگاه شیعیان را باهم بررسی خواهیم نمود

شیعه از امامش نفع می برد که در زیر حدیث آن آمده و همانطورکه در درجات دین و بر سر سفره عاشوراییان آورده ام از امامش تبعیت میکند درجه تبعیت از امامش نیز تبعیت از آثار ایشان است بعنوان مثال چندین بار دیده ایم که آثار تأییداتشان چگونه بر رهبر معزّز و معظّم حضرت آیة الله العظمی نایب عامه اشاندامة تأییداته بر اعمال و گفتار ایشان جاری شده است!

امام زمان صلوة الله علیه فرموده اند:

أمّا وَجـهُ الانْتِفاعِ بی فی غَیبَتی فكالانْتِفاعِ بالشَّمسِ إذا غَیَّبها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ ، وإنّی لَأمانٌ لأهلِ الأرضِ كما أنّ النُّجومَ أمانٌ لأهلِ السَّماءِ .

چگونگی بهره ‏مند شدن از من در روزگار غیبتم همچون بهره‏مند شدن از خورشید است، آنگاه كه در پس ابر از دیدگان پنهان می‏شود. من مایه امان زمین یانم همچنان كه ستارگان مایه امان آسمانیان هستند.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1zhvdSd



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: