۱۳۹۵ مهر ۴, یکشنبه

فروش آیفون 7 و 7 پلاس کمتر از انتظارها است

آیفون اصلی‌ترین منبع درآمد شرکت اپل به حساب می‌آید و طبیعی است که میزان فروش آن برای کوپرتینویی‌ها از اهمیت خاصی برخوردار باشد. البته به نظر می‌رسد فروش آیفون‌های جدید هنوز نتوانسته شرکت اپل را راضی کند و این شرکت مجبور به کم کردن سفارشات خود برای قطعات این گوشی است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.



محصولات مورد بحث


Apple iPhone 7 Plus





Apple iPhone 7







بار دیگر گزارشی جدید از موسسه GfK منتشر شده و سرمایه گذاران اپل را ترسانده است. آنطور که گزارش‌های GfK اعلام می‌کنند، میزان فروش در اولین آخر هفته پس از عرضه آیفون‌های جدید مطابق انتظارات شرکت اپل نبوده است. در واقع آنطور که این موسسه آلمانی اعلام کرده، فروش آیفون‌های جدید در سال جاری نسبت به فروش آیفون ۶اس در اولین آخر هفته پس از عرضه، ۲۵ درصد کمتر بوده است.
این اولین باری نیست که GfK گزارشی این چنینی منتشر می‌کند و فروش آیفون‌ها را کمتر از انتظارات اعلام می‌کند. سال گذشته نیز آنها اعلام کردند آیفون ۶اس و ۶اس پلاس طبق گفته‌های «تیم کوک» فروش نمی‌روند.
علاوه براین، امروز شاهد کاهش قیمت سهام‌ اپل بودیم و بسیاری بر این باورند که علت کاهش قیمت سهام‌ها، مربوط به گزارش Digitimes می‌شود. Digitimes اخیرا در طی یک گزارش اعلام کرد که اپل برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، نسبت به سال گذشته میزان سفارشات چیپست‌های خود را حدود ۲۰ درصد کاهش داده است. این شرکت برای سه ماهه سوم سال جاری سفارش ۵۰ میلیون چیپست، برای سه ماهه چهارم سفارش ۴۵ میلیون چیپست و برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ بین ۳۵ الی ۳۷ میلیون سفارش چیپست برای آیفون ۷ داده است.
در مجموع اپل برای سال ۲۰۱۶ قصد دارد حدود ۱۰۰ میلیون آیفون ۷ و ۷ پلاس تولید کند. تا پیش از این تامین کننده قطعات آیفون تخمین می‌زدند اپل برای امسال تنها ۸۰ الی ۸۵ میلیون گوشی تولید خواهدکرد ولی به نظر می‌رسد اشتباه می‌کردند.
جدا از این موارد، می‌توانیم دلایل مختلفی برای کاهش فروش آیفون ۷ بیاوریم. از جمله اینکه امسال آیفون ۷ پلاس بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همین موضوع سبب شده اپل با کمبود ۷ پلاس در فروشگاه‌های خود روبرو شود. همچنین رنگ‌های جدید آیفون نیز به سختی پیدا می‌شوند و برای خرید آنها باید دو الی سه هفته صبر کرد. جدا از اینها، هنوز هم بسیاری بر این عقیده هستند که آیفون ۷ تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود ندارد و این می‌تواند به تنهایی دلیلی برای فروش کم این محصول به حساب بیاید.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2cWByjL

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: