۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

عزاداری و سوگواری محرم در بحرین+تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مردم بحرین به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علاقه دارند این روزها با پوشیدن لباس مشکی اعلام می‌کنند که عشق به حسین (ع) آن‌ها را مجنون کرده است.

منامه پایتخت این کشور که عزاداری‌های حسین(ع) را در قلب خود برگزار می‌کند، این روز‌ها با نواهای عزاداران و سوگواران همراه شده است.

مردم منامه از دیرباز مراسم و شعائر عاشورای حسینی را انجام می‌دهند و مردم از شهرهای مختلف بحرین و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر اتباع اروپایی و آسیایی برای اطلاع و آگاهی از مراسم بزرگداشت عاشورا و مشارکت در آن به منامه می‌آیند.

در همین حال شمار عزاداران در منامه در روزهای تاسوعا و عاشورا به بیش از ۲۵۰هزار نفر می‌رسد. برخی مجالس عزاداری صبح‌ها و برخی نیز شب‌ها برپا می‌شوند و زنان و مردان نیز به طور جداگانه مراسم برگزار می‌کنند.

حلواجی یکی از اعضای هیأت‌های عزاداری در منامه تصریح کرد ایام عاشورا صرفا به عزاداری محدود نمی‌شود بلکه ما به برپایی نمایشگاه فیلم و اماکنی برای اهدای خون اقدام می‌کنیم.

عزاداری‌های شبانه معمولا از ساعت ۸ شروع می‌شود و حتی تا صبح نیز ادامه دارد و در روز عاشورا هیأت‌ها به بیرون می‌آیند و اوج عزاداری است.





















ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1vePZvi



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: