۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

تا ببینیم از کجا بیرون آمده است


بسم الله الرحمن الرحيم

«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»

حجت الاسلام قرائتی

یکبار یک کسی نزد من آمد گفت: چرا ادرار نجس و عرق پاک است. با اینکه هردو ساخت کلیه است؟ گفتم: من ساخت کلیه است را نمی‌دانم. این را دنیای پزشکی بدهید. حالا بر فرض هردو ساخت کلیه باشد. می‌شود در یک لیوان آب و یک لیوان شراب باشد. اینکه هردو در یک لیوان است که دلیل نمی‌شود. هردو ساخت کلیه باشد. مگر دروغ و دعا هردو ساخت زبان است ولی یکی بد و یکی خوب است. بروید آزمایشگاه و ببینید موادی که در ادرار و عرق است، حالا فرض کنید هردو ساخت کلیه است. فرض کنید همه مواد و ترکیباتش هم یکسان است. باز هم اشکالی ندارد که یک چیزی حلال باشد و یک چیزی حرام. من یکوقتی مثل زدم و گفتم: یک خال اگر روی دماغ عروس باشد، عروس زشت می‌شود. همین خال اگر از کنار لب عروس بیرون بیاید، عروس زیبا می‌شود. ترکیبات شیمیایی خال هم یکسان است. تا ببینیم از کجا بیرون آمده است. از روی دماغش بیرون آمد یا از کنار لبش. مشکلی هم نیست. الآن اگر شما صلوات بفرستید، حرام است چرا. برای اینکه من سخنرانی می‌کنم شما می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد. بسم الله الرحمن الرحیم، بحث امروز... شما می‌گویید: اللهم صل... اگر یک عده در جلسه بیایند اینطور صلوات بفرستند این صلواتشان حرام است. چون این صلوات نیست می‌خواهند جلسه مرا به هم بزنند. ممکن است یک چیزی هم که مستحب است در یک مکان حرام باشد.



«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»






ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1zn8kyn



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: