۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

به ما انگ توبه زدند در حالی که همه اصلاح‌طلبان توابند






کیهان






عضو گروه موسوم به ندا (نسل دوم اصلاح‌طلبان) در واکنش به اعتراض اصلاح‌طلبان که آنها را بدلی و تواب می‌نامند، گفت؛ اگر عدم تکرار اشتباهات گذشته نوعی از اصلاح‌طلبی است من می‌گویم مجموع عقلای اصلاح‌طلب تواب هستند!





شهاب طباطبایی که ضمناً با حزب منحله مشارکت در ارتباط بوده، در مصاحبه با ایلنا و درباره اتهام بدلی بودن ندا گفت: در بخش اندکی از جریان اصلاح‌طلب رویکردی وجود دارد که اگر جریان و گروه جدیدی در درون اصلاحات شکل بگیرد، آن را از اصلاح‌طلبی جدا می‌بینند و جدا می‌کنند. من این رویکرد را نمی‌پسندم و فکر هم نمی‌کنم حاصل نظر جمیع اصلاح‌طلبان این باشد. هر کسی که بخواهد در چارچوب اصلاح‌طلبی فعالیت کند، باید بپذیریم که آن فرد اصلاح‌طلب است. مشاهده کردیم که برخی از دوستان اصلاح‌طلب نقدهایی متوجه بخشی از جریانات درون قدرت و حاکمیت می‌کنند و می‌گویند مگر می‌شود با یک مصاحبه ما پایه‌های نظام به لرزه دربیاید و اقدام علیه امنیت ملی محسوب شود.



«حزب توابین» معرفی شده ندا از سوی اصلاح‌طلبان گفته است: اول اینکه مدعی، باید بیّنه‌اش را ارائه کند. من تاکنون سند مستدلی دال بر این ادعا ندیده‌ام. دوستان باید مصداق مشخص نشان بدهند. اگر ما گفته‌ایم که نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، حرف تازه‌ای نیست چرا که بارها این جمله را آقای خاتمی و سایر بزرگان اصلاحات بیان کرده‌اند. کما اینکه اواخر هفته گذشته نیز آقای خاتمی تأکید کردند که ما منکر اشتباهات خود نیستیم. اگر عدم تکرار اشتباهات گذشته توبه از اصلاح‌طلبی است من می‌گویم مجموع عقلای اصلاح‌طلب تواب هستند. ما می‌گوییم که در دوران اصلاحات اشتباهاتی رخ داد که می‌خواهیم از آنها درس بگیریم و تکرارش نکنیم و بر این باوریم که حرف مرد دوتاست چرا که هر وقت به اشتباهش پی برد حرفش را اصلاح می‌کند.



پیش از این حسن یونسی از اعضای گروه ندا، رفتارهای ساختارشکنانه و عدم تمکین در برابر قانون و تقابل با نظام را از جمله نقدهای وارد به اصلاح‌طلبان دانسته بود.



شهاب طباطبایی در پاسخ این سؤال که «چرا در بیان این انتقادات، طوری وانمود و بازنمایی صورت می‌گیرد که گویی اشتباهات فقط از جانب اصلاح‌طلبان بوده و طرف مقابل بری از هر خطایی است...» تصریح می‌کند: ببینید وقتی محور انتقاد ما شورای شهر دوم است، من چه انتقادی نسبت به اصولگرایان و حاکمیت می‌توانم بکنم؟ وقتی سه لیست مجزا از اصلاح‌طلبان منتشر شد و ساز و کار نیروهای اجرایی و نظارتی آن انتخابات اصولگرایان نبودند بلکه ما اصلاح‌طلبان بودیم و شکست خوردیم، در این باره چه نقدی به طرف مقابل است؟



وی ادامه می‌دهد: الان نمایندگان مجلس ششم هم بر این باورند که ارایه و پیگیری طرح‌ها می‌توانست هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ محتوایی به گونه‌ای دیگر انجام شود بنابراین ما هم بر همین اعتقاد هستیم که روش‌های به کار گرفته شده الزاماً درست نبوده و نیازمند به کارگیری روش‌های بهتری بوده است.



وی در پاسخ این سؤال که «تعدادی از اعضای هیأت مؤسس حزب ندا، از هیأت مؤسس بودنشان استعفا داده‌اند. این خبر صحت داشت؟» گفت: هیچ کدام از دوستان ندا استعفا ندادند بلکه بنا بر شرایط و فضایی که برایشان ایجاد شد، بنا به دلایلی فعالیت رسمی‌شان در ندا کم یا متوقف شد. بنا بر فضا و فشارهایی که عمده‌اش از دوستان خودمان بود، این مسئله رخ داد.



طباطبایی این را هم گفته که دوستانی که ندا را تشکیل داده‌اند سابقه تشکیلاتی بیشتری نسبت به کسانی دارند که در سال 77 احزاب اصلاح‌طلب ]حزب مشارکت[ را تشکیل دادند.



وی درباره ترور شخصیت صادق خرازی از سوی اصلاح‌طلبان نیز گفت: متأسفانه در چند ماه گذشته در کنار نقدها برخی دوستان حرف‌هایی در مورد شخص صادق خرازی زدند که دور از انصاف بود. وارد حوزه شخصی او شدند و با کمترین اطلاع و تنها براساس شنیده‌ها بدون تحقیق و یا حداقل پرسش از خود ایشان به انتشار اخباری پرداختند که واقعیت نداشت. یکی دو عکس و چند اظهارنظر شده ملاک قضاوت درباره صادق خرازی و این رویه اساساً برازنده هیچ کس به ویژه اصلاح‌طلبان نیست! در هر دین و آیین و در مرام اصلاح‌طلبان بدون تحقیق و گفتگو درباره دیگران قضاوت کردن و تهمت زدن مذموم است.





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1stsD3d



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: