۱۳۹۴ مرداد ۱۷, شنبه

شيخ الازهر: ما پشت سر شيعيان نماز مي‌خوانيم

در ديداري که اخيرا هيئتي از عراق با او داشتند گفت به عراق سفر مي‌کند، زيرا خود را پدري براي اهل سنت و شيعه مي‌داند.


احمد الطيب، شيخ الازهر، اقدام برخي شبکه‌هاي ماهواره‌اي در کافرخواندن مسلمانان شيعه را اقدام غير مقبولي دانست و گفت: اين تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دين توجيهي ندارد.
خبرگزاري «النخيل» عراق در اين باره خبر داد: احمد الطيب در اين باره گفت: ما پشت سر شيعيان نماز مي‌خوانيم، بر خلاف شايعات، شيعيان قرآن ديگري ندارند، چرا که اگر اينگونه بود بهترين فرصت براي شرق‌شناساني که درپي بهره‌برداري از فرصت‌ها هستند، فراهم مي‌شد.

وي ادامه داد: ميان شيعه و سني اختلافاتي وجود ندارد که منجر به خروج يکي از آنها از اسلام شود، بلکه آنچه در اين زمينه شاهديم فقط سوءاستفاده‌هاي سياسي از برخي اختلافات است، من اگر به عراق سفر کنم ديداري از نجف خواهم داشت.

شيخ احمد الطيب گفت: نخستين وظيفه الازهر اين است که با وجود اجتهادهاي مختلف در جهان اسلام، براي وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند، من آماده‌ام به هر مکاني از جهان اسلام به ويژه به نجف سفر کنم.

شيخ الازهر فاش کرد: در ديداري که اخيرا هيئتي از عراق با او داشتند گفت به عراق سفر مي‌کند، زيرا خود را پدري براي اهل سنت و شيعه مي‌داند.

وي هشدار داد:در شرايطي که نيازمند وحدت امت اسلام هستيم انديشه‌هاي گمراهي براي فتنه‌انگيزي در جهان اسلام تلاش مي کنند، وحدت از ضروريات امروز است و بدون آن نمي‌توانيم سرمان را بالا بگيريم.

منبع: ايكنا


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1MZOUnD

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: