۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

باتری‌هایی با طول عمری همیشگی به زودی معرفی می شوند!

سامسونگ و MIT بزودی باتری‌هایی را معرفی می‌کنند که طول عمری همیشگی دارد!


هم اکنون بزرگترین دغدغه تولید کنندگان باتری دستگاه های الکترونیکی همچون لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند، تبلت ها و... افزایش زمان شارژدهی باتری به ازای هر بار شارژ آن است. اما بخشی که به تازگی در مورد این باتری ها قابل توجه قرار گرفته است افزایش طول عمر آنها است. به تازگی سامسونگ و محققان دانشگاه MIT اعلام کرده اند برای افزایش طول عمر این محصولات برنامه هایی را تدارک دیده اند.



حتماً شما هم متوجه شده اید که پس از گذشت چند هفته از زمان خرید محصولات الکترونیکی و استفاده مداوم از آنها، باتری موجود بر روی این محصولات، عملکردی مشابه با روزهای اول را فراهم نمی کنند. خوشبختانه به نظر می رسد که سامسونگ همراه با MIT راهی را پیدا کرده اند که می تواند طول عمر این محصولات را ابدی کند.

بنا به اطلاعات منتشر شده، این کار می تواند با جایگزینی ماده الکترولیت مایع موجود در باتری های کنونی با مواد جامد صورت بگیرد. ظاهراً این کار موجب می شود که باتری ها بتوانند قدرت شارژدهی بالای خود را تا همیشه حفظ کنند. این باتری های جدید همچنین در مقابل دما و دیگر عوامل خارجی از مقاومت بیشتری برخوردار خواهند بود. به این ترتیب امکان انفجار باتری ها که مدتی است خبر ساز شده اند به حداقل میزان خود می رسد.

متاسفانه هنوز زمان معرفی و عرضه این باتری ها اعلام نشده است اما امیدواریم تکنولوژی مربوط به ساخت باتری ها هر چه سریعتر پیشرفت کند چرا که به نظر می رسد این بخش از دستگاه های الکترونیکی سال هاست که قادر نیست پا به پای دیگر بخش ها کاربران خود را یاری کند.

منبع : شهر سخت افزار


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1ENuXtu

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: