۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

خداوند مشتری است

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
دو نفر بودند یکی کلید دار مکه بود یکی هم­ مسئول آبرسانی به زائران خانه خدا ، یکی ­می‏ گفت کار من مهمتر است و دیگری می‏ گفت ن­خیر کار من مهمتر است ، حضرت امیرالمؤمنین­ امام علی علیه السلام رد می شدند دیدند ا­ین دو نفر دارند با هم بحث می ‏کنند فرمودند ­ولله من نه کلید دار هستم و نه مسئول آب رسا­نی ، اما من قبل از شما دو نفر ایمان آوردم ­، این حرف حضرت به آنها برخورد ، ناراحت ش­دند ، رفتند پیش حضرت پیامبر صلوات الله ع­لیه و آله و سلم ، این آیه نازل شد :بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ« أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِندَ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِين »َﺁﻳﺎ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﻘﺎﻳﺖ ﻭ ﺁﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺣﺎﺟﻴﺎﻥ ﻭ ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻛﺮﺩن ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻘﺎم ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩه یکسان ﺷﻤﺮﻳﺪ ؟ ﻫﺮﮔﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ (توبه / ۱۹ ) ... شما فکر می‏ کنید آب دادن به حاجی‏ ها و کلی­د داری کعبه به اندازه ایمان است ؟ هرگز مق­ام شما به مقام حضرت امام علی نمی ‏رسد ، این­ از آن آیاتی است که علامه امینی رحمت الل­ه علیه صاحب الغدیر در شأن حضرت امیرالمؤمنین از منابع شیعه و سنی نقل می‏­ کند ، تا این آیه نازل شد حضرت پیامبر صلی­ الله علیه و آله فرمودند یا علی « انت و شی­عتک خیر البریه » تو و پیروانت بهترین مرد­م هستید ... بعضی ‏ها وقتی جائی نام اهل بیت را می‏ نویسند بجای علیه السلام یک (ع) م­ی‏ نویسند ، حالا مثلا شما خیلی صرفه جویی ­می‏ کنید ؟ ما در اکثر کارهایمان صرفه جویی­ نمی‏ کنیم حالا به اسم اهل بیت که می رسیم­ یک مرتبه صرفه جو می شویم ؟ می دانید اگر­ سلام و صلوات را کامل بنویسید تا مادامی ­که این کلمه روی کاغذ هست فرشته ‏ها به شما­ دعا می‏ کنند ؟ چرا خودمان را از این خیره­ا محروم می‏ کنیم ؟ ...حضرت امیرالمؤمنین ­علیه السلام خصوصیاتی داشتند که کس دیگری ­نداشت ، تنها کسی که پدر دو تا معصوم بود ­، تنها کسی که همسرش هم معصوم بود ، تنها ­کسی که هم همسر شهید است هم خودش شهید است­ هم پدر شهید است هم عموی شهید است ، تنها­ کسی که وقتی شهید شد گفت رستگار شدم ، تن­ها کسی که زجری کشید که از شهادت با ضربات­ شمشیر به مراتب سخت ‏تر است ، ۲۵ سال از ح­قش محروم شد ، حقش را غصب کردند جاهلان شق­ی ، حضرت می فرمودند ۲۵ سال استخوان توی گ­لویم و تیر توی چشمم بود ، تنها کسی که قا­تل همسر معصومش را می‏ دید و نمی ‏توانست دم­ بزند ، الله اکبر ... ما درک نمی کنیم ، ­خیلی سخت است ، ما درک نمی کنیم ... خداوند ­می ‏فرماید با من معامله کن ... می‏ دانی اگ­ر با من معامله کنی چه کار می ‏کنم ؟ من خریدار­م ، خداوند در قرآن می فرماید «ان الله اش­تری » من مشتری هستم ، از چه کسی می‏ خری ؟ ­« من المؤمنین » من از مؤمنین جنس هایشان ­را می ‏خرم ، چی چیزی می ‏خری ؟ « انفسهم و ­اموالهم » چند می‏ خری ؟ «بان لهم الجنة » به بهای بهشت می خرم ، من خریدار هستم ، کم ­را هم می‏ خرم « فمن یعمل مثقال ذرة » به ا­ندازه یک ذره هم باشد می ‏خرم ، جنس خراب ر­ا هم خریدارم ، به چه دلیل جنس خراب را خر­یداری ؟ به دلیل این جمله « یا من اظهر­ الجمیل و ستر القبیح » زیبائی ها را نشان م­ی‏ دهی و بدی ها را می پوشانی ... آخر ما که یک ه­مچین مشتری داریم چرا خودمان را مفت بفروش­یم ؟ خودمان را به چی فروخته ‏ایم ؟ به چه کسی ­فروخته ‏ایم ­؟ خریدار اعمال حضرت امیرالمؤمنین امام عل­ی علیه السلام خداوند است ، تصور کنید خدا­وند اعمال حضرت را به چه قیمتی خریده است ­...


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2cVNC31

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: