۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

عملیات توسعه صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع)+تصاویر


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پس از موفقیت عملیات اجرائی زیرزمین امام جواد(ع) که در زیر صحن مطهر حضرت عباس(ع) و در ضلع شمالی آن واقع گردیده و به مثابه آغاز عملیات احداث زیر زمین در صحن مطهر عباسی به شمار می‌رود، عملیات اجرائی زیر زمین دوم با نام امام حسین(ع) در جهت صحن مطهر حضرت سید الشهداء(ع) آغاز گردید.



پروژه سرداب امام جواد(ع) در برگزاری مراسم زیارت اربعین ۱۴۳۶ هـ. ق نقس بسزائی در تامین فضا برای بانوان زائر داشت بطوریکه ضرورت احداث سردابهای دیگر را صد چندان نمود.



این پروژه اکنون از پروژه‌های مهم آستان مقدس عباسی به شمار می‌رود که از اهمیت بالائی برخوردار می‌باشد. احداث سرداب در عتبات مقدسه عراق تا کنون عملیاتی نگردیده بود و سرداب امام جواد(ع) اولین سرداب در سطح عتبات مقدسه عراق به شمار می‌رود.



مهندس ضیاء مجید الصائغ رئیس قسمت پروژه‌های مهندسی حرم مطهر گفت: قسمت پروژه‌های مهندسی حرم مطهر ناظر طراحی و اجرای این پروژه می‌باشد. وی مساحت حاصله از احداث سرداب امام حسین(ع) که در ضلع غربی حرم مطهر عباسی واقع شده است را ۱۰۰۰ متر مربع اعلام نمود و گفت: سرداب امام حسین(ع) محصور بین دو درب صاحب الزمان(ع) و امام حسن(ع) به طول ۶۶ متر و عرض ۲. ۱۴ متر احداث و به تمامی تجهیزات لازم برای زیارت مردم مجهز خواهد شد.



وی از پیش بینی نصب پله برقی و آسانسور در طرح این سرداب برای تسهیل تردد زائران خبر داد.



مهندس ضیاء همچنین از اجرای عملیات خاک برداری و انتقال تاسیسات زیرزمینی موجود در این بخش از صحن مطهر خبر داد.



وی اجرای پروژه‌ای به این بزرگی را خالی از مشکلات و موانع ندانست و گفت: تا کنون بحمد الله و به برکت حضرت عباس(ع) بر تمامی مشکلات فائق آمده‌ایم و ان شاء الله با بهره گیری از این پشتیبانی معنوی مراحل مختلف کار را به پیش خواهیم برد.




























ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1tK0Djh



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: