۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

بابا بدنش به بدن پیغمبر چسبیده گناه می‌کند


بسم الله الرحمن الرحيم

«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»

حجت الاسلام قرائتی

شما فکر می‌کنید زمان حضرت مهدی هرکس بخواهد غیبت کند لال می‌شود؟ نه! هرکس غیبت کند زبانش را می‌برند؟ نه. زمان امام زمان انسان‌ها عصبانی نمی‌شوند که فحش بدهند؟ چرا. غریزه انسان است. آدم‌ها آدم هستند. هم شهوت دارند و هم غریزه دارند. زمان خود پیغمبر هم پیغمبر سوار یک حیوانی شده بود، حیوان قوی بود. یک نفر هم پشت سر او نشسته بود. دو نفره سوار حیوان شده بودند. یک خانم آمد با پیغمبر صحبت کند، پیغمبر که می‌خواست جواب او را بدهد، کسی که پشت پیغمبر نشسته بود، به خانم خیره شد. پیغمبر یک چیزی دستش بود چنین کرد که نگاه نکند. مرد که پشت سرش بود چنین کرد. حضرت کاغذ را پایین آورد. بابا بدنش به بدن پیغمبر چسبیده گناه می‌کند.

یکوقت خدمت امام آمدند. گفتند: نماینده شما در حج ضعیف است. فرمود: چه کرده است؟ گفتند: در حج در یکی از کوچه‌های مکه یا مدینه خانم ایرانی با یک عربی می‌گفتند و می‌خندیدند. گفت: حالا اگر یک زن ایرانی با عربی گفت و خندید، نماینده من خراب می‌شود؟ گفت: اگر قوی باشد. گفت: بگذار برایت بگویم. من قویتر هستم یا نماینده‌ام؟ گفتند: شما امام هستی. گفت: پس من قوی‌تر هستم. گفت: مکه بزرگتر است یا حسینیه جماران؟ گفت: مکه شهر است، حسینیه جماران سالن است. گفت: من که امام هستم زورم بیشتر از نماینده‌ام است. حسینیه جماران هم کوچک است، وسط حرف من یک نفر می‌گوید: تکبیر! حال آنجا جای تکبیر نبود. الکی تکبیر می‌گوید. من نمی‌دانم با او چه کنم. در سرش بزنم. بگویم بیرونش کنید. خودم قهر کنم. بابا من در اداره‌ی حسینیه‌ی جماران یک نفر بیهوده می‌گوید من نمی‌دانم با او چه کنم. آنوقت شما توقع دارید نماینده من در همه کوچه‌های مکه دوربین مخفی بگذارد؟ چه توقعی است که دارید؟ گاهی وقت‌ها توقع زیادی است. فکر می‌کنیم در حکومت امام زمان دیگر همه مردم غریزه غضبشان حذف می‌شود. یا غضب دارند هرکس می‌رود فحش بدهد لال می‌شود. منتهی نیست. نظام را می‌گوییم. مدرسه، مدرسه خوبی است. حالا ممکن است مدرسه‌ای هم که درس‌هایش خوب است خادمش سیگاری باشد. سرایدارش بد اخلاق باشد. آب و برقش مشکل داشته باشد. ولی استاد و کتابش خوب است. درس‌هایش خوب است. می‌گویند: امام زمان وقتی غایب است چطور نظام را اداره می‌کند؟ خود حدیث یک مثل زده است. گفته: مثل خورشید پشت ابر است. ولی هم نورش را می‌دهد، هم حرارتش را می‌دهد، هم آثارش را دارد. ولو خورشید را نبینند. مثل امام زمان به خورشید.



«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»






ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1Btzt08



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: