سید بن طاووس:
ایشان در مقده ی کتاب «لهوف» مینویسد: آنچه که ما تحقیق کردهایم اینست که امام حسین به نهایت حال خویش عالم و آگاه بود و به تکلیف خود که آنرا وظیفه احیاگرانه ی دین اسلام میدانست عمل کرد (3).وی در ادامه جواب از آیهی «تهلکه» را چنین میدهد: شاید بعضی از اهل تسنّن حقایق سعادتی را که در تشرف به شهادت است نمیشناسند و به همین خاطر میگویند به کشتن دادن امام حسین نمیتواند عبادت و تقرب به خداوند باشد. جواب آنها اینست که قرآن کریم میفرماید: قومی با کشتن خودشان، خدا را عبادت کردند. «و خدا را با شهادت عبادت کردن از بالاترین درجات سعادت است». پس کشته شدن امام حسین خود کشی نبوده است و در آخر روایاتی را که دلالت میکند بر آگاهی امام از شهادت خویش برای تأیید ایدهی «شهادت آگاهانه» بیان میکند
اللهوف ص 102، 126، 128 ریال 129، 131
ایشان در مقده ی کتاب «لهوف» مینویسد: آنچه که ما تحقیق کردهایم اینست که امام حسین به نهایت حال خویش عالم و آگاه بود و به تکلیف خود که آنرا وظیفه احیاگرانه ی دین اسلام میدانست عمل کرد (3).وی در ادامه جواب از آیهی «تهلکه» را چنین میدهد: شاید بعضی از اهل تسنّن حقایق سعادتی را که در تشرف به شهادت است نمیشناسند و به همین خاطر میگویند به کشتن دادن امام حسین نمیتواند عبادت و تقرب به خداوند باشد. جواب آنها اینست که قرآن کریم میفرماید: قومی با کشتن خودشان، خدا را عبادت کردند. «و خدا را با شهادت عبادت کردن از بالاترین درجات سعادت است». پس کشته شدن امام حسین خود کشی نبوده است و در آخر روایاتی را که دلالت میکند بر آگاهی امام از شهادت خویش برای تأیید ایدهی «شهادت آگاهانه» بیان میکند
اللهوف ص 102، 126، 128 ریال 129، 131
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1xAhNQD
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر