۱۳۹۳ شهریور ۷, جمعه

هرکسي براي خودش شأني دارد


بسم الله الرحمن الرحيم

«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»

حجت الاسلام قرائتی



اگر يک بچه دو ساله جايي نشسته باشد، او را بلند کني، رئيس جمهور هم نماز بخواند، نماز رئيس جمهور باطل است. آيت الله العظمي باشد، نماز آيت الله العظمي باطل است. بله مي‌توانيد از اول براي او جا بگيريد. الآن هم اين کار را مي‌کنند. پاسدارها مي‌آيند رديف اول مي‌نشينند، آنوقت شخصيت‌ها که مي‌آيند، هي يکي يکي بلند مي‌شوند جايشان مي‌دهند. جا بگيريد طوري نيست. اما اگر يک کسي به طور طبيعي آمده نشسته است.

ما يکبار مجلس شورا رفتيم. مقررات را بلد نبوديم. رفتيم جلو نشستيم. کار داشتيم. آمدند گفتند: حاج آقا بلند شو! گفتم: چرا؟ گفت: اينجا براي شوراي نگهبان است. گفتم: امروز شوراي نگهبان مي‌آيد؟ گفت: نه! گفتم: خوب امروز که نيست. گفت: اينها بايد باشد براي اينکه اينها دو ماه ديگر بيايند. گفتم: من که بلند نمي‌شوم. اگر هم بلند شوم در تلويزيون مي‌گويم و گفتم... کرامت افراد شکسته مي‌شود. هرکسي براي خودش شأني دارد.

مي‌گويد: اگر فقيري آمد، پول نداري با بيان نرم دلش را آرام کن. «قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَ مَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ يَتْبَعُها أَذىً وَ اللَّهُ غَنِيٌّ حَليم» (بقره/۲۶۳)‏ يعني خوب با او حرف بزن. اگر صدقه داديد، کمک کرديد، با منت تحقيرش نکنيد. من بودم که جهازيه دادم. من به تو وام دادم. من من نکنيد. منت گذاشتن ثواب صدقه را از بين مي‌برد. «لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى‏» (بقره/۲۶۴)



«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»






ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1vVP8ln



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: