۱۳۹۳ آبان ۶, سه‌شنبه

برافراشته شدن پرچم حرم امام حسين (ع) در نيجريه






به گزارش شيعه آنلاين، کشور نيجريه در دل قاره آفريقا، يکي از کشورهاي آفريقايي است که بيشترين تعداد از پيروان مکتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام را در خود جاي داده است.



بر همين اساس هر ساله هم مراسم عزاداري با شکوهي با حضور صدها هزار شيعه نيجريايي در نقاط مختلف اين کشور در سوگ سيد و سالار شهيدان، حضرت أبا عبدالله الحسين عليه السلام برگزار مي گردد.



در همين حال اخبار رسيده از نيجريه حاکي از آن است که همزمان با آغاز ماه محرم الحرام و با هدف تبرک، پرچم حرم مطهر امام حسين عليه السلام بر بالاي برخي از مساجد و حسينيه هاي اين کشور برافراشته شد.



در همين راستا «سعد الدين بنا» رئيس دفتر توليت آستان مقدس امام حسين عليه السلام طي اظهاراتي در اين باره گفت:‌ بعد از اينکه به مناسبت ماه محرم الحرام پرچم قرمز رنگ حرم سيد الشهداء عليه السلام را پايين کشيده و بجاي آن پرچم مشکي قرار داديم، پرچم قرمز را به شهر "زاريا" در نيجريه که يکي از مراکز و شهرهاي اصلي تمرکز شيعيان نيجريايي است،‌ ارسال کرديم تا پيروان اهل بيت عليهم السلام در آنجا بتوانند از آن تبرک جويند.



وي در ادامه افزود: ما هر ساله پرچم تبديل شده را به يکي از نقاط جهان ارسال مي کنيم تا هيچ شهر يا محله اي در جهان از اين تبرک بي نصيب نماند.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1zHydIV



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: