چرا امام زمان(ع) خودش را به اباعبدالله الحسین(ع) معرفی میکند؟
حضرت در آغاز قیام خود، در کنار خانۀ کعبه بین رکن و مقام میایستد و ندا میدهد:
ای اهل عالم! همانا جدّ من حسین(ع) را با لب عطشان به شهادت رساندند؛
(إذا ظهر القائم(ع) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة: الأول: ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثاني: ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشان...؛ الزام الناصب/ج2/ص233)
چرا بیرقهای اصحاب حضرت باید پرچمهای سیاه عزاداری اباعبدالله(ع) باشد؟
چرا باید شعارشان «یا لثارات الحسین(ع)» باشد؟(امالی صدوق ص130)
آیا سینهزنان و عزاداران اباعبدالله(ع) یاران امام زمان(ع) هستند؟ آیا آخرین قیام و قیام موعود، قیام عزاداران اباعبدالله(ع) است؟
جواب:
امام زمان(ع) هم مانند انبیاء الهی با زبان فطرت با مردم سخن میگویند.
اول باید این زبان فعال شود. حتی زبان علم، خصوصاً به معنای علم جدلی فرعِ ماجراست و اصل، زبان فطرت است. علم جدلی که بسیاری اوقات در علم کلام به خاطر تثبیت اعتقادات مورد توجه قرار میگیرد اکثراً در مقابل دشمنِ بهانهگیر و شبههافکنیهای اوست.
امروز راه برقرای ارتباط با مردم عالم، زبان فطرت است و گویاترین زبان فطرت «حسین(ع)» است
راه ارتباط برقرار کردن با مردم عالم، گزارههای علمی نیست، راه اول زبان فطرت است و
گویاترین زبان فطرت، «حسین(ع)» است. همان کاری که حسین(ع) با خودِ ما انجام داده و ما را در این مسیر معنوی قرار داده است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
حضرت در آغاز قیام خود، در کنار خانۀ کعبه بین رکن و مقام میایستد و ندا میدهد:
ای اهل عالم! همانا جدّ من حسین(ع) را با لب عطشان به شهادت رساندند؛
(إذا ظهر القائم(ع) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة: الأول: ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثاني: ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشان...؛ الزام الناصب/ج2/ص233)
چرا بیرقهای اصحاب حضرت باید پرچمهای سیاه عزاداری اباعبدالله(ع) باشد؟
چرا باید شعارشان «یا لثارات الحسین(ع)» باشد؟(امالی صدوق ص130)
آیا سینهزنان و عزاداران اباعبدالله(ع) یاران امام زمان(ع) هستند؟ آیا آخرین قیام و قیام موعود، قیام عزاداران اباعبدالله(ع) است؟
جواب:
امام زمان(ع) هم مانند انبیاء الهی با زبان فطرت با مردم سخن میگویند.
اول باید این زبان فعال شود. حتی زبان علم، خصوصاً به معنای علم جدلی فرعِ ماجراست و اصل، زبان فطرت است. علم جدلی که بسیاری اوقات در علم کلام به خاطر تثبیت اعتقادات مورد توجه قرار میگیرد اکثراً در مقابل دشمنِ بهانهگیر و شبههافکنیهای اوست.
امروز راه برقرای ارتباط با مردم عالم، زبان فطرت است و گویاترین زبان فطرت «حسین(ع)» است
راه ارتباط برقرار کردن با مردم عالم، گزارههای علمی نیست، راه اول زبان فطرت است و
گویاترین زبان فطرت، «حسین(ع)» است. همان کاری که حسین(ع) با خودِ ما انجام داده و ما را در این مسیر معنوی قرار داده است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1zl6j4w
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر